Adviezen & Aanbevelingen voor Ticketing

Gestart door Han, sep 10, 2008, 22:55:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Nort

Citaat van: Joost op mei 20, 2019, 10:32:44
Dat is eigenlijk een autocombi zonder omwisselen.
Dat is ook mijn punt. De afgelopen twee jaar is er gegoocheld met cijfers, maar het aantal vrij vervoer wedstrijden is niet significant toegenomen.

Sterker nog, gemeentes lijken steeds minder auto's toe te laten en willen het liefst iedereen per bus zien komen (zeker bij de grotere clubs).

PSV veroorzaakt ook nauwelijks problemen, maar dat wordt verder niet beloond. Enkel als het eens misgaat, dan kunnen gemeentes dat opeens wel 1 jaar onthouden.

Het ergste was nog vorig jaar bij Heracles. Omdat Utrecht het seizoen ervoor had gereld, kregen de PSV supporters een striktere vervoersregeling opgelegd...

@Hugo, de enige trend die ik kan waarnemen is dat gemeentes en politie maar wat doen en beslissingen nemen op basis van het onderbuik en het humeur van de dag.

Er heerst totalle willekeur en een compleet incompetente aanpak met uitsupporters. Dat beamen ook de agenten, maar die hebben niks te zeggen en enkel uit te voeren.

Joost

Citaat van: Nort op mei 20, 2019, 11:02:48
Dat is ook mijn punt. De afgelopen twee jaar is er gegoocheld met cijfers, maar het aantal vrij vervoer wedstrijden is niet significant toegenomen.

Sterker nog, gemeentes lijken steeds minder auto's toe te laten en willen het liefst iedereen per bus zien komen (zeker bij de grotere clubs).

PSV veroorzaakt ook nauwelijks problemen, maar dat wordt verder niet beloond. Enkel als het eens misgaat, dan kunnen gemeentes dat opeens wel 1 jaar onthouden.

Het ergste was nog vorig jaar bij Heracles. Omdat Utrecht het seizoen ervoor had gereld, kregen de PSV supporters een striktere vervoersregeling opgelegd...

@Hugo, de enige trend die ik kan waarnemen is dat gemeentes en politie maar wat doen en beslissingen nemen op basis van het onderbuik en het humeur van de dag.

Er heerst totalle willekeur en een compleet incompetente aanpak met uitsupporters. Dat beamen ook de agenten, maar die hebben niks te zeggen en enkel uit te voeren.

Ik heb juist een andere ervaring. Wij hebben sinds 2 jaar een SLO die zich er echt voor inzet. Hij is spreekbuis en weet veel te regelen. Heeft er persoonlijk voor gezorgd dat we in Volendam het dorp in mochten en dat supporters van Den Bosch met volledig vrij vervoer ook welkom waren in de kantine in ons stadion.


Nort

Citaat van: Joost op mei 20, 2019, 11:30:29
Ik heb juist een andere ervaring. Wij hebben sinds 2 jaar een SLO die zich er echt voor inzet. Hij is spreekbuis en weet veel te regelen. Heeft er persoonlijk voor gezorgd dat we in Volendam het dorp in mochten en dat supporters van Den Bosch met volledig vrij vervoer ook welkom waren in de kantine in ons stadion.
Het is gewoon te amateuritisch voor woorden dat een SLO kan zorgen voor soepelere vervoersvoorwaarden. Op basis van objectieve feiten moet in noodzaak een combiregeling opgelegd worden en het zou dus niet moeten zijn dat clubs dankzij het werk van een actieve SLO een soepelere regeling krijgen. Prima, dat de SLO's zich hiervoor inzetten, maar het bewijst andermaal de amauteristische benadering van de 'lokale driehoek' als het gaat om organiseren van een voetbalwedstrijd.


watergatehopper

Citaat van: Nort op mei 20, 2019, 16:22:47
Het is gewoon te amateuritisch voor woorden dat een SLO kan zorgen voor soepelere vervoersvoorwaarden. Op basis van objectieve feiten moet in noodzaak een combiregeling opgelegd worden en het zou dus niet moeten zijn dat clubs dankzij het werk van een actieve SLO een soepelere regeling krijgen. Prima, dat de SLO's zich hiervoor inzetten, maar het bewijst andermaal de amauteristische benadering van de 'lokale driehoek' als het gaat om organiseren van een voetbalwedstrijd.

Eens!
Gezien ik in Brabant woon maar voor Cambuur ben heb ik ook altijd contact met de hoofd veiligheidsmedewerker van Cambuur. Deze overlegd altijd met de thuisclub of ik buiten de combi mag reizen. Vroeger had ik vaker problemen om de uitzondering op de verplichte combi te zijn dan nu. Hierdoor zat ik noodgedwongen tussen de thuissupporters wat overigens altijd is gelukt en zonder problemen maar ook zonder geel/blauwe sjaal of muts. Tegenwoordig stuurt Cambuur mij per post een omwisselbiljet of het toegangsbewijs en weten dat supposten van de thuisclub mijn auto en kenteken. Mijn ervaring is dus dat het iets soepeler is geworden.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

Jef400

Ik deel die ervaring met Sparta wel. Ondanks dat we enkel combi's hebben gehad mocht ik zeker in Noord-Holland en Flevoland gewoon zelf er naar toe reizen, en omwisselen op de parkeerplaats waar ik dan naartoe liep.

Koning Kriel

Voor Willem II supporters is het over het algemeen makkelijker geworden. We hebben bijna altijd auto combi of eigen vervoer. Vrij vervoer is echter zeer zeldzaam, geen gemeente durft zich daar nog aan te wagen zeker nu wij tegenwoordig 500 man gemiddeld meenemen. De enige vrij vervoer wedstrijd van Willem II dit jaar was Ajax uit en om nou te zeggen dat dit daadwerkelijk vrij vervoer was. Het grootste deel van de supporters die aangekondigd en in het bezit van een trein- en wedstrijdkaartje in Amsterdam aankwam werd preventief op het station vastgehouden door de ME.

Het is jammer dat geen gemeente het nog aandurft om weer eens vrij vervoer toe te laten, zeker als je dat in overleg met de thuissupporters doet gaat dat in veel gevallen goed komen. Ik weet zeker dat als ze bij Willem II met de harde kern afspreken dat Heerenveen, VVV, Heracles, Zwolle en Emmen op vrij vervoer naar Tilburg mogen komen en dat het andersom ook zo gaat zijn als er niets gebeurt dat er dan ook niets gebeurt.

Vinnn

Ben benieuwd hoeveel clubs er daadwerkelijk op eigen gelegenheid en zonder enige restricties naar Feyenoord mogen komen. Ga er gemakshalve van uit dat ''kleine'' clubs als Heracles en Emmen toch wel gewoon op eigen vervoer mogen komen en de stad in mogen van te voren?

Joost

Citaat van: Vinnn op mei 21, 2019, 08:27:09
Ben benieuwd hoeveel clubs er daadwerkelijk op eigen gelegenheid en zonder enige restricties naar Feyenoord mogen komen. Ga er gemakshalve van uit dat ''kleine'' clubs als Heracles en Emmen toch wel gewoon op eigen vervoer mogen komen en de stad in mogen van te voren?

Best wel veel denk ik. Rotterdam is volgens mij strikt als het om duels met groter risico gaat maar heel soepel in andere gevallen. Eigenlijk een voorbeeld van hoe het moet.


Vinnn

Ja vind ik ook. Ook nog zoiets moois; ik ben woonachtig in Breda en hartstochtelijk Feyenoord fan. Bij de laatste editie van NAC tegen Feyenoord op een regenachtige woensdagavond besloot ik na afloop van de wedstrijd lekker wat tijd te besparen en niet meer de combibus in de stappen maar gewoon er tussenuit te piepen en lopend naar huis te gaan(zou me alles bij elkaar toch wel wat tijd besparen). Dat grapje heeft me bijna een stadionverbod opgeleverd.

Nort

Ik ben er ook van overtuigd dat we met een paar forumleden een beter beleid kunnen maken en uitvoeren (met een vermindering van de resources die nu gebruikt worden) en waar iedereen beter van wordt. Alleen gaat dat nooit gebeuren en zal het project snel de nek omgedraaid worden als de media en burgemeesters op elke scheet een bak zout leggen.

Kölsche Bosschenaar

#3445
Afgelopen december speelde Den Bosch uit tegen Go Ahead. Voor deze wedstrijd was ook een buscombi opgelegd. Na 10 minuten kwamen we erachter dat de wc in de bus op geen enkele manier open te krijgen was. Vervolgens heeft de steward in de bus contact opgenomen met de veiligheidscoördinator en de meereizende politie. Er werd verzocht om ergens langs de snelweg te stoppen, omdat bij een groot deel van de inzittende de nood erg hoog was. De politie gaf hier geen toestemming voor en wilde direct doorrijden naar Deventer. Vervolgens werd er medegedeeld dat de inzittende maar in de plastic afvalzakken moesten plassen die aan de leuning van de stoel hingen. Na een rit van ruim 2 uur lag er een doos vol met zakken pis in de bus.
FC Den Bosch
1.FC Köln

Nort

Als dat gebeurd bij welke bevolkingsgroep dan ook (van kinderen op schoolreis tot zwarte piet demonstranten) is heel NL voor 5 maanden te klein. Ongekend.

Van pogo tot popo

Citaat van: Kölsche Bosschenaar op mei 21, 2019, 11:50:19
Afgelopen december speelde Den Bosch uit tegen Go Ahead. Voor deze wedstrijd was ook een buscombi opgelegd. Na 10 minuten kwamen we erachter dat de wc in de bus op geen enkele manier open te krijgen was. Vervolgens heeft de steward in de bus contact opgenomen met de veiligheidscoördinator en de meereizende politie. Er werd verzocht om ergens langs de snelweg te stoppen, omdat bij een groot deel van de inzittende de nood erg hoog was. De politie gaf hier geen toestemming voor en wilde direct doorrijden naar Deventer. Vervolgens werd er medegedeeld dat de inzittende maar in de plastic afvalzakken moesten plassen die aan de leuning van de stoel hingen. Na een rit van ruim 2 uur lag er een doos vol met zakken pis in de bus.

Bizar inderdaad.
Als Pegida of Antifa demonstrant heb je meer rechten dan als voetbalsupporter.
Zijn hier beelden of filmpjes van?

Kölsche Bosschenaar

Citaat van: Van pogo tot popo op mei 21, 2019, 13:36:01
Bizar inderdaad.
Als Pegida of Antifa demonstrant heb je meer rechten dan als voetbalsupporter.
Zijn hier beelden of filmpjes van?
Niet dat ik weet.
FC Den Bosch
1.FC Köln

Vinnn

Dat is echt 1 van de meest bezopen dingen die ik gehoord heb. Weer een voorbeeld dat je als voetbal supporter nog minder rechten hebt dan een moordenaar.