Nutteloze groundhopfeiten

Gestart door Hielke, apr 14, 2009, 21:55:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Hielke

Gisteren was ik voor de 19e keer dit seizoen aanwezig bij een nederlaag van Heerenveen. Ik hoef de boeken er niet op na te slaan om te concluderen dat ik als supporter nog nooit zo'n slecht seizoen meemaakte.

TeeZee

Citaat van: Hielke op feb 28, 2010, 20:03:58
Gisteren was ik voor de 19e keer dit seizoen aanwezig bij een nederlaag van Heerenveen. Ik hoef de boeken er niet op na te slaan om te concluderen dat ik als supporter nog nooit zo'n slecht seizoen meemaakte.
Zelfs niet in het jaar dat Heerenveen als zestiende (of zoiets) wist te promoveren middels een periodetitel? Of was je toen nog te jong om de club te volgen?

Hielke

Citaat van: TeeZee op feb 28, 2010, 21:02:15
Zelfs niet in het jaar dat Heerenveen als zestiende (of zoiets) wist te promoveren middels een periodetitel? Of was je toen nog te jong om de club te volgen?

Aan je feitenkennis mankeert niets, maar dat betreft het seizoen 1989-1990. Ik was ten tijde van de promotie bijna 1 jaar oud en liet daarom wel eens een wedstrijd schieten. ;)

Overigens verloor Heerenveen in die competitie 16 maal en gebeurde dat in de huidige eredivisiejaargang al 15 keer. Daar gaan we dus nog mákkelijk overheen...


Peenvogel

Zaterdag mijn derde zebra als mascotte gezien. De eerste was bij De Graafschap, de tweede bij MSV Duisburg en de derde bij Charleroi. Welke clubs hebben nog meer een zebra als mascotte? Dan moet ik daar ook naar toe....




Niels_Zitterd

Citaat van: georgesv op feb 28, 2010, 21:10:16
super: een tribune aan de cornervlag :-))
Polo Park - FC Stoneywood (2001)

Het Marcel De Kerpelstadion van Standaard Wetteren heeft dit ook.
Wel een aparte gewaarwording :-)

Ici c est Paris

Heeft er iemand weleens een foto geschoten van een stadion wat in een ander land lag dan de plaats waar de foto gemaakt werd?

Joost

Citaat van: Ici c est Paris op mrt 10, 2010, 23:38:12
Heeft er iemand weleens een foto geschoten van een stadion wat in een ander land lag dan de plaats waar de foto gemaakt werd?
Ja en dat is niet zo lastig.

De alternatieve route van Heerlen naar Aachen voert dwars door Horbach. De weg loop als het ware weg van Kerkrade-West en na een kilometer ofzo kun je de lichtmasten van zowel het Parkstad Limburg Stadion en Kaalheide in 1 fouten vastleggen.

Verder ligt in Maastricht het veld van Leonidas Wolder letterlijk op de grens

En het verhaal van Chester City lijkt me bekend.


AthleticHolanda

Nog nooit zag ik een wedstrijd met meer toeschouwers tot Man Utd - Liverpool van gisteren, gaat voorlopig ook niet verbeterd worden...

Bossche Bol

Citaat van: AthleticHolanda op mrt 22, 2010, 16:21:57
Nog nooit zag ik een wedstrijd met meer toeschouwers tot Man Utd - Liverpool van gisteren, gaat voorlopig ook niet verbeterd worden...
Bij mij stond het record ruim 20 jaar op 74.590 (Engeland-Nederland 1988, Wembley).

Tot afgelopen zaterdag...Borussia Dortmund-Bayer Leverkusen: 80.100 toeschouwers.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Gert

Southampton - Leeds was mijn 26e wedstrijd in Engeland. De resultaten zijn erg uitgebalanceerd: 10 maal een zege voor de thuisclub, 10 maal een zege voor de uitclub en 6 maal een gelijkspel. Doelsaldo voor de thuisclub 28-25. 
Gemiddeld eindigen "mijn" wedstrijden dus in 1-1

HJanneman

Wat mij vooral opvalt is dat je in geen enkele provincie start met een 'grote' ploeg, leuk!
Het is natuurlijk niet onbekend dat je de onbekende namen(voor mij althans) in de onderste regionen van (semi-)professioneel België niet schuwt, maar ik zou daar waarschijnlijk pas later uitkomen nadat ik eerst de krenten uit de pap gegeten heb.

Toch heb je ook de groten van België al bezocht.
Vallen die groten dan mee of tegen voor iemand die eerst de kleinere ploegen bezocht heeft?

HJanneman

Citaat van: Breda op apr 04, 2010, 00:20:10
Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk... ik bedoel, in de provincie Namen is UR wel degelijk de grootste ploeg (zeker twee jaar terug, toen er in tweede klasse geacteerd werd) – verder speelt alles daar in vierde klasse of lager. En FC Brussels speelde twee seizoenen geleden ook nog in eerste klasse... Ik heb het in elk geval niet met opzet gedaan, dat 'beginnen' met een kleine ploeg. Behoudens die laatste wedstrijd in Waver ben ik geen moment bewust bezig geweest met het gericht uitzoeken van wedstrijden om de 'collectie' provincies 'compleet' te maken.

In eerste klasse 'mis' ik alleen nog Sint-Truiden en Genk, de twee Limburgse ploegen. Die wil ik bewaren voor een echt belangrijke match, bijvoorbeeld de onderlinge derby of een wedstrijd tegen Anderlecht o.i.d. (volgend seizoen). En ik heb nog geen wedstrijden gezien in de twee grootste Brusselse stadions, de Heizel en het Drielindenstadion (al komt daar, voor wat betreft de laatste, zeer binnenkort verandering in).

Het is maar wat je leuk vindt... ik kan genieten van een wedstrijd van Antwerp met 8.000 vurige supporters op de tribune, of bij KV Mechelen, maar vanmiddag heb ik ook weer echt enorm plezier gehad in Zinnik (1e provinciale Henegouwen) waar een soort beschermd archeologisch gebied langs de kant stond – daar noemde men het 'tribune' – en waar een potje gespeeld werd voor 50 à 60 toeschouwers. Een paar weken geleden heb ik 600 km gereden voor Jamoigne-Vaux, eveneens 60 toeschouwers. En op rationele wijze uitleggen waarom ik het leuk vind, die kleine wedstrijden... nee, ik kan het eigenlijk niet.

Ik wist dat UR Namur de grootste is van de gelijknamige provincie, maar ze zitten niet boven het peil van de andere clubs die je eerst bezocht hebt in veel andere provincies.
Wel interessant in zo'n relatief grote stad, maargoed, ik vond UR Namur in mijn beleving niet 'groot', dus vandaar dat ik mijn formulering zo gelaten heb(uit luiheid).

Ik vind het mooi dat je zo veelzijdig hopt.
Ik zelf heb bijv. als bodem 4e klasse nationale in België, maar volgens mij heb jij geen bodem/begrenzing wat niveau betreft.
Wat is voor jou het minimale wat een club moet hebben om voor jou de moeite waard te zijn?
Is het een mooie naam, minimaal een tribune, minimaal een mooie ligging, één van deze drie, of meerdere van deze drie, of weer iets anders?

En als je in die lagere klasses hopt, weet je dan 1 op de 2 keer niet wat je daar aantreft? Zoja, is het dan het grote avontuur wat je aantrekt of heb je dan toch ergens goede geluiden gehoord over de te bezoeken club?

Ik ben gewoon nieuwsgierig, omdat ik het heel leuk vind wat je doet(georgesv heeft er ook best een handje van, trouwens..;-) )

wekke

Citaat van: Breda op apr 04, 2010, 00:20:10
In eerste klasse 'mis' ik alleen nog Sint-Truiden en Genk, de twee Limburgse ploegen. Die wil ik bewaren voor een echt belangrijke match, bijvoorbeeld de onderlinge derby of een wedstrijd tegen Anderlecht o.i.d. (volgend seizoen). En ik heb nog geen wedstrijden gezien in de twee grootste Brusselse stadions, de Heizel en het Drielindenstadion (al komt daar, voor wat betreft de laatste, zeer binnenkort verandering in).

Als je de Limburgse derby wil bezoeken, zou ik opteren om dat in Sint-Truiden te doen. Ik heb dit seizoen de wedstrijd in Genk gezien en had toch het gevoel dat het meer leeft bij de Truiense aanhang dan bij KRC Genk.
Indien je in Genk een "grote" wedstrijd wil meepikken kan je inderdaad opteren voor Anderlecht of Club Brugge, maar de pittigste match op en naast het veld zal toch die tegen Standard zijn.

hgrm

Nog nooit zoveel doelpunten in blessuretijd gezien als tijdens de laatste Engelandreis:

1) Communityshield Chelsea-ManU: 1-3 in de 90e minuut
2) League Cup Yeovil-Palace: 0-1 in de 90e minuut
3) League Cup Torquay-Reading: 0-1 in de 120e minuut
4) League One Orient-Charlton: 1-3 in de 90e minuut
5) Conference Hayes&Yeading-Bath: 2-1 in de 90e minuut
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen