Hoofdmenu

stamnummers

Gestart door strooike, apr 18, 2016, 03:18:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

strooike

hallo

is er iemand die me een volledige lijst kan bezorgen van alle clubs die ooit bestaan hebben en nog bestaan

gr tim

wekke


Joost

Citaat van: strooike op apr 18, 2016, 03:18:00
hallo

is er iemand die me een volledige lijst kan bezorgen van alle clubs die ooit bestaan hebben en nog bestaan

gr tim

Daarover is een lijvig document verschenen dat hier te koop is:
http://www.foot100.be/lexicon_der_clubs.htm

Ik heb de delen thuis in de kast staan. Een volledig online overzicht is er niet.

hgrm

Is dat de moeite waard? In de zin van: is het louter statistiek of staan er ook clubhistories in?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op apr 19, 2016, 20:34:14
Is dat de moeite waard? In de zin van: is het louter statistiek of staan er ook clubhistories in?

Beide niet echt. Het is per stamnummer een overzicht van de oprichting, de opheffing, de fusies en de clubkleuren. Eventueel met een klein beetje tekst ter verduidelijking maar dat is maar heel sporadisch.

Een geweldig naslagwerk maar wel alleen voor iemand die echt geinteresseerd is.

syntric

Citaat van: Joost op apr 19, 2016, 21:12:56
Beide niet echt. Het is per stamnummer een overzicht van de oprichting, de opheffing, de fusies en de clubkleuren. Eventueel met een klein beetje tekst ter verduidelijking maar dat is maar heel sporadisch.

Een geweldig naslagwerk maar wel alleen voor iemand die echt geinteresseerd is.

Ik heb hem ook, de veelvuldige fusies worden er vaak wel een pak duidelijker door, dat is in België vaak een heel kluwen :-)
Groundhopper for life :-)

ðe waan

Citaat van: Joost op apr 18, 2016, 11:27:50
Daarover is een lijvig document verschenen dat hier te koop is:
http://www.foot100.be/lexicon_der_clubs.htm

Ik heb de delen thuis in de kast staan. Een volledig online overzicht is er niet.

Wat een mooie nostalgische jaren negentig-site. :-)