Hoofdklassen 2009/2010

Gestart door AthleticHolanda, sep 06, 2009, 22:00:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Zelf vind ik het amateurvoetbal steeds interessanter en met het oog op de komende Topklasse is het misschien leuk het hier wat bij te houden.
Ik heb hier geen favoriete ploeg maar ik zie wel graag wedstrijden in de Hoofdklasse.

(mocht het topic verkeerd staan dan excuses)

Uitslagen en toeschouwersaantallen 1e speelronde

Zaterdag A
FC Lisse – Barendrecht 2-2 (800)
ASWH – Noordwijk 3-2 (500)
RVVH – Ter Leede 1-2 (800)
Capelle – Katwijk 7-2 (800)
Scheveningen – DOTO 3-3 (600)
TOGR – Rijnsburgse Boys 1-2 (800)
Quick Boys – ARC 0-1 (3000)

Opvallend hier natuurlijk de blamage van Katwijk bij Capelle. Verder ook het verlies van QuickBoys thuis voor een nette 3000 man tegen ARC, de Katwijkse teams zijn nog niet wakker. Rijnsburg wel gewonnen zoals verwacht.

Zaterdag  B
GVVV – Hoek 3-0 (800)
Kozakken Boys – SDC Putten 3-2 (1000)
Jodan Boys – IJsselmeervogels 2-3 (1800)
Odin'59 – DOVO 1-2 (500)
Spakenburg – LRC Leerdam 0-1 (1400)
Bennekom – RKAV Volendam 3-0 (600)
Sparta Nijkerk – Zwaluwen'30 2-0 (800)

Meteen in het oog springt natuurlijk de thuisnederlaag van Spakenburg. Verder een erg nette opkomst bij Jodan Boys (waarschijnlijk 50% Vogels maar toch).

Zaterdag C
Be Quick'28 – HHC Hardenberg 1-1 (800)
Flevo Boys – Excelsior'31 0-3 (650)
Harkemase Boys – WHC 1-2 (900)
Nunspeet – Berkum 3-1 (600)
Go Ahead Kampen – SC Genemuiden 1-1 (1200)
Staphorst – CSV Apeldoorn 0-0 (350)
PKC'83 – ACV afgelast

Harkema heeft de start gemist net zoals HHC (half), Excelsior'31 toch ietwat verrassend overtuigend langs Flevo Boys. Derby in Kampen voor 1200 man gelijkspel.

Zondag A
Elinkwijk - Haaglandia 4-1
Westlandia - AFC 0-4
HBS - VVSB 1-1
FC Omniworld - Argon 0-0
SC Feyenoord - ADO'20 0-2
TONEGIDO - Hilversum 3-2
FC Chabab - Hollandia 0-2

Het ambitieuze Elinkwijk is erg goed begonnen, Westlandia, kampioen van vorig jaar, gaat hard onderuit bij AFC. Nieuwkomer Chabab verliest haar eerste 'thuiswedstrijd' op het terrein van Hollandia in Hoorn.

Zondag B
JVC Cuijk - OSS'20 4-3
Venray - OJC Rosmalen 1-0
Meerssen - UNA 1-0
Papendrecht - DESK 2-4
Baronie - EVV 3-1
Schijndel - Gemert 1-0
Dijkse Boys - UDI'19 2-0

Dijkse Boys lijkt haar ambities meteen kracht bij te zetten, nette overwinning thuis tegen UDI. JVC gisteren al met de hakken over de sloot tegen promovendus OSS'20. Verder opvallend dat Gemert verliest bij Schijndel.

Zondag C
SC Joure - Juliana'31 0-3 (550)
Alcides - De Treffers 1-1 (650)
ROHDA Raalte - Lienden 0-1 (800)
WKE - Babberich 4-1 (550)
HSC'21 - Nieuw Buinen 1-1 (600)
Be Quick 1887 - Quick'20 1-3 (550)
Achilles'29 - Sneek WZ 4-0

Heel verrassend dat promovendus Juliana met 0-3 wint in het hoge Noorden. Erg knap! Verder verliezen HSC en De Treffers meteen al punten, Lienden maakt geen fout, WKE en Achilles winnen overtuigend.
Was zelf vandaag bij Be Quick - Quick'20, het stadion is helemaal vernieuwd, kunstgrasveld, nieuwe staantribunes en verlichting is erbij gekomen maar het mocht niet baten. Quick'20 was sterker en won op het einde verdiend.

De gelijkmaker
http://www.youtube.com/watch?v=jlT2HBzFI6M

(weet iemand overigens waar de toeschouwersaantallen van de zondaghoofdklasse's te vinden zijn? vooral A en B?)

Joost

Zondag B
JVC Cuijk - OSS'20 4-3 (900)
Venray - OJC Rosmalen 1-0 (250)
Meerssen - UNA 1-0 (200)
Papendrecht - DESK 2-4 (500)
Baronie - EVV 3-1 (200)
Schijndel - Gemert 1-0 (1200)
Dijkse Boys - UDI'19 2-0 (500)

Uit het Limburgs Dagblad van vanochtend. Erg apart dat in de Noord-Limburgse edities alleen Venray en EVV genoemd worden en in de zuidelijke edities alle wedstrijden.

Was je zelf eigenlijk niet naar SSS '18 v Volharding?

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op sep 07, 2009, 09:28:29
Zondag B
JVC Cuijk - OSS'20 4-3 (900)
Venray - OJC Rosmalen 1-0 (250)
Meerssen - UNA 1-0 (200)
Papendrecht - DESK 2-4 (500)
Baronie - EVV 3-1 (200)
Schijndel - Gemert 1-0 (1200)
Dijkse Boys - UDI'19 2-0 (500)

Uit het Limburgs Dagblad van vanochtend. Erg apart dat in de Noord-Limburgse edities alleen Venray en EVV genoemd worden en in de zuidelijke edities alle wedstrijden.

Was je zelf eigenlijk niet naar SSS '18 v Volharding?

Dankje, SSS'18 v Volharding werd in Vierlingsbeek gespeeld en daar ben ik al erg vaak geweest, die in Overloon heb ik wel in het achterhoofd maar die gaat waarschijnlijk slecht uitkomen...
Er waren wel 2000 toeschouwers volgens De Gelderlander in Vierlingsbeek gisteren dus het was wel zeker de moeite geweest, en SSS'18 is ook nog eens gaan winnen daar.

Joost

#3
Citaat van: AthleticHolanda op sep 07, 2009, 12:52:28
Dankje, SSS'18 v Volharding werd in Vierlingsbeek gespeeld en daar ben ik al erg vaak geweest, die in Overloon heb ik wel in het achterhoofd maar die gaat waarschijnlijk slecht uitkomen...
Er waren wel 2000 toeschouwers volgens De Gelderlander in Vierlingsbeek gisteren dus het was wel zeker de moeite geweest, en SSS'18 is ook nog eens gaan winnen daar.
In het Limburgs Dagblad stond een leuke foto van de streaker vandaar...

BTW, wat doet een brabantse derby in De Gelderlander? In een Limburgse krant kan ik nog snappen doordat er Limburgse teams in de klasse zitten. Maar Gelderland? Das een heel ander district.

AthleticHolanda

Citaat van: Joost op sep 07, 2009, 13:25:18
BTW, wat doet een brabantse derby in De Gelderlander? In een Limburgse krant kan ik nog snappen doordat er Limburgse teams in de klasse zitten. Maar Gelderland? Das een heel ander district.

Vind het zelf ook vreemd maar Oost-Brabant hoort eigenlijk nergens bij. De Brabantse kranten nemen sport uit Boxmeer/Cuijk/Vierlingsbeek zelden mee in hun verslagen terwijl de Limburgse het (logischerwijs) ook niet doen. De Gelderlander speelt daar met hun sectie 'Maasland' goed op in. Het is in Oost-Brabant dan ook zonder twijfel de best verkochte regionale krant, zoniet de enige.
Het zou me niks verbazen als er in het Brabants Dagblad niets over deze derby in staat maar ik heb geen idee eerlijk gezegd.

hgrm

Citaat van: AthleticHolanda op sep 06, 2009, 22:00:53
Was zelf vandaag bij Be Quick - Quick'20, het stadion is helemaal vernieuwd, kunstgrasveld, nieuwe staantribunes en verlichting is erbij gekomen De gelijkmaker

Wat is er precies veranderd? Ik neem aan dat de historische hoofdtribune er nog staat. Maar wat hebben ze met de terracing gedaan? Ik kan me herinneren dat er een behoorlijk hoge (en ook behoorlijk verzakte) wal was achter de goal en tegenover de hoofdtribune. Is dat er nog steeds, maar nu netjes en recht of hebben ze het helemaal vernaggeld??
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Stadionhopper

Citaat van: Joost op sep 07, 2009, 13:25:18
In het Limburgs Dagblad stond een leuke foto van de streaker vandaar...

BTW, wat doet een brabantse derby in De Gelderlander? In een Limburgse krant kan ik nog snappen doordat er Limburgse teams in de klasse zitten. Maar Gelderland? Das een heel ander district.

Volgens mij zit er in Boxmeer zelfs nog een kantoor van De Gelderlander. Of in ieder geval heeft er een gezeten.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

AthleticHolanda

#7
Citaat van: hgrm op sep 07, 2009, 14:48:19
Wat is er precies veranderd? Ik neem aan dat de historische hoofdtribune er nog staat. Maar wat hebben ze met de terracing gedaan? Ik kan me herinneren dat er een behoorlijk hoge (en ook behoorlijk verzakte) wal was achter de goal en tegenover de hoofdtribune. Is dat er nog steeds, maar nu netjes en recht of hebben ze het helemaal vernaggeld??

Dat laatste, op één staantribune na zijn ze helemaal compleet vernieuwd, daar is niets meer van de oude 'terracing' over. Er staan dus nog wel staantribune's maar dan wel erg moderne (waar ze overigens erg trots op zijn).

Citaat van: Stadionhopper op sep 07, 2009, 15:25:01
Volgens mij zit er in Boxmeer zelfs nog een kantoor van De Gelderlander. Of in ieder geval heeft er een gezeten.

Klopt als een bus, die zit er nog steeds.

Hugo

Bij welke provincie hoort Boxmeer eigenlijk?

AthleticHolanda

Citaat van: Hugo op sep 07, 2009, 16:36:02
Bij welke provincie hoort Boxmeer eigenlijk?

Haha, Noord-Brabant.

King Nothing

CiteerWKE - Babberich 4-1 (550)

WKE heeft plannen om hun sportpark te verbouwen naar een complex met zo'n 5000 plaatsen... Dit omdat de oefenwedstrijd tegen Ajax zo snel uitverkocht was. De 550 die er gisteren waren is een normaal aantal voor WKE, wat moet je dan met zo'n groot complex?
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Hugo

Citaat van: King Nothing op sep 07, 2009, 16:44:50
WKE heeft plannen om hun sportpark te verbouwen naar een complex met zo'n 5000 plaatsen... Dit omdat de oefenwedstrijd tegen Ajax zo snel uitverkocht was. De 550 die er gisteren waren is een normaal aantal voor WKE, wat moet je dan met zo'n groot complex?

Groundhoppers ontvangen.

AthleticHolanda

Citaat van: King Nothing op sep 07, 2009, 16:44:50
WKE heeft plannen om hun sportpark te verbouwen naar een complex met zo'n 5000 plaatsen... Dit omdat de oefenwedstrijd tegen Ajax zo snel uitverkocht was. De 550 die er gisteren waren is een normaal aantal voor WKE, wat moet je dan met zo'n groot complex?

Het is vrij aannemelijk dat WKE van de partij is in de Topklasse komend seizoen, waarschijnlijk gaan er op de lange termijn wel strengere eisen gesteld worden aan accommodaties van Topklassers t.o.v. Hoofdklassers en daarbij zullen ploegen in de Topklasse toch gemiddeld meer toeschouwers gaan trekken.
Vooral als ze volgend seizoen al een derby met FC Emmen hebben ;-).
Maar het gaat ook om de potentie, de finalewedstrijd vorig seizoen tegen Rijnsburg was uitverkocht, was het complex groter geweest hadden ze 1000 man meer binnen kunnen laten dus dat is dan weer 1000 x €10 = €10000.

Volgens mij heeft WKE stiekem ook wel de ambitie om op de lange termijn in de Jupiler League uit te komen, onlangs las ik de ze het allerhoogste nastreven maar zolang FC Emmen nog in de Jupiler League speelt dat geen reële optie zou zijn, maargoed zeg nooit nooit...

Bossche Bol

Citaat van: Joost op sep 07, 2009, 09:28:29
Zondag B

Dijkse Boys - UDI'19 2-0 (500)


Ik was gisteren zelf bij deze wedstrijd en bij 200 toeschouwers hield het wel op.
En dan rond ik het nog af naar boven.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Joost

Citaat van: Bossche Bol op sep 07, 2009, 18:47:02
Ik was gisteren zelf bij deze wedstrijd en bij 200 toeschouwers hield het wel op.
En dan rond ik het nog af naar boven.

Ik neem ook maar over wat er in de krant stond. Verbaasde me er overigens wel over, normaal trekt Dijkse Boys ook heel weinig.