Brazilië

Gestart door wekke, aug 25, 2011, 13:04:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mar

Citaat van: wekke op jun 01, 2013, 21:39:41
Ik ga 4 weken naar Brazilië tijdens het WK. Mijn wens is om circa 2 weken in Bahia bij mijn schoonvader te logeren en verder zeker Fortaleza en Rio de Janeiro te bezoeken. Ik ben er nog niet uit of ik binnenlandsevluchten ga gebruiken of er een trip met de wagen van ga maken. Als het met de wagen wordt dan zal het vertrekpunt hoogstwaarschijnlijk in Rio de Janeiro liggen waarna ik via de Ligna Verde naar Bahia rijd en dan verder door naar Recife, Natal en Fortaleza. In ieder geval wil ik mijn ganse trip ten laatste op 1 november geboekt hebben, anders vrees ik dat de vliegtuigtickets te duur worden. Ik heb laatst gezien dat een retourvlucht Frankfurt-Bahia voor die periode nu 750 euro kost. In vergelijking, bij mijn trip 2 jaar geleden kostte de kaartjes 1.300 euro.

De foto's van de wedstrijd Bahia-Internacional zijn precies niet meer zichtbaar. ik zal ze één van de dagen nog eens uploaden.


Mijn bedoeling is ook om zeker voor 1 november te boeken (tenzij er barragematchen volgen). Ik wil een retourvlucht een week voor het WK boeken naar Rio. Hierdoor heb je ook tijd genoeg om uw verplaatsing te maken naar de eerste match die je wilt zien + kun je ineens Rio bezoeken. Op mijn agenda staat zeker Fortaleza en hopelijk het amazonewoud. Echter heb ik wel ondervonden dat de binnenlandse vluchten vrij duur zijn. Heeft ook iemand ervaring met het bus/treinvervoer tussen grote steden?

De hotels zijn ook aan de vrij dure kant. Iemand ervaring met hostels in Brazilie?

(mijn reis gaat alleen door als België zich plaats, anders gaat het een maandje Azie worden)

ALenstra

Ik denk dat veel overnachtings gelegenheden in Brazilie hogere prijzen gaan vragen tijdens het WK.

spons

Citaat van: Mar op jun 02, 2013, 11:29:05

Mijn bedoeling is ook om zeker voor 1 november te boeken (tenzij er barragematchen volgen). Ik wil een retourvlucht een week voor het WK boeken naar Rio. Hierdoor heb je ook tijd genoeg om uw verplaatsing te maken naar de eerste match die je wilt zien + kun je ineens Rio bezoeken. Op mijn agenda staat zeker Fortaleza en hopelijk het amazonewoud. Echter heb ik wel ondervonden dat de binnenlandse vluchten vrij duur zijn. Heeft ook iemand ervaring met het bus/treinvervoer tussen grote steden?

De hotels zijn ook aan de vrij dure kant. Iemand ervaring met hostels in Brazilie?

(mijn reis gaat alleen door als België zich plaats, anders gaat het een maandje Azie worden)

Ik denk dat je met een gerust hart een maandje Azië kunt boeken
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

wekke

Citaat van: Mar op jun 02, 2013, 11:29:05

Mijn bedoeling is ook om zeker voor 1 november te boeken (tenzij er barragematchen volgen). Ik wil een retourvlucht een week voor het WK boeken naar Rio. Hierdoor heb je ook tijd genoeg om uw verplaatsing te maken naar de eerste match die je wilt zien + kun je ineens Rio bezoeken. Op mijn agenda staat zeker Fortaleza en hopelijk het amazonewoud. Echter heb ik wel ondervonden dat de binnenlandse vluchten vrij duur zijn. Heeft ook iemand ervaring met het bus/treinvervoer tussen grote steden?

De hotels zijn ook aan de vrij dure kant. Iemand ervaring met hostels in Brazilie?

(mijn reis gaat alleen door als België zich plaats, anders gaat het een maandje Azie worden)

Toen ik in Bahia was, was er geen fatsoenlijk metro/trein netwerk. Volgens de pa van mijn vriendin, zijn ze intussen wel al ver gevorderd met het bouwen van een goed metro stelsel. De bus is wel een veel gebruikt vervoersmiddel in de stad zelf. Er zijn meerdere maatschappijen/zelfstandigen die letterlijk door de stad crossen om elkaar af te troeven en zo meer klanten te winnen. Echt reizen met het openbaar vervoer tussen meerdere steden lijkt me eerder een zeldzaam fenomeen in Brazilië. Ik heb er nochtans geen zien rijden op de Ligna Verde (de weg die Bahia en Rio de Janeire met elkaar verbind).

Qua hotsels. Ik heb even buiten Bahia zeer veel huizen/tavernes gezien die een kamer verhuren. Ik verwacht nu niet dat die schandalige prijzen zullen hanteren. Elke Braziliaan zal wel munt willen slaan en zijn kamers op overschot willen verhuren. Of het allemaal comfortabel is, is een ander vraag.

spons

Citaat van: Mar op jun 02, 2013, 11:29:05

Mijn bedoeling is ook om zeker voor 1 november te boeken (tenzij er barragematchen volgen). Ik wil een retourvlucht een week voor het WK boeken naar Rio. Hierdoor heb je ook tijd genoeg om uw verplaatsing te maken naar de eerste match die je wilt zien + kun je ineens Rio bezoeken. Op mijn agenda staat zeker Fortaleza en hopelijk het amazonewoud. Echter heb ik wel ondervonden dat de binnenlandse vluchten vrij duur zijn. Heeft ook iemand ervaring met het bus/treinvervoer tussen grote steden?

De hotels zijn ook aan de vrij dure kant. Iemand ervaring met hostels in Brazilie?

(mijn reis gaat alleen door als België zich plaats, anders gaat het een maandje Azie worden)

Mijn ervaring is juist dat binnenlandse vluchten in Brazilië spotgoedkoop zijn en de afstanden dusdanig groot dat de bus eigenlijk echt geen optie is.

Maar ik denk dat voor zowel vluchten als hotels / hostels in die periode geldt dat ze stukken duurder zullen zijn dan normaal terwijl Brazilië normaal al niet een echt goedkoop land is.

Waarom wil je in ieder geval zeker naar Fortaleza ? Er zijn vele mooiere / leukere plaatsen dan dit openlucht bordeel
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

wekke

Citaat van: spons op jun 03, 2013, 12:53:10
Mijn ervaring is juist dat binnenlandse vluchten in Brazilië spotgoedkoop zijn en de afstanden dusdanig groot dat de bus eigenlijk echt geen optie is.

Maar ik denk dat voor zowel vluchten als hotels / hostels in die periode geldt dat ze stukken duurder zullen zijn dan normaal terwijl Brazilië normaal al niet een echt goedkoop land is.

Waarom wil je in ieder geval zeker naar Fortaleza ? Er zijn vele mooiere / leukere plaatsen dan dit openlucht bordeel

Fortaleza is me nochtans ook aangeprezen. Blijkbaar veel mooier dan Recife en Bahia.

wekke

#21
Citaat van: Mar op jan 03, 2014, 10:23:55
Rond de 20-30euro per busrit.
Maar we zijn op het moment prijsoffertes aan het opvragen om te kijken hoe veel het kost om een auto te huren. Ophalen na de match in Belo Horizonte en dan de auto te droppen in Sao Paolo.

Want de dag na de match in Belo Horizonte reizen wij af naar Paraty (ligt langs de kuslijn tussen Rio en Sao Paolo). En een dag voor de match in het maracana stadion reizen we af naar Rio om daar 4 nachten te verblijven. Zodat we ook weer een dag voor de laatste match afreizen naar Sao Paolo.

Hoe lang ga je? En heb je al veel geboekt?

(het is beter om een nieuwe topic te starten WK2014?)

Of we gebruiken gewoon dit topic?

Wij hadden onze ticketaanvraag al bij de eerste ronde ingediend. In november kregen we dan te horen dat gans onze aanvraag positief was en nog voor de loting hebben we alles (hotels, vluchten, auto,...) geboekt.

Concreet betekent dat het volgende:

Vrijdag 13 juni -> Vlucht Brussel - Porto Alegre (1201,31€ RETOUR)
Vrijdag 13 juni - Maandag 16 juni -> Hotel Plaza; Porto Alegre (156€)
Zondag 15 juni: Frankrijk - Honduras

Maandag 16 juni -> Vlucht Porto Alegre - Curitiba (176,50€ incl hotel)
Maandag 16 juni - Dinsdag 17 juni -> Mercure Curitiba Golden Hotel
Maandag 16 juni : Iran - Nigeria

Dinsdag 17 juni -> Vlucht Curitiba - Sao Paolo (€100,56)
Dinsdag 17 juni - Vrijdag 20 juni -> Hotel Mega Polo; Sao Paolo (102,96 €)
Dinsdag 17 juni: Uruguay - Engeland

Vrijdag 20 juni -> Vlucht Sao Paolo - Rio de Janeiro (132,16 €)
Vrijdag 20 juni - Maandag 23 juni -> Saionara Hotel; Rio de Janeiro (154,44 €)
Zondag 22 juni : België - Rusland

Maandag 23 juni -> Vlucht Rio de Janeiro - Salvador da Bahia (189,14 €)
Maandag 23 juni - Zaterdag 28 juni -> op de wedstrijddag verblijf bij een Belgische gids, de overige dagen bij mijn schoonvader
Woensdag 25 juni : Bosnië - Iran
Inclusief auto gehuurd (vind de prijs niet onmiddellijk terug) en stadstoer (Stadstoer en overnachting waren € 150)

Zaterdag 28 juni -> Vlucht Salvador - Recife (144,04 €)
Zaterdag 28 juni - Dinsdag 1 juli -> Inter Hotel; Recife (152,10€)
Zondag 29 juni : 8e finale 1D - 2C

Dinsdag 1 juli -> Vlucht Recife - Fortaleza (171,71 €)
Dinsdag 1 juli - Zondag 6 juli -> Pousada Veraneio; Fortaleza (117€)
Vrijdag 4 juli : Kwartfinale A1/B2 - 1D/2C

Voor de nieuwsgierigen heb ik de prijzen er tussen haakjes bij gezet. Deze zijn per persoon (wij reizen met 2). De wedstrijdtickets kostte 536,50 € per persoon en er komen ook nog 41 dollar verzendingskosten bij.


Ik heb op de openingspost (verslag Brazilië reis + EC Bahia - Internacional) terug enkele foto's gezet. De vorige waren niet meer zichtbaar.

Mar

Het ziet er een vrij druk maar leuk programma uit.
Wij zelf zijn momenteel een slaapplek aan het zoeken in Sao Paulo maar het gaat moeilijker dan verwacht. Dure stad precies.

Citaat van: wekke op jan 05, 2014, 17:41:50
Of we gebruiken gewoon dit topic?

Wij hadden onze ticketaanvraag al bij de eerste ronde ingediend. In november kregen we dan te horen dat gans onze aanvraag positief was en nog voor de loting hebben we alles (hotels, vluchten, auto,...) geboekt.

Concreet betekent dat het volgende:

Vrijdag 13 juni -> Vlucht Brussel - Porto Alegre (1201,31€ RETOUR)
Vrijdag 13 juni - Maandag 16 juni -> Hotel Plaza; Porto Alegre (156€)
Zondag 15 juni: Frankrijk - Honduras

Maandag 16 juni -> Vlucht Porto Alegre - Curitiba (176,50€ incl hotel)
Maandag 16 juni - Dinsdag 17 juni -> Mercure Curitiba Golden Hotel
Maandag 16 juni : Iran - Nigeria

Dinsdag 17 juni -> Vlucht Curitiba - Sao Paolo (€100,56)
Dinsdag 17 juni - Vrijdag 20 juni -> Hotel Mega Polo; Sao Paolo (102,96 €)
Dinsdag 17 juni: Uruguay - Engeland

Vrijdag 20 juni -> Vlucht Sao Paolo - Rio de Janeiro (132,16 €)
Vrijdag 20 juni - Maandag 23 juni -> Saionara Hotel; Rio de Janeiro (154,44 €)
Zondag 22 juni : België - Rusland

Maandag 23 juni -> Vlucht Rio de Janeiro - Salvador da Bahia (189,14 €)
Maandag 23 juni - Zaterdag 28 juni -> op de wedstrijddag verblijf bij een Belgische gids, de overige dagen bij mijn schoonvader
Woensdag 25 juni : Bosnië - Iran
Inclusief auto gehuurd (vind de prijs niet onmiddellijk terug) en stadstoer (Stadstoer en overnachting waren € 150)

Zaterdag 28 juni -> Vlucht Salvador - Recife (144,04 €)
Zaterdag 28 juni - Dinsdag 1 juli -> Inter Hotel; Recife (152,10€)
Zondag 29 juni : 8e finale 1D - 2C

Dinsdag 1 juli -> Vlucht Recife - Fortaleza (171,71 €)
Dinsdag 1 juli - Zondag 6 juli -> Pousada Veraneio; Fortaleza (117€)
Vrijdag 4 juli : Kwartfinale A1/B2 - 1D/2C

Voor de nieuwsgierigen heb ik de prijzen er tussen haakjes bij gezet. Deze zijn per persoon (wij reizen met 2). De wedstrijdtickets kostte 536,50 € per persoon en er komen ook nog 41 dollar verzendingskosten bij.


Ik heb op de openingspost (verslag Brazilië reis + EC Bahia - Internacional) terug enkele foto's gezet. De vorige waren niet meer zichtbaar.

wekke

Citaat van: Mar op jan 15, 2014, 10:11:30
Het ziet er een vrij druk maar leuk programma uit.
Wij zelf zijn momenteel een slaapplek aan het zoeken in Sao Paulo maar het gaat moeilijker dan verwacht. Dure stad precies.

Wij hadden het vooral lastig met Rio De Janeiro. Zelfs voor de loting was een goedkoop hotel zoeken een ware ramp.

Mar

Citaat van: wekke op jan 15, 2014, 11:47:31
Wij hadden het vooral lastig met Rio De Janeiro. Zelfs voor de loting was een goedkoop hotel zoeken een ware ramp.

Dat is waar. Wij liggen in een Pousada @ Ipanema, 65euro p.p/nacht.

Ik denk dat uw hotel een grote kanshebber is voor in Sao Paulo.
Het hotel heeft nog redelijk wat kamers vrij + het schommelt rond de 60euro p.p/nacht.

Mar

Citaat van: Mar op jan 15, 2014, 12:43:32
Dat is waar. Wij liggen in een Pousada @ Ipanema, 65euro p.p/nacht.

Ik denk dat uw hotel een grote kanshebber is voor in Sao Paulo.
Het hotel heeft nog redelijk wat kamers vrij + het schommelt rond de 60euro p.p/nacht.

We hebben toch gekozen voor een ander plekje in Sao Paulo, nl. Viva Design hostel.
Het ligt iets buiten het centrum want de buurt waar jij verblijft w beschreven in Lonely Planet als NO GO zone. Hoge criminaliteit, veel hoeren etc..
Hopelijk ondervind je er geen last van maar wij hebben toch op zekerheid gespeeld..

wekke

Citaat van: Mar op jan 22, 2014, 12:53:04
We hebben toch gekozen voor een ander plekje in Sao Paulo, nl. Viva Design hostel.
Het ligt iets buiten het centrum want de buurt waar jij verblijft w beschreven in Lonely Planet als NO GO zone. Hoge criminaliteit, veel hoeren etc..
Hopelijk ondervind je er geen last van maar wij hebben toch op zekerheid gespeeld..

Klinkt goed :-) We hebben enkel gekeken naar de commentaren ivm de hotels dus het zal afwachten worden. Nu is het in Brazilië in elke stad wel af te raden om in het donker rond te lopen. Ik ga ervanuit dat we, mits enige voorzichtigheid, door de dag nauwelijks problemen of incidenten zullen kennen.

HRM1880

Citaat van: wekke op jan 22, 2014, 21:35:54
Klinkt goed :-) We hebben enkel gekeken naar de commentaren ivm de hotels dus het zal afwachten worden. Nu is het in Brazilië in elke stad wel af te raden om in het donker rond te lopen. Ik ga ervanuit dat we, mits enige voorzichtigheid, door de dag nauwelijks problemen of incidenten zullen kennen.
En veel hoeren in de buurt hoeft natuurlijk geen straf te zijn.

spons

Citaat van: wekke op jan 22, 2014, 21:35:54
Klinkt goed :-) We hebben enkel gekeken naar de commentaren ivm de hotels dus het zal afwachten worden. Nu is het in Brazilië in elke stad wel af te raden om in het donker rond te lopen. Ik ga ervanuit dat we, mits enige voorzichtigheid, door de dag nauwelijks problemen of incidenten zullen kennen.

Dat was mijn vooroordeel ook over Brazilië tot ik 2 jaar geleden o.a. in Rio ben geweest.

Daar ben ik gewoon 's-avonds laat met de metro, bus en lopend de stad door geweest
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Langemannetje

Half september vertrek ik voor 2 weken naar Rio de Janeiro, een welhaast mythische bestemming voor mij. Voetbal, vrouwen en gebouwen, mijn mannenhart maakt een sprongetje.

Vwb het voetbal, als ik het goed heb begrepen start de Braziliaanse Serie A eind april en spelen alle 4 clubs uit Rio hun thuiswedstrijden in het Maracanã (?)
73 grounds in 14 verschillende landen