De Nieuwe Bondscoach van Oranje

Gestart door Han, dec 08, 2007, 22:43:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bier und Bratwurst

Het boeit mij totaal niet. Die twee maken het nog erger! Ik hou het maar bij het clubvoetbal.
Passie ,mentaliteit en vechtlust voor het vaderland hebben ze niet. Het is net zoals saté met haring,daar krijg je ook geen honger van.
Het ene stadion is het andere niet!

hgrm

Van Gaal heeft al eerder bewezen niet om te kunnen gaan met de krachten die spelen bij een nationaal team. De situatie in 2000 was niet heel veel anders dan de situatie van nu. Ook toen stond er een mix van gearriveerde spelers die deels al op hun retour waren (De Boertjes, Cocu, Bergkamp, Overmars, Winter) en aanstormende jonge(re) talenten (Kluivert, Bronckhorst, Zenden).
Het grootste verschil is dat er toen minder echte toppers in de selectie zaten met opgeblazen ego's. Het zal nu nog moeilijker zijn om dat te manager. Van Gaal heeft al vaker bewezen dat niet te kunnen. Voordeel is nu dan wel weer dat we een totaal mislukt EK hebben gehad.

Ik zie het niet goedkomen. Sterker nog, ik zie een herhaling van 2000-2002 als een plausible mogelijkheid, uitmondend in een WK zonder Nederland. Zal in ieder geval weer een hele hoop Oranje-ellende schelen...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Citaat van: hgrm op jul 07, 2012, 13:07:42
Van Gaal heeft al eerder bewezen niet om te kunnen gaan met de krachten die spelen bij een nationaal team. De situatie in 2000 was niet heel veel anders dan de situatie van nu. Ook toen stond er een mix van gearriveerde spelers die deels al op hun retour waren (De Boertjes, Cocu, Bergkamp, Overmars, Winter) en aanstormende jonge(re) talenten (Kluivert, Bronckhorst, Zenden).
Het grootste verschil is dat er toen minder echte toppers in de selectie zaten met opgeblazen ego's. Het zal nu nog moeilijker zijn om dat te manager. Van Gaal heeft al vaker bewezen dat niet te kunnen. Voordeel is nu dan wel weer dat we een totaal mislukt EK hebben gehad.

Ik zie het niet goedkomen. Sterker nog, ik zie een herhaling van 2000-2002 als een plausible mogelijkheid, uitmondend in een WK zonder Nederland. Zal in ieder geval weer een hele hoop Oranje-ellende schelen...


Meanwhile...
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

watergatehopper

Citaat van: Han op jul 08, 2014, 01:22:45

Meanwhile...

HAHAHAHAA..................... Zo zie je maar voetbal is heel moeilijk te voorspellen. En dat is maar goed ook!
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

ricodejong4

Tijd om dit onderwerp weer nieuw leven in te blazen!

Zelf hoop ik op Ronald Koeman, maar heb begrepen dat dat financieel vrijwel onmogelijk is. Wellicht dat zijn vaderlandsliefde en gevoel van trots dit verschil enigszins kan compenseren.

Freekos79

Citaat van: ricodejong4 op mrt 31, 2017, 12:13:48
Tijd om dit onderwerp weer nieuw leven in te blazen!

Zelf hoop ik op Ronald Koeman, maar heb begrepen dat dat financieel vrijwel onmogelijk is. Wellicht dat zijn vaderlandsliefde en gevoel van trots dit verschil enigszins kan compenseren.
Misschien maar eens Ruud Gullit met staff.
Volgende wedstrijd: ?

FCT1980

Koeman is niet gek. Die heeft het naar zijn zin in Engeland en wil naar een grotere club.
Gullit lijkt me een veel te groot risico. Wat blijft er dan over?
Helemaal niets in Nederland. Neem gewoon een buitenlandse trainer die schoon schip maakt.

Wat ik zelf nog belangrijker vind is dat er bij de KNVB zelf een schoon schip wordt gemaakt. Al die cowboys moeten verdwijnen en van Breukelen als eerste.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

ALenstra

Ronald Koeman heeft heel duidelijk aangegeven dat de KNVB hem niet meer hoeft te benaderen. En ik geef hem groot gelijk.
Frank De Boer voelt zich nog teveel clubtrainer dus dat wordt hem ook niet.

ricodejong4

Citaat van: FCT1980 op mrt 31, 2017, 12:35:36
Koeman is niet gek. Die heeft het naar zijn zin in Engeland en wil naar een grotere club.
Gullit lijkt me een veel te groot risico. Wat blijft er dan over?
Helemaal niets in Nederland. Neem gewoon een buitenlandse trainer die schoon schip maakt.

Wat ik zelf nog belangrijker vind is dat er bij de KNVB zelf een schoon schip wordt gemaakt. Al die cowboys moeten verdwijnen en van Breukelen als eerste.

Dat laatste ben ik zeker met je eens!
Verder ben ik wel van mening dat we een Nederlandse bondscoach moeten hebben. Ben het met je eens dat er momenteel weinig beschikbaar is, maar met Seedorf, F De Boer, Gio en Cocu zijn er een hoop trainers met potentie. Nu nog niet geschikt om bondscoach te worden, maar over een aantal jaar wel.
Voor nu? Tsja, lastig.

hgrm

Van de vijf mensen die ik geschikt acht om de klus te klaren, zijn er twee dood (Bert Jacobs en Fritz Korbach) en twee met pensioen (Leo Beenhakker en Huub Stevens). De vijfde heeft al aangegeven dat ie niet wil (Louis van Gaal).

Wat er nodig is, is iemand die ongecompliceerd te werk gaat, lak heeft aan ego's (maar spelers ook niet publiekelijk vernedert zoals Grim deed bij Davids) en niet met z'n hoofd bij één van de drie topclubs in de kont zit. Dan valt er
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

We hebben in Nederland 16 miljoen bondscoaches die het beter zouden doen dan Danny Blind. Zoek er dus maar eentje uit zou ik zeggen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jesse

Denk zelf dat van Bronckhorst ook een hele goede zal zijn, maar ik denk niet dat hij Feyenoord wil verlaten.

Koning Kriel

Waarom geen buitenlander? Meteen geen gezeur meer over clubvoorkeur etc.

Freekos79

Citaat van: Koning Kriel op mrt 31, 2017, 13:51:48
Waarom geen buitenlander? Meteen geen gezeur meer over clubvoorkeur etc.
Sam Allardyce
Volgende wedstrijd: ?

spons

Citaat van: Jesse op mrt 31, 2017, 13:10:18
Denk zelf dat van Bronckhorst ook een hele goede zal zijn, maar ik denk niet dat hij Feyenoord wil verlaten.

Van Van Bronckhorst moeten ze afblijven bij de KNVB. Gio moet gewoon bij Feyenoord blijven die willen we absoluut niet kwijt
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen