Week 9 , Maandag 27 Februari t/m Zondag 4 Maart

Gestart door Bier und Bratwurst, feb 15, 2012, 15:22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bier und Bratwurst

28-02 Zwolsche Boys - Longa'30   Districtsbeker OOst 2-2,5-4 n.s.
29-02 1.FC.Bocholt -VFL Rhede 19.00
03-03 Zwaluwen'30/Henver - Huizen 14.30  Hoofdklasse
          Hollandia - W.K.E.                  18.00  Topklasse
Het ene stadion is het andere niet!

wekke


spons

Citaat van: Bier und Bratwurst op feb 15, 2012, 15:22:09
03-03 Zwaluwen'30/Henver - Huizen 14.30
          Hollandia - W.K.E.                  18.00

Leuke dubbel, ik ben bij beide clubs al een keer geweest anders had ik hem ook zeker in overweging genomen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

TeeZee

Citaat van: wekke op feb 15, 2012, 15:24:00
03/03 Newcastle - Sunderland
Een van de allermooiste derbies ter wereld. Dit kan niet misgaan.

spons

Citaat van: TeeZee op feb 15, 2012, 15:43:21
Een van de allermooiste derbies ter wereld. Dit kan niet misgaan.

Ik denk dat er mooiere zijn
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ALenstra

Zondag 4 maart: Paris Saint Germain-A.C. Ajaccio

spons

28/02  Excelsior Maassluis - SHO ( districtsbeker west 2 )
29/02  Engeland - Nederland
03/03  Excelsior Maassluis - Zwaluwen Vlaardingen
04/03  Feyenoord - FC Groningen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Koning Kriel

Citaat van: spons op feb 15, 2012, 15:46:53
Ik denk dat er mooiere zijn

Misschien niet de allermooiste maar hij staat heel hoog in het rijtje

Citaat van: TeeZee op feb 15, 2012, 15:43:21
Een van de allermooiste derbies ter wereld. Dit kan niet misgaan.

Ik heb me vorig jaar uitstekend bij deze wedstrijd vermaakt. Zorg dat je vroeg bij (niet in) het stadion bent!

Koning Kriel


TeeZee

Citaat van: spons op feb 15, 2012, 15:46:53
Ik denk dat er mooiere zijn
Ongetwijfeld, maar ik zeg ook niet dat het dé mooiste is. Overigens blijft het altijd een momentopname. Je moet ook een beetje mazzel hebben.

TeeZee

Citaat van: spons op feb 15, 2012, 15:48:59
03/03  Excelsior Maassluis - Zwaluwen Vlaardingen
Leeft deze wedstrijd een beetje?

Bob

28-02-2012
Barnet FC - Bradford City

29-02-2012
Engeland - Nederland

03-03-2012
Crystal Palace - Peterborough United

spons

Citaat van: Koning Kriel op feb 15, 2012, 15:56:17
Misschien niet de allermooiste maar hij staat heel hoog in het rijtje


Ik ben benieuwd naar jouw rijtje met mooiste derbies
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Koning Kriel

Citaat van: spons op feb 15, 2012, 16:04:59
Ik ben benieuwd naar jouw rijtje met mooiste derbies

Boca Juniors - River Plate
Flamengo -Fluminense
Celtic - Glasgow Rangers
Fenerbache - Galatasary
Rode ster - Partizan
Betis Sevilla - Sevilla FC
Dortmund - Schalke 04

Hoewel het bij derby's niet gaat om hoe groot de club is zijn derby's tussen grotere clubs vaak wel erg mooi juist omdat er veel publiek in het stadion zit. Dit is mijn ultieme wens lijstje. Odit lijstje staat ook nog Real Madrid - Barcelona maar dat is geen derby.

Het mooie aan derby's is dat de voetbalbeleving een stuk intenser is, dat voel je in alles. Toen ik vorig seizoen bij Newcastle - Sunderland was voelde je aan alles in de hele stad dat die wedstrijd gespeeld ging worden. De sfeer in het stadion was fenomenaal, mede door een 5-1 overwinning voor Newcastle. De dag na de wedstrijd stond nog steeds in het teken van de overwinning. Met alle respect voor "kleinere" derby's zoals bijvoorbeeld Willem II - Nac die ik al vaak meegemaakt heb maar dat soort wedstrijden, hoe groot de onderlinge haat ook, kunnen niet tippen aan het lijstje hierboven.

spons

Citaat van: Koning Kriel op feb 15, 2012, 16:30:14
Boca Juniors - River Plate
Flamengo -Fluminense
Celtic - Glasgow Rangers
Fenerbache - Galatasary
Rode ster - Partizan
Betis Sevilla - Sevilla FC
Dortmund - Schalke 04

Hoewel het bij derby's niet gaat om hoe groot de club is zijn derby's tussen grotere clubs vaak wel erg mooi juist omdat er veel publiek in het stadion zit. Dit is mijn ultieme wens lijstje. Odit lijstje staat ook nog Real Madrid - Barcelona maar dat is geen derby.


Het mooie aan derby's is dat de voetbalbeleving een stuk intenser is, dat voel je in alles. Toen ik vorig seizoen bij Newcastle - Sunderland was voelde je aan alles in de hele stad dat die wedstrijd gespeeld ging worden. De sfeer in het stadion was fenomenaal, mede door een 5-1 overwinning voor Newcastle. De dag na de wedstrijd stond nog steeds in het teken van de overwinning. Met alle respect voor "kleinere" derby's zoals bijvoorbeeld Willem II - Nac die ik al vaak meegemaakt heb maar dat soort wedstrijden, hoe groot de onderlinge haat ook, kunnen niet tippen aan het lijstje hierboven.

Boca Juniors - River Plate staat bij mij ook huizenhoog bovenaan mijn wensenlijstje.

Flamengo - Fluminese wordt in Rio de zogenaamde "friendly" derby genoemd en schijnt kwa sfeer best tegen te vallen aldus een Flamengo supporter die ik daar heb gesproken. Hij noemde dit een derby waar je gerust met je kinderen naartoe kunt. Flamengo - Vasco da Gama schijnt heftiger te zijn en Botafogo tegen Vasco schijnt echt haat en nijd te zijn.

Rangers - Celtic ( nog nooit zoveel lawaai gehoord ) en Schalke - Dortmund ( viel erg tegen ) ben ik wel eens geweest alsmede ook Arsenal - Tottenham Hotspur en Everton - Liverpool

Fenerbahce - Galatasaray en Rode Ster - Partizan staan ook nog op mijn verlanglijstje en naar Betis tegen Sevilla is pasgeleden een van onze forumgenoten geweest maar ik weet nou niet of dit echt bijzonder was.

Verder ga ik in april naar Atletico Madrid - Real Madrid en staan ook op mijn lijstje nog derbies als Manchester City - Manchester United, Genua - Sampdoria ( dit schijnt de heftigste derby van Italie te zijn ), Panathinaikos - Olympiakos, Aris Saloniki - PAOK Saloniki, Espanol - Barcelona en Hearts - Hibs.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen