Week12: Maandag 16 maart - Zondag 22 Maart

Gestart door Sander11, feb 26, 2015, 10:03:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Belachelijk dat zo'n Franco nog steeds een openbaar graf heeft als bedevaartsoord voor fascisten.

Snap echt niet dat je dit zou willen bezoeken.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

syntric

Citaat van: spons op mrt 06, 2015, 00:18:05
Belachelijk dat zo'n Franco nog steeds een openbaar graf heeft als bedevaartsoord voor fascisten.

Snap echt niet dat je dit zou willen bezoeken.
Heb er geen fascisten gezien en het historische interesseert me wel, dacht dat Mussolini ook gewoon een graf heeft, ook dat wil ik wel eens zien.
Groundhopper for life :-)

watergatehopper

Citaat van: spons op mrt 06, 2015, 00:18:05
Belachelijk dat zo'n Franco nog steeds een openbaar graf heeft als bedevaartsoord voor fascisten.

Snap echt niet dat je dit zou willen bezoeken.

Waarom zou je zoiets niet bezoeken? We gaan hem niet eren zoals jij omschrijft.
Vind je auschwitz ook fout voor een bezoek? Of de pracht en praal van Ceausescu bijvoorbeeld?
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

AthleticHolanda

Niet lang geleden heb ik er een documentaire over gezien, en ik denk dat toch wel geconcludeerd mag worden dat het bezocht en onderhouden wordt door mensen met zeer dubieus historisch besef.

Vergelijken met Auschwitz vind ik appels met peren vergelijken. In Auschwitz sta je op een historisch indrukwekkende plaats waar gruwelheden hebben plaats gevonden maar daar wordt open en eerlijk over gecommuniceerd.
Dit terwijl Franco een bizar mausoleum heeft laten bouwen door dwangarbeiders waarbij de omstandigheden bij de bouw van stadions in Qatar de hemel zijn. Dat mausoleum heeft hij op laten vullen met overleden politieke tegenstanders, overleden tijdens de bouw of schaamteloos uit familiegraven of massagraven gehaald. De nabestaanden vechten er nog steeds voor om hun geliefden terug te krijgen. Tot overmaat van ramp heeft hij zelf de meest prominente plaats opgeëist.
Daarbij / daardoor is deze plaats wel degelijk een bedevaartsoord voor figuren met dezelfde nare ideeën als Franco.

In Spanje is er in tegenstelling tot alle andere landen ter wereld nooit een onderzoek geweest naar de daden van het regime tijdens de dictatuur. 'Zand erover' was het devies. Desalniettemin zijn alle verwijzingen naar Franco en zijn dictatuur enkele jaren geleden verwijderd, maar dit geval staat er nog steeds. Over de bouw, dwangarbeiders, doden, lijken in het mausoleum etc. zwijgt eenieder echter nog steeds...
Lang leve de Spaanse democratie.

Een bezoek veroordeel ik niet, zolang je maar weet waar je bent en wat het betekent.

GH-Experiences

Aanstaande zaterdag begint de voorverkoop voor Katwijk - Quickboys.
Er zal geen online verkoop zijn ivm de grote animo voor deze wedstrijd.

Zie verdere info:

http://www.vvkatwijk.nl/actueel/artikel/4287


Saltacampos

#35
Citaat van: AthleticHolanda op mrt 06, 2015, 19:26:11
Niet lang geleden heb ik er een documentaire over gezien, en ik denk dat toch wel geconcludeerd mag worden dat het bezocht en onderhouden wordt door mensen met zeer dubieus historisch besef.

Vergelijken met Auschwitz vind ik appels met peren vergelijken. In Auschwitz sta je op een historisch indrukwekkende plaats waar gruwelheden hebben plaats gevonden maar daar wordt open en eerlijk over gecommuniceerd.
Dit terwijl Franco een bizar mausoleum heeft laten bouwen door dwangarbeiders waarbij de omstandigheden bij de bouw van stadions in Qatar de hemel zijn. Dat mausoleum heeft hij op laten vullen met overleden politieke tegenstanders, overleden tijdens de bouw of schaamteloos uit familiegraven of massagraven gehaald. De nabestaanden vechten er nog steeds voor om hun geliefden terug te krijgen. Tot overmaat van ramp heeft hij zelf de meest prominente plaats opgeëist.
Daarbij / daardoor is deze plaats wel degelijk een bedevaartsoord voor figuren met dezelfde nare ideeën als Franco.

In Spanje is er in tegenstelling tot alle andere landen ter wereld nooit een onderzoek geweest naar de daden van het regime tijdens de dictatuur. 'Zand erover' was het devies. Desalniettemin zijn alle verwijzingen naar Franco en zijn dictatuur enkele jaren geleden verwijderd, maar dit geval staat er nog steeds. Over de bouw, dwangarbeiders, doden, lijken in het mausoleum etc. zwijgt eenieder echter nog steeds...
Lang leve de Spaanse democratie.

Een bezoek veroordeel ik niet, zolang je maar weet waar je bent en wat het betekent.
Dit soort dingen bestaan overal, Lenin was ook niet zo'n leuk mens en zijn graf kan je ook bezoeken in Moscou, in België zijn straten en pleinen naar Leopold II genoemd, die een gruwelregime in Congo installeerde, in Spanje halen ze dan wel verwijzingen naar Franco grotendeels weg, maar laten ze die van vroegere koningen en heersers wel staan, terwijl die minstens even erge dingen op hun geweten hebben. Ik heb er geen probleem mee dat de verwijzingen naar Franco weggehaald worden, maar dan moet men consequent zijn en dat voor de anderen ook doen. En sloop de piramides in Egypte dan ook maar en bezoek ze vooral niet, want ook die zijn door slaven en dwangarbeiders gebouwd, net als veel kathedralen, kastelen enz...

On topic: 21-3 16u30 Sparta Geraardsbergen-Moerbeke
Over land and sea


groundhop.org

Citaat van: groundhop.org op feb 28, 2015, 17:42:55
21/03 VV Katwijk - Quick Boys
21/03 R. Antwerp FC - KSV Roeselare

22/03 Club Brugge - RSC Anderlecht (bekerfinale)

syntric

- 20/3: KVV Windeke - KSV Sottegem
- 21/3: VS Destelbergen - Ertvelde United + KFC Herleving Sinaai - KVV Klauwaerts Kemzeke
- 22/3: K. Verenigd Tervuren-Duisburg - RRC Boitsfort
Groundhopper for life :-)

Mokum1900

19 maart Ajax - Djepper
22 maart Ajax - Ado
Waar je ook gaat ik volg je overal

RSYG

16-03: NEC - FC Volendam
22-03: Feyenoord - PSV

hgrm

21/03 (14.30): Enter Vooruit - IJVV
21/03 (18.00): Grol - Longa'30
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen


Danny

19/3  Ajax - Dnipro Dnipropetrovsk
20/3  FC Utrecht - NAC Breda
Laatste nieuwe ground: San Siro, Milaan

spons

Citaat van: Danny op mrt 20, 2015, 10:54:00
19/3  Ajax - Dnipro Dnipropetrovsk
20/3  FC Utrecht - NAC Breda

Ik neem aan dat je je gisteren kostelijk vermaakt hebt :-)
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen