Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Verwijderd lid

GBA verandert clubnaam:

CiteerGERMINAL BEERSCHOT WORDT K. BEERSCHOT A.C.


Tijdens haar vergadering van zaterdag 15 mei heeft de Koninklijke Belgische Voetbalbond ingestemd met de naamwijziging van onze club. KFC Germinal Beerschot Antwerpen wordt vanaf het seizoen 2011-2012 Koninklijk Beerschot Antwerpen Club, en zal dus onder de naam "Beerschot" aan de Jupiler Pro League deelnemen.


Hiermee gaat onze club terug naar z'n allereerste roots, want toen de heer Alfred Grisar op 1 februari 1900 op het Kiel de sportclub Beerschot oprichtte, gebeurde dat onder de (Engelse) naam Beerschot Athletic Club. Die naam wordt nu dus door onze nieuwe managing director Patrick Vanoppen in volle eer en glorie hersteld, al ruimt de "A" van "Athletic" in de oorspronkelijke clubnaam plaats voor de "A" van "Antwerpen", waarmee onze club haar betrokkenheid met de Metropool en haar titel als "dé ploeg van't stad" extra wil onderstrepen.


In de loop van de volgende weken zal Beerschot het nieuwe logo voorstellen. En ook hier keert onze club terug naar z'n roots.



"Den Beerschot is back!"

http://www.germinalbeerschot.be/ploegvantstad/

HRM1880

Die blijven er toch ook maar alles aan doen zodat je met hen zou kunnen lachen. De enige echte ploeg van 't stad, maar wel te bang om een oefenwedstrijd te spelen tegen ons.

georgesv

#467

Joost

Eupen heeft uiteindelijk nog gelijk gekregen van de Luikse Rechtbank. De Bond heeft haar eigen regels overtreden in de zaak rond Adesanya bij Lierse v KVM. Dat wordt dus nog leuk want de Bond wacht nu de uitspraak van het BAS af. De bond is door de rechter een dwangsom van 500.000 euro opgelegd omdat het Eupens terechte klacht negeerde en de competitie gewoon door liet gaan.

Al die rechtzaken in Belgie volgen hetzelfde patroon. 6 rechtbanken behandelen 5 keer een beroep van de verliezende partij en uiteindelijk moet het BAS een oordeel vellen. Waarom niet gelijk dan naar het BAS?


hgrm

En nu? Alle play-offs weer opnieuw spelen?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op mei 28, 2011, 22:10:37
En nu? Alle play-offs weer opnieuw spelen?

Als ik het goed begrepen heb ging de uitspraak alleen over het niet uitstellen van de play-off wedstrijden. Mocht het BAS uiteindelijk dus beslissen dat de Lierse speler niet speelgerechtigd was dan is er pas helemaal een chaos.

KV Mechelen had dan namelijk Play-off 1 mogen spelen ten koste van Standard.

Eupen stelt nu voor met 17 in eerste te gaan spelen.

hgrm

Dan maar meteen die testwedstrijd afgelasten en met 18 in eerste......
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Koning Kriel

0 punten halen in de eindronde maar wel in de 1e klasse willen blijven. Ik vind die club steeds vervelender worden.

Joost

Citaat van: Koning Kriel op mei 28, 2011, 23:43:19
0 punten halen in de eindronde maar wel in de 1e klasse willen blijven. Ik vind die club steeds vervelender worden.
Hoezo? Stel dat jij op donderdag een bekeuring krijgt voor te hard rijden terwijl je je aan de snelheid hield en op vrijdag fout parkeert maar geen bon krijgt. Dan ga jij toch ook niet zeggen dat de bekeuring van donderdag terecht was omdat je vrijdag fout parkeerde?   

Bier und Bratwurst

pffffffffffffff ik sloap zowat!!
Het ene stadion is het andere niet!

Koning Kriel

Citaat van: Joost op mei 29, 2011, 01:22:33
Hoezo? Stel dat jij op donderdag een bekeuring krijgt voor te hard rijden terwijl je je aan de snelheid hield en op vrijdag fout parkeert maar geen bon krijgt. Dan ga jij toch ook niet zeggen dat de bekeuring van donderdag terecht was omdat je vrijdag fout parkeerde?

Ze zeuren over een bankzitter die niet eens ingevallen is in een wedstrijd waarin zij niet speelden. Het komt op mij over als zoeken naar iedere kleine strohalm die ze hebben. Dit is van de ene kant logisch. De manier waarop ze te werk gaan staat mij alleen niet aan, ik ga er die club niet leuker op vinden. Als je dan in de eindronde 0 punten haalt moet je misschien ook inzien dat je in de 1e klasse niets te zoeken hebt, daarna nog doorzeuren vind ik kinderachtig. Dat is verder gewoon een mening en daar mogen mensen het mee oneens zijn.

Het is nu eigenlijk meer zo dat op donderdag Pietje te hard rijdt en omdat Pietje meer geld heeft dan ik naai ik Pietje er bij door aan te tonen dat hij te hard heeft gereden.

Verwijderd lid

Bovenstaande Troonrede van Koning Kriel kan ik zeer waarderen !

wekke

Het is schrijnend om te zien hoe men onze competitie naar de kloten helpt. Al die rechtzaken, het gedoe rond het play off systeem, de talmende houding van de KBVB,de veel te hoge ticketprijzen,... Men jaagt de supporters weg en dat gaan ze zich nog hard beklagen.

3434

#478
Als het moet, liever met 17 dan dat Lierse zou moeten degraderen. Stel je voor als Lierse zijnde dat je zonder deelname aan de eindronde rechtstreeks zou zakken (terwijl je op een veilige plek stond). Langs de kant van Eupen kan ik wel begrijpen dat ze er absoluut in 1ste willen blijven maar ze maken zichzelf niet bepaald populair.. Vervelend vrij weekend voor een ploeg elke week (remember UR Namur).

Als KV Mechelen zijnde kan je ook een klacht indienen wegens mislopen van inkomsten (PO II was een stuk minder) en het niet behalen van mogelijk Europees voetbal.

Op een manier zou ik het ook grappig vinden dat de KBVB weer eens met haar eigen puinhoop wordt geconfronteerd, al betwijfel ik of er daardoor iets zou veranderen in dat bejaardentehuis.

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: Koning Kriel op mei 29, 2011, 09:40:23
Ze zeuren over een bankzitter die niet eens ingevallen is in een wedstrijd waarin zij niet speelden. Het komt op mij over als zoeken naar iedere kleine strohalm die ze hebben. Dit is van de ene kant logisch. De manier waarop ze te werk gaan staat mij alleen niet aan, ik ga er die club niet leuker op vinden. Als je dan in de eindronde 0 punten haalt moet je misschien ook inzien dat je in de 1e klasse niets te zoeken hebt, daarna nog doorzeuren vind ik kinderachtig. Dat is verder gewoon een mening en daar mogen mensen het mee oneens zijn.

Het is nu eigenlijk meer zo dat op donderdag Pietje te hard rijdt en omdat Pietje meer geld heeft dan ik naai ik Pietje er bij door aan te tonen dat hij te hard heeft gereden.

Dat Eupen 0 op 18 haalde in de Eindronde heeft geen enkele relevantie met betrekking tot de kern van de zaak. Mocht Eupen namelijk in het gelijk worden gesteld dan zou Lierse de fout hebben gemaakt en een reglementaire nederlaag aan haar broek krijgen. Eupen was dan gered op basis van een heel seizoen Eerste Klasse. De fout ligt in dat geval bij Lierse en de bond. Eupen probeert juist haar goed recht te halen. En als de bond gelijk krijgt bij het BAS dan is op zijn minst duidelijk dat er in deze zaak zoveel onduidelijk was dat de bond zelf de problemen veroorzaakt.