Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgrm

Ik stel voor: Waregem-Zulte FC, afgekort Waregem ZFC
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Namen gaat in evocatie en wil dus ook in derde blijven.

AthleticHolanda

Zou wel een verbetering zijn t.o.v. waar ze nu spelen...

Cyclebob

SK Sint Niklaas staat op punt naar 2e klasse te promoveren na 0-1 winst op Woluwe Zaventem in de eindronde. Het zal de derde generatie Sint Niklase club kunnen worden in tweede klasse.

In 2000 is tweedeklasser Sint-Niklase SK met stamummer 221 opgegaan in de fusieclub Sporting Lokeren Sint-Niklaas Waasland, kortweg Lokeren. In 2002 verhuisde een andere club uit de buurt, 3e klasser Red Star Haasdonk (stamnummer 4068) naar het lege Puyenbekestadion en werd Red Star Waasland. In 2004 werd deze club tweedeklasser.
Toen deze club in 2010 Sint-Niklaas verliet en naar Beveren vertrok, wijzigde derdeklasser FC Nieuwerkerken stamnummer 9264 zijn naam in Sportkring Sint-Niklaas, waardoor de oude naam nieuw leven werd ingeblazen.
Wanneer deze weer in het Puyenbeke stadion gaat spelen is de cirkel weer rond. Het veld in Nieuwerkerken lijkt me niet geschikt om Charleroi, Beveren en Antwerp te ontvangen.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

CiteerWanneer deze weer in het Puyenbeke stadion gaat spelen is de cirkel weer rond. Het veld in Nieuwerkerken lijkt me niet geschikt om Charleroi, Beveren en Antwerp te ontvangen.

Als ze dat in Heist al kunnen en mogen lijken me er weinig problemen te zijn.

Is het Puyenbeke niet nog de thuishaven van (een deel van) de jeugd KSK Beveren-Waasland?


Goodbye

Citaat van: Joost op mei 29, 2011, 12:08:52
Dat Eupen 0 op 18 haalde in de Eindronde heeft geen enkele relevantie met betrekking tot de kern van de zaak. Mocht Eupen namelijk in het gelijk worden gesteld dan zou Lierse de fout hebben gemaakt en een reglementaire nederlaag aan haar broek krijgen. Eupen was dan gered op basis van een heel seizoen Eerste Klasse. De fout ligt in dat geval bij Lierse en de bond. Eupen probeert juist haar goed recht te halen. En als de bond gelijk krijgt bij het BAS dan is op zijn minst duidelijk dat er in deze zaak zoveel onduidelijk was dat de bond zelf de problemen veroorzaakt.

KV Mechelen had zelf de zaak onderzocht en vond het geen reden om Lierse aan te klagen voor een reglementaire fout.
En dan opeens gaat Eupen dat wel doen terwijl KV Mechelen daar het grootste slachtoffer van was (aangezien het hun match was).
Dus niet zeveren dat Eupen het beste voorheeft met de competitie of eerlijkheid in de Jupiler Pro League. Ze doen het enkel omdat ze gefaald hebben.

Joost

Citaat van: Breda op mei 16, 2011, 00:11:18
Er was zeker sprake van rivaliteit, zeker bij het qua supportersschare 'kleinere' Centre. Men maakte zich zeer vrolijk om het structurele karakter van het wanbeleid bij La Louvière.

In Couillet is naar het schijnt nog een opleidingscentrum, maar of dat in het oude stadion daar is, weet ik niet. De laatste keer dat ik er was, lag het er in deplorabele toestand bij. Wat de status van deze jeugdopleiding zal worden bij de nieuwe fusie (FCLL heeft slechts één seizoen bestaan!), heb ik niet kunnen terugvinden. Het is sowieso een vreemde constructie, gezien de grote afstand tussen Couillet (agglom. Charleroi) en La Louvière.

De precieze constructie van de nieuwe fusie is nog niet duidelijk, maar tussen de regels door (website Centre) meen ik te lezen dat de jeugdacademie in Haine Saint-Pierre terecht zal komen.

Ik leerde vandaag dat de fusie tussen Couillet en La Louviere wordt ontbonden en dat het stuk La Louviere fuseert met Centre. Couillet blijft dus voortbestaan maar waar kan ik even niet achterhalen.

In Couillet is wel onder de naam FC Couillet door de achtergebleven fans een nieuwe club opgericht vorig jaar.

Joost

#487
Citaat van: Breda op jun 06, 2011, 23:06:15
Vreemd verhaal: een halve fusie derhalve. Of, anders geformuleerd, een scheiding en een nieuwe fusie, waarbij één van de twee fusiepartners niet eens over een stamnummer beschikt.

Als ik het goed begrijp, mag dan Couillet - immers Foot Couillet La Lou speelde onder het oude stamnummer van Couillet - volgend jaar spelen in 4e nationale?!
Correct. Al is het stamnummertechnisch nogal vaag.

hgrm

En Centre La Lou (of hoe ze dan ook mogen heten) in 3e onder het stamnummer van Centre?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Bossche Bol

Maandagavond maakte de voetbalbond de reeksindelingen van 2011-2012 bekend.

3e klasse A :
Bocholt VV, Hamme, Temse, Hoogstraten, Rupel-Boom, Turnhout, Wijgmaal, Zaventem, Union, Grimbergen, Dessel, Geel-Meerhout, Patro Eisden, Hasselt, La Calamine, Diegem, Racing Mechelen en Bornem.

3e klasse B :
Virton, Peruwelz-Moeskroen, Centre La Louviere, Betrix, Olympic Charleroi, Verviers, Hoei, Aat, Bleid, Lambusart, Deinze, Oudenaarde, Coxyde, Ronse, Torhout, RC Waregem, Osla Brakel, Doornik
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Joost

De Antwerpse en Limburgse clubs hebben samengespannen voor deze reeks.

Koksijde moet nu naar Virton en Bleid maar grootste slachtoffer is Verviers.

Eerlijk geleend:

hgrm

Gezien de topografie van België is een oost-west verdeling een stuk logischer dan een noord-zuid verdeling. Maar ja, België neemt wel vaker een loopje met de logica.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op jun 07, 2011, 10:03:46
Gezien de topografie van België is een oost-west verdeling een stuk logischer dan een noord-zuid verdeling. Maar ja, België neemt wel vaker een loopje met de logica.

De Limburgse en Oost Antwerpse clubs hebben in dit geval samengespannen om er voor te zorgen dat ze niet wederom naar de zuidelijke Ardennen hoeven.

Een logischere indeling was evenwel geweest wanneer Oost, West Vlaanderen, Henegouwen en de drie Zuid-West Antwerpse clubs samen waren gegaan in A.

georgesv

voor de Nederlandse vrienden: gedaan met Belgisch voetbal op de VRT
samenvattingen gaan naar VTM
http://www.demorgen.be/dm/nl/3325/Eerste-Klasse/article/detail/1277151/2011/06/10/Telenet-haalt-voetbal-binnen.dhtml

Sebastiaan_W

Leuk de commerciële televisie... :-(