Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HRM1880

Spelen daar binnenkort op een maandag, was niet meteen van plan om te gaan. Maar nu zit de kans er wel dik in.

Joost

Haha, toch fijn dat ze daar na zoveel jaar pas een beslissing over is gevallen.

cafebac

Weer een fraaie Belgenmop rijker haha!

Maandag 16-4 Charleroi - Antwerp is trouwens geen misselijk affiche, Charleroi moet dan een heel eind voor de titel kunnen spelen.

3434

Uitgroeien tot 20.000+ is niet te onderschatten. In België zijn er maar 4 ploegen die dit halen en Genk heeft er zelfs moeite mee. Sinds hun titel zitten ze er regelmatig over, maar de jaren ervoor was het vaak 17 tot 19000.

Daarnaast zie ik ook niet zomaar eventjes een goed beleid ontstaan bij Charleroi. Veel geruchten zeggen dat na de promotie Bayat de club verkoopt. D'onofrio wordt soms genoemd als overnemer (ook voor Union en nog anderen), maar dat geloof ik niet.

PS: toevallig de krant van maandag net gevonden en daar melden ze dat voor Bocholt-Desselt maar liefst 1600 betalenden waren. Overdrijven is een kunst! (Volgens iemand hier waren er 7-800).
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Peenvogel

Hoeveel teams degraderen er eigenlijk (rechtstreeks) uit de tweede klasse?

HRM1880

Citaat van: Peenvogel op apr 03, 2012, 11:05:01
Hoeveel teams degraderen er eigenlijk (rechtstreeks) uit de tweede klasse?
De twee laatste rechtstreeks en nummer 16 speelt een eindronde met ploegen uit derde klasse.

Peenvogel

Citaat van: HRM1880 op apr 03, 2012, 11:25:39
De twee laatste rechtstreeks en nummer 16 speelt een eindronde met ploegen uit derde klasse.

Dank je wel!

Joost

Problemen bij Excelsior Veldwezelt. Zondag gingen de spelers in staking in de tweede helft door op de grond te gaan zitten. Ze stonden toen al 0-6 voor.

Er schijnt al maanden niet betaald te zijn en diverse bestuursleden en spelers zijn al opgestapt. Het acute voortbestaan van de club is in gevaar. De eerste degradant uit 4C seizoen 2012-2013 staat dus bijna vast. Als ze dat seizoen tenminste uitspelen.

3434

Hun grootste sponsor komt eindelijk volledig naar ons. Daarvoor was hij meer betrokken daar dan hier, vooral om zakelijke (en wat politieke) redenen. Ik vind dat met Veldwezelt weinig verloren gaan. De kans is groot dat ze gewoon stoppen, vinden geen overnemer. Hun trainer en spits hebben deze week bij Patro getekend, al wil ik daar niet mee zeggen dat het al grote aanwinsten zijn. Maar ik geef iedereen een kans.

Dat een ploeg gelijk Zwarte Leeuw nu in 1ste provinciale zit vind ik veel erger dan wel of geen Veldwezelt.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

ðe waan

Als stamnummers verhandelbaar zijn is de waarde daarvan toch volstrekt nihil?

Cyclebob

Heeft het vernieuwde Josaphatpark nog iets behouden van het vroegere stadion?
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

hgrm

Drie clubs zou moeten kunnen; er ligt kunstgras dus het is "onbeperkt" bespeelbaar. Dus als het een beetje afgestemd wordt (zaterdagavond en zondagmiddag, één of twee ploegen uit), dan moet het lukken.

Van het oude stadion is alleen de tribune achter de goal aan de zuidzijde over. Althans, de hoofdstructuur. In deze oude zittribune is nu een buvette gehuisvest en verder staanplaatsen. De rest is nieuw: grote hoofdtribune, paar treden aan de andere lange zijde. Aan de noordzijde is geen toeschouwersaccomodatie.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

georgesv

wie n feestje wil meemaken moet zondag naar Oostende-Beveren
met 1 punt is Beveren zeker van promotie naar eerste

Nico1880

Citaat van: georgesv op mei 17, 2012, 23:48:20
wie n feestje wil meemaken moet zondag naar Oostende-Beveren
met 1 punt is Beveren zeker van promotie naar eerste
Waasland-Beveren.

Beveren bestaat niet meer.

cafebac

Citaat van: Nico1880 op mei 18, 2012, 01:04:34
Waasland-Beveren.

Beveren bestaat niet meer.

Hoewel de harde kern is vertrokken valt er natuurlijk nog steeds te spreken over Beveren. Dat beetje Red Star wat nog op de tribunes rondloopt is volgens mij geen lang leven beschoren zolang er nog zo duidelijk forza bev'ren op de Freethiel wordt gezongen.

Ik heb afgelopen seizoen Beveren een erbarmelijk slechte pot zien winnen van Roeselare, en een uitstekend Antwerp zien winnen van Charleroi. Als ik dan zie waar beide ploegen op het eind van het seizoen staan, denk ik dat je post nog meer uit afgunst dan uit haat voortkomt...