Voetbalfan in België - 2010

Gestart door voetbalfan, jan 22, 2010, 22:14:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

voetbalfan

Na enkele overwegingen heb ik dan toch m'n besluit genomen, ik open ook een topic en post hier mijn voorbeschouwingen, wedstrijdverslagen en nabeschouwingen. Ik deed dit al langer (oktober 2009) maar deze zijn te slecht geschreven en al te oud om nog gepost te worden.
Een nieuw jaar, een nieuwe start. Dit jaar heb ik vreemd genoeg nog geen enkele wedstrijd gezien, maar daar komt morgen (23 januari) verandering in.
Ik ga hier ook verslagen van jeugdwedstrijden zetten.
Dit jaar zulle m'n verslagen enkel uit België zijn omdat ik voor dit jaar geen vervoer weet voor buitenlandse wedstrijden, volgend seizoen zal daar verandering in komen.
Ik hoop dat jullie veel plezier beleven aan mijn ervaringen.

voetbalfan

Hier zijn de eerste twee voorbeschouwingen, beide voor de wedstrijden van zaterdag 23.01.'10 . De ene is om elf uur in de ochtend, de andere is om 20u s'avonds.
Graag reacties (:

KVC Westerlo – KAA Gent     23.01.'10
Voorbeschouwing
Zaterdag avond omstreeks 20u staat het duel tussen KVC Westerlo en KAA Gent op het programma. KVC Westerlo heeft woensdag verloren van KV Mechelen in het bekerduel Achter de Kazerne, KAA Gent heeft haar bekerduel gewonnen van Club Brugge met 4-1, Club Brugge dat tijdens de rust nog met 1-0 leidde, liet de tweede helft niet zo'n goede indruk. KAA Gent daarentegen speelde de tweede helft fris, aanvallend voetbal wat ze in KVC Westerlo wel zullen vrezen. Vorig seizoen verloor AA Gent in het Kuipje te Westerlo met 3-2, ook dit seizoen liep het voor AA Gent mis in het eigen Ottenstadion. De ploeg uit de Kempen kwam er met twee late goals winnen met 1-2.
Momenteel staat de ploeg van ex – Standard coach Michel Preud'Homme op een verdienstelijke derde plaats. Met een doelpuntensaldo van 19 doelpunten voor doet AA Gent beter als KVC Westerlo dat met een doelpuntensaldo van 9 doelpunten tegen op een twaalfde positie volgt.
De ploeg van Jan 'Caje' Ceulemans kan maar beter winnen anders komt de plaats van rode lantaarn Roeselare zelfs nog in het vizier, iets waar ze in Westerlo absoluut niet kunnen met lachen. Gent zal het de marge van 2 punten op Club Brugge willen verkleinen.
Het seizoen van Westerlo kan hoogst waarschijnlijk alleen maar kleur krijgen door middel van het bereiken van de volgende ronde in de beker, hiervoor zullen ze woensdag met een verschil van minimum 1 doelpunt moeten winnen van KV Mechelen.

Oosterzonen U17 – KFC Herselt U17      23.01.'10
Voorbeschouwing
Omdat ik s' ochtends toch niets anders te doen heb, koos ik maar een jeugdwedstrijd hier in de buurt uit. Een derby is het geworden want tussen Oosterwijk en Herselt liggen maar twee dorpjes tussen. Ook heb ik voor deze derby gekozen omdat het tevens de eerste in de stand Oosterzonen tegen de tweede Herselt is, wat een spannend en geladen duel beloofd te zijn.
De vorige wedstrijd tussen de twee ploegen, te Herselt, eindigde op een 4-2 overwinning in het voordeel van Oosterzonen.
De U17 jongens van KFC Herselt zijn maar liefst vijf jaar achter elkaar kampioen gespeeld in hun reeks, nu ze een toch wel sterkere tegenstander tegen krijgen zullen ze er alles voor moeten doen om hun lijntje door te trekken.
Op papier en ook afgaand op de ploegfoto's van beide ploegen is ook hier Oosterzonen in het voordeel.
Het beloofd een spannende wedstrijd te worden met een winnende ploeg die de kansen afmaakt.

georgesv


wekke

Citaat van: georgesv op jan 22, 2010, 23:10:13
ik ben er ook :-)

Idem :-)

Citaat van: voetbalfan op jan 22, 2010, 22:48:34

KVC Westerlo – KAA Gent     23.01.'10
Voorbeschouwing
Zaterdag avond omstreeks 20u staat het duel tussen KVC Westerlo en KAA Gent op het programma. KVC Westerlo heeft woensdag verloren van KV Mechelen in het bekerduel Achter de Kazerne, KAA Gent heeft haar bekerduel gewonnen van Club Brugge met 4-1, Club Brugge dat tijdens de rust nog met 1-0 leidde, liet de tweede helft niet zo'n goede indruk. KAA Gent daarentegen speelde de tweede helft fris, aanvallend voetbal wat ze in KVC Westerlo wel zullen vrezen. Vorig seizoen verloor AA Gent in het Kuipje te Westerlo met 3-2, ook dit seizoen liep het voor AA Gent mis in het eigen Ottenstadion. De ploeg uit de Kempen kwam er met twee late goals winnen met 1-2.
Momenteel staat de ploeg van ex – Standard coach Michel Preud'Homme op een verdienstelijke derde plaats. Met een doelpuntensaldo van 19 doelpunten voor doet AA Gent beter als KVC Westerlo dat met een doelpuntensaldo van 9 doelpunten tegen op een twaalfde positie volgt.
De ploeg van Jan 'Caje' Ceulemans kan maar beter winnen anders komt de plaats van rode lantaarn Roeselare zelfs nog in het vizier, iets waar ze in Westerlo absoluut niet kunnen met lachen. Gent zal het de marge van 2 punten op Club Brugge willen verkleinen.
Het seizoen van Westerlo kan hoogst waarschijnlijk alleen maar kleur krijgen door middel van het bereiken van de volgende ronde in de beker, hiervoor zullen ze woensdag met een verschil van minimum 1 doelpunt moeten winnen van KV Mechelen.

Bwa, in Westerlo is de druk niet meer dan anders. In 't Kuipje heerst elk jaar de sfeer van alles mag, niets moet. Of ze nu 3e eindigen of 14e daar maalt niemand om en het zal zeker geen extra supporters trekken (daarvoor is de concurentie in de regio te moordend). Bovendien hebben ze 8 punten voorsprong op Roeselare en Lokeren. 1 overwinning lijkt me dan ook voldoende om zeker te zijn van behoud.

Wel is duidelijk dat de huidige ploeg van Westerlo, vooral aanvallend, kwalitatief veel minder is dan de voorbije seizoenen waarin ze toch telkens in de bovenste regionen te vinden waren. Ceesay mag nog niet de schoenen binden van een gemiddelde provincialer, Tomou is verkocht aan Roeselare en Jaime Ruiz is al het ganse seizoen geblesseerd (al is hij er sinds woensdag terug bij). Al een geluk dat Dekelver (die eerst geen speelkansen leek te krijgen) en Sasha Iakovenko (huurling van Anderlecht) vlot de weg naar doel vinden.


voetbalfan

Inderdaad:

Oosterzonen U17 - Herselt U17
Match volledig voor Oosterzonen (6-1)

Westerlo - Gent
Westerlo overwicht, Gent beste kanse = 0-0drama!

Straks of morgen verslagen + nabeschouwingen

voetbalfan

KVC Westerlo - KAA Gent 0-0    23.01.'10   20.00u
Verslag
Omstreeks zeven uur vertrok ik richting het stadion voor de opwarming mee te kunnen volgen. Samen met men buur reden we met de fiets naar het stadion, zo'n vijf à tien minuutjes rijden. Voor de wedstrijd kwamen we langs de zijde van de Gent supporters waar nu nog niets te beleven viel.
Na m'n fiets te hebben weggezet en het stadion te hebben betreed, waren we op zoek naar enkele vrienden waar we altijd bij staan. Op weg naar vak J2 nog snel een vlag mee genomen en laat de wedstrijd nu maar beginnen.
De eerste helft boeide niet echt, Leye (Gent) die eerst goed vrij kapt en dan op De Winter (Westerlo) besluit en daarna een doorgebroken Leye die het iets té mooi wil doen en de bal over De Winter lobt maar ook naast de goal. Westerlo komt niet verder dan enkele schoten uit de verte op doel. Jaime Ruiz, vorig jaar nog nationaal topschutter, is nog niet goed in vorm en dat lijkt een probleem voor Westerlo. Nico Van Kerkhoven en Jef Delen (C) doen niet mee, Van Kerkhoven zit zelfs niet op de bank. Misschien een strategisch plan voor de bekerwedstrijd van woensdag tegen KV Mechelen dat live op tv te volgen is. De beste redding van de wedstrijd komt op een schot van El Ghanassy van Gent, prachtredding van De Winter.
De tweede helft had al even weinig nut als de eerste, ook nu mist Leye z'n controle volledig waardoor een open kans de nek wordt omgewrongen. Na een 75' wordt Adnan Custovic vervangen door een blessure, hij zat daarvoor ook al niet goed in de match. Er gebeurt niet veel meer waardoor de eindstand op een logische 0-0 blijft steken.
Na nog een praatje te hebben gemaakt met een Gent-Supporter die enkele tickets van Gent voor me had geregeld (gebruikte weliswaar) reed ik verder naar het frituur waar ik nog een hamburger bestelde om daarna thuis naar de samenvattingen van de andere wedstrijden te zien.
Nabeschouwing
Westerlo deed het rustig aan, waarschijnlijk om geen blessures op te lopen of niet vermoeid te raken voor de bekerwedstrijd van woensdag tegen KV Mechelen (3-2 verloren te Mechelen). Gent dat al met een 4-0 thuis moet verliezen tegen Club Brugge om nog uitgeschakeld te worden liet me ook niet zo'n goede indruk na. Ik had veel meer verwacht van hen, ze konden tenslotte vrijuit spelen en dan woensdag met een B-elftal aantreden.
Westerlo had de winst wel kunnen gebruiken maar een punt tegen Gent halen is niet slecht. Als Gent gewonnen had kwamen ze op een 2de plaats (door het verlies van Club Brugge), niet zo'n goede zaak voor de mannen van Preud'Homme dus.

KFC Oosterzonen U17 - KFC De Vrijheid Herselt U17    6-1         23.01.'10
Verslag
Om een uur omstreek kwart na tien vertrok ik richting Oosterwijk om er de topper tegen Herselt mee te beleven. Nog snel een koffiekoek mee op de fiets, I-pod in de oren en vertrekken. Ik had op een ritje van iets langer dan een half uur verwacht maar was er toch al om 20 voor elf. Dus ik keek nog wat naar de preminiemen wedstrijd tussen Oosterzonen en Houtvenne.
Om 11u begon de wedstrijd dan. Na nog geen 20 seconden spelen een eerste schot van Oosterzonen op doel, de keeper van Herselt pakt en hervat het spel snel. Een lange pas over de grond en de spits van Herselt komt nu alleen voor de keeper van Oosterzonen, de spits lobt de bal over.
Na een kwartier spelen, nagenoeg zonder al iets gezien te hebben, komt Oosterzonen op voorsprong. Een actie van de kapitein die met de bal op de eigen helft begint, een man of vier dribbelt en laag in de rechter hoek besluit. Na een 30 minuten komt Oosterzonen op 2-0, hoekschop wordt verlengd met het hoofd en wordt op de wreef in de kruising getrapt.
2-0 rust.
Ik ga naar binnen om een soepje te drinken (het was ijzig koud buiten) en als ik aan een tafeltje ga zitten zie ik de spelers al terug buiten komen (5 minuten rust?). Ik zie in de verte dat de wedstrijd terug begint en eet m'n soep snel op en haast me terug naar buiten. Nog niets gebeurt zei een supporter van Oosterzonen.
Een actie over de flank van Oosterzonen en de 3-0 staat op het bord. Herselt lijkt een beetje aangeslagen en kan niets meer terug doen tot de spits van Herselt totaal onverwacht alleen op doel mag afgaan, hij dribbelt de keeper en trapt de bal tegen de netten.
Na een mooie actie tegen de achterlijn, schot op de keeper en de rebound gescoort staat het vrijwel direct 4-1. Met een hoekschop volgt de 5-1 en de 6-1 wordt kort voor affluiten gescoort vanop een meter of 25. Wedstrijd eindigt in een overduidelijke 6-1 overwinning voor Oosterzonen.
Nabeschouwing
Van Oosterzonen had ik niet meer verwacht, goed voetbal maar wel weinig kansen. De kansen die ze kregen maakten ze wel af. Herselt was ondermaats, geen combinaties en geen kansen creeëren. Oosterzonen loopt nu tot 6 punten uit en heeft dit seizoen nog geen enkele wedstrijd verloren, kampioen?
Wat me opviel was dat de eerste ploeg van Oosterzonen een stadionetje heeft (ik had m'n camera niet bij, dus heb ik ook geen foto) dus voor een re-visit naar Oosterzonen voor de eerste ploeg ga ik in het kort nog wel eens maken. Ze verkochten ook mooie sjaals waarvan ik me er zeker eentje ga aanschafen.
Oosterzonen speelt in vierde klasse en moet eind februari om 14.30u thuis aantreden, deze wedstrijd zal ik hoogst waarschijnlijk bezoeken dan en me een sjaal aanschafen.


voetbalfan

#7
Standard de Liège - KVC Westerlo            14.02.'10              18.00u
Extra: Nieuwe Ground, Stade Dufrasne (Sclessin) te Luik
Het verhaal begint op zaterdag rond een uur of drie – vier. Ik had al langer in mijn gedachten om nog eens een wedstrijd van KVC Westerlo op verplaatsing mee te volgen. Ik had zondag niets te doen dus het moment was aangebroken. Nog wat telefoontjes doen, er waren geen plaatsen meer vrij en het secretariaat in Westerlo was gesloten. Op hoop van zegen belde ik maar naar Tets Café, nog één plaatsje vrij en ik was opgelucht. Het ticket zou ik aan het stadion zelf kopen. Ik keek wat op sites van beide clubs en bekeek enkele filmpjes van de sfeer te Standard. Ik was tamelijk onder de indruk, vooral van 'aux armes'. Zondag was het de dag dat ik men eerste verplaatsing met de bus maakte. Het was drie uur in de namiddag en ik vertrok met de fiets naar Zammel waar de bus zou wachten. Rond kwart na drie kwam ik in het café aan waar ik nog iets gedronken heb, het geld van de bus betaald heb en nog wat veldrijen gekeken.
Om kwart voor vier zakte iedereen rustig af naar de bus, ik dus ook. Na wat te hebben gefantaseerd over hoe Stade Dufrasne er in werkelijkheid uitzag. Ik had het al op foto's gezien maar het met je eigen ogen zien is toch mooier.
Om vijf uur begon ik honger te krijgen en hoopte ik zo snel mogelijk Standard de Liège te bereiken maar eerst nog een plaspauze waar we neer stalde naast een supportersbus van Standard supporters. Na wat sneeuwballen naar elkaar gegooid en zelfs een praatje met elkaar gemaakt te hebben vertrokken we terug. De buschauffeur dacht het makkelijk te doen en volgde de bus van supporters voor ons. Ze hadden hem echter niet verteld dat het een bus was met Standard supporters waardoor de in Luik aangekomen aan de verkeerde kant van het stadion stonden, er sneeuwballen naar onze bus werden gegooid en we 180° moesten draaien op een ijsgladde baan. We draaiden en reden naar de parking voor bussen, ook hier waren weer problemen: de buschauffeur schatte de bocht helemaal verkeerd in waardoor het wachtende verkeer achter ons ongeduldig werd. Eind goed, al goed kwamen we aan op de parking van het stadion. Nog snel een ticketje gekocht en wat fotootjes gaan nemen en dan eindelijk een hamburger eten. Mijn hamburger was op en ik begroette wat kennissen en met één van die kennissen zochten we een plaatsje op in de tribune, nog wat fotootjes nemen, een praatje doen en hopelijk een goede wedstrijd zien. De spelers kwamen opgelopen en de wedstrijd kon dan toch beginnen. Op Standard spelen is normaal voor geen enkele ploeg gemakkelijk, zeker niet met tien man. Na nog geen drie minuten te hebben gespeeld haalde Nico van Kerkhoven, ex-rode duivel, de doorgebroken Igor de Camargo neer, rood voor van Kerkhoven en boeken dicht voor Westerlo zou je denken. Na wat waterkansjes in de eerste helft, vooral een Standard dat moet komen maar eerder achteruit gezakt bleef hangen, werd het dan toch eindelijk rust. snel iets drinken en terug naar de tribune voor de tweede helft die hopelijk wat spectaculairder zou worden. Een goede kans voor Jakovenko en een goede sliding van Sarr op de doorgebroken Dieter Dekelver waren de enige mogelijkheden voor Westerlo. Standard zette meer druk, swalbes van de Standard spelers leverde geen gele kaarten op en zuivere tackels op de bal van Westerlo dan weer wel, 'een thuisfluiter' noemde de supporters van Westerlo het. Tot in de 88ste minuut, ik was al wat lager gaan staan om nog wat foto's te kunnen nemen, na een niet gefloten fout op Gunther Vanaudenaerde en de bal uit doelman Ives de Winter zijn handen gestampt was het dan toch raak voor de Rouches, Pocognoli devieerde de bal in doel. Het is al de 9de keer dit seizoen dat Westerlo een goal in de vijf laatste minuten tegen krijgt. Teleurgesteld terug naar de bus waar de uitslag van de pronostiek bekend gemaakt werd (de winnaars kregen elk €26 geloof ik) reden we terug richting Westerlo. Ik heb dan ook een besluit gemaakt dit seizoen nog een keertje mee te gaan op verplaatsing met Westerlo, misschien in de regulaire competitie (wedstrijden uit tegen Lokeren en Roeselare) of in de play-offs 2.