Hoofdmenu

Work in progress

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 10:02:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.




Hugo

Ziet er gelikt uit. Het Belgische voetbal kan wel wat vernieuwing gebruiken.


georgesv

Arteveldestadion
heeft vertraging

Er doen de wildste geruchten de ronde over het al dan niet klaar zijn van het Arteveldestadion. Meestal wordt getwijfeld aan de haalbaarheid van de voorziene datum waarop het stadion (klaar om in te voetballen) moet opgeleverd worden: 30 juni. Hoe staan de zaken begin mei? Er is vertraging van 10 dagen op het plaatsen van enkele onderdelen van het dak en de HVAC (in mensentaal de verwarming, ventilatie en airconditioning). Er zijn bovendien 10 dagen werkverlet geweest wegens vriesweer. Dat betekent dus dat de oplevering allicht pas tegen eind juli zal kunnen gebeuren.
Maar als dat in orde komt, liggen er nog enkele obstakels in de weg. De vrijgave door de Voetbalcel is niet zeker, want de ,,deelprojecten'' die niet voetbal-gebonden zijn, zullen nog niet volledig afgewerkt zijn. Opleveringsdatum daarvoor is 30 september. En men is ook nog op zoek naar een bijkomende parking voor de 70 bussen die gebruikt zullen worden door eigen supporters, plus 800 plaatsen voor privéwagens. Waar de 2.500 plaatsen voor fietsen zullen komen is ook nog niet bekend.
Volgens verantwoordelijken van de club en de bouwheer komt de planning echter niet in gevaar en zullen de Buffalo's de nieuwe competitie in het prachtig stadion kunnen starten.

Joost

Toen ik er laatst langs reed kon ik al niet geloven dat het op tijd klaar zou zijn.

cafebac

Zeker een eventuele EL-voorronde lijkt dus te vroeg te komen?

Bossche Bol

Citaat van: Joost op apr 30, 2013, 10:56:02
Toen ik er laatst langs reed kon ik al niet geloven dat het op tijd klaar zou zijn.
Wij reden er afgelopen zondag langs en dachten ook van "moet dat over 2 maanden klaar zijn?"
Dan mogen ze vanaf nu 24/7 hard aan het werk.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

HRM1880

Misschien dat hij hier al staat, maar in Gent hebben ze een site gelanceerd voor het nieuwe stadion.

http://www.ourfuturestartshere.be/

georgesv



jona93

laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

FCT1980

Mag ik zeggen dat ik er echt helemaal niets aan vind?
Gewoon een dertien in het dozijn stadion waar ze in Engeland ook zo goed in zijn op dit moment.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Terranova

Persoonlijk vind ik het best nog wel een mooi stadion, zowel buiten als binnenkant. Of het sfeer heeft moet nog blijken.