Hoofdmenu

Brexit

Gestart door TeeZee, jan 04, 2021, 14:57:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Stel dat we ooit weer naar het buitenland kunnen en online kaartjes bestellen voor een voetbalwedstrijd in het VK. Soms worden die kaartjes opgestuurd. Moeten hier dan nog invoerrechten over betaald gaan worden, of zijn de kaartjes zelfs in de Premier League niet duur genoeg daarvoor? Of hebben voetbalkaartjes hier sowieso geen last van?

ALenstra

Heb vaak kaarten besteld van buiten de EU en heb nooit invoerrechten hoeven betalen.

hgrm

Volgens mij gelden invoerrechten alleen op goederen, niet op diensten. Bovendien blijf je waarschijnlijk onder de vrije voet.
Als je e-tickets bestelt of het ticket laat wegleggen (for collection), dan kunnen ze je sowieso niks maken
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

FCT1980

Op rijksoverheid.nl is alle informatie met betrekking tot Brexit te vinden.

Het kan zijn dat u vanaf 1 januari 2021 btw en invoerrechten moet betalen als u een online aankoop doet bij een Britse webwinkel. Dit hangt af van de aanschafwaarde. U moet in Nederland btw afdragen bij producten die € 22 of meer kosten. Ook moet u invoerrechten betalen als de aankoopwaarde hoger is dan € 150.

Hier wordt niets gezegd over goederen of diensten. Daarvoor moet je zelf even verder kijken.

Wel heb je vanaf oktober een paspoort nodig en gelden er andere regels met betrekking tot de gezondheidszorg. Ik zou sowieso de website van rijksoverheid even checken voordat ik weer op pad ging.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Joost

En waarschijnlijk gelden er andere regels met betrekking tot mobiele telefonie.

Tribuneklanten

Citaat van: Joost op jan 06, 2021, 10:36:14
En waarschijnlijk gelden er andere regels met betrekking tot mobiele telefonie.

Dat gaat extra MB's kosten als je in de UK andere natuurflimps wil kijken.

Jef400

Citaat van: Joost op jan 06, 2021, 10:36:14
En waarschijnlijk gelden er andere regels met betrekking tot mobiele telefonie.
Dus de oplossing lokale simkaarten. Zullen dan wel weer door de veelvraten gebruikt gaan worden.

FCT1980

Citaat van: Jef400 op jan 06, 2021, 11:58:27
Dus de oplossing lokale simkaarten. Zullen dan wel weer door de veelvraten gebruikt gaan worden.

Leg dit nu eens uit want ik snap niets van je tweede zin.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400

Ah sorry. Even te snel getypt.

Maar wat ik bedoelde te zeggen. Als mensen veel naar Groot-Britannië gaan, dan gaat het lonen om gewoon een simkaart in dat land te kopen en daar gebruik van te maken. Zoals je ook ziet als mensen op vakantie gaan en zo.

FCT1980

Citaat van: Jef400 op jan 07, 2021, 12:19:34
Ah sorry. Even te snel getypt.

Maar wat ik bedoelde te zeggen. Als mensen veel naar Groot-Britannië gaan, dan gaat het lonen om gewoon een simkaart in dat land te kopen en daar gebruik van te maken. Zoals je ook ziet als mensen op vakantie gaan en zo.

Ach zo. Daar had ik zelf nog niet aan gedacht maar lijkt me idd best een goed idee.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!