Hoofdmenu

Brussel/Rotterdam

Gestart door Bewussie, jan 30, 2017, 21:01:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bewussie

Ik mag eraan geloven, krijg 'hoog' bezoek (c.q. nieuwbakken vriendin uit Italie - ontmoet in Griekenland). Komende week doordeweeks zijn we dus 2 overnachtingen in Brussel en 2 overnachtingen in Rotterdam te vinden. En natuurlijk, ze is totaal nul geinteresseerd in voetbal - met ervaring uit het verleden dat me dat prima bevalt.

Nooit in de benelux geweest, dus er valt nog een verse positieve indruk te maken (ik weet het, de ideale steden daarvoor....... hahaha. Zij wilde het nu eenmaal). Nou ik toch daar ga zijn en er nooit kom behalve met groundhopping: wat is de tijdsbesteding in deze steden waard? Vergeet vooral drankgerelateerd niet (bar met gigantische bierkeuze bijv.).


Cyclebob

Tip: café Haagse Bluf, Haagseveer in Rotterdam: goede bierkeuze, op dinsdag leuk (expat) publiek. Als je meer in Rotterdam wilt weten stuur me PM.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Bewussie

Citaat van: AthleticHolanda op jan 30, 2017, 21:37:20
www.tripadvisor.com

Je hoeft niet te reageren he. Is geen verplichting hier :)
Uiteindelijk begrijp je zelf, zeker als groundhopper, ook wel dat men hier in het algemeen niet op zoek is naar toerisme maar naar lokale kwaliteit. Ik dus ook.

AthleticHolanda

Citaat van: Bewussie op jan 30, 2017, 22:49:13
Je hoeft niet te reageren he. Is geen verplichting hier :)
Uiteindelijk begrijp je zelf, zeker als groundhopper, ook wel dat men hier in het algemeen niet op zoek is naar toerisme maar naar lokale kwaliteit. Ik dus ook.

Perfecte site daarvoor dus.

Jef400

Om een typisch hollands beeld te geven zou ik naar de landstreek waterland reizen. En dan het dorp Broek-in-Waterland en de stadjes Monnickendam, Edam en Hoorn bezoeken. Die ademen grotendeels nog de sfeer van hoe het vroeger was in Nederland, en zijn niet al te toeristisch ingesteld.

De publiekswissel

Citaat van: Bewussie op jan 30, 2017, 21:01:10
Nou ik toch daar ga zijn en er nooit kom behalve met groundhopping: wat is de tijdsbesteding in deze steden waard? Vergeet vooral drankgerelateerd niet (bar met gigantische bierkeuze bijv.).

U vraagt, wij draaien ;-)

http://www.panenkarotterdam.com/
Kan je toch lekker voetbal kijken. ;-)

Meer dan 200 speciaalbieren en mooi te combineren met Oude haven en Markthal:
https://locus-publicus.com/

http://www.proeflokaalreijngoud.nl/
Wel knetterdruk in het weekend, maar buiten de spitsuren prima. Soms hebben ze West-Vleteren, dan mag je wel je portemonnee meenemen ;-)



Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

De Twaalfde Man

Rotterdam:

Lunchen bij de Fenix Food Factory

Food shoppen in de Markthal

Dineren op de Witte de Withstraat, bijvoorbeeld Wereldeethuis Bazar.

Als je van een biertje houdt kun je als het goed is de brouwerij van Pelgrim in Rotterdam bezoeken.

Bekijk Rotterdam van boven op de Euromast en ga met de watertaxi over de Maas.

Gezelligheid buiten, Biergarten Rotterdam. Typisch Rotterdams shoppen, ga kijken bij GROOS. Houdt ze van vintage shoppen, ga je naar Very Cherry (kleding). Bij de Ballentent kan je typisch Hollandse gehaktballen eten.

Joost

Citaat van: Bewussie op jan 30, 2017, 22:49:13
Je hoeft niet te reageren he. Is geen verplichting hier :)
Uiteindelijk begrijp je zelf, zeker als groundhopper, ook wel dat men hier in het algemeen niet op zoek is naar toerisme maar naar lokale kwaliteit. Ik dus ook.
Als ze die steden kiest dan wil ze toch juist de highlights zien?

Bewussie

Kort gezegd, ja ze wilt de highlights zien en nee dat hoefde dus niet per stad 2 hele dagen. Er is genoeg tijd in middag/avond mocht je dan andere dingen willen doen.

Denk in elk geval dat zeker wat goede dingen hierboven genoemd zijn! Ga ze later deze week allemaal checken. Alvast bedankt (Y)