Tweede Kamerverkiezingen Nederland 9 juni 2010

Gestart door TeeZee, mei 18, 2010, 09:54:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Citaat van: ZZ op mei 24, 2010, 17:47:38
Waarom neem jij de moeite om je door die hele mallemolen van (vergeefse) correspondentie, postzendingen en e-mails heen te werken om vervolgens tóch geen enkele invloed uit te oefenen op de verkiezingsuitslag?

De blanco stem mag je met een korreltje zout nemen. Noem het maar impulsief sarcasme. Ik ben nu namelijk nóg meer gebrand op het uitbrengen van stemmen.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Ik ga waarschijnlijk toch stemmen waar mijn hart/overtuiging ligt.

King Nothing

Ik ben me vergeten aan te melden als "stemmer in het buitenland". Wist niet dat dit minimaal 6 weken tevoren moest, dus ik kan voor het eerst sinds mijn 18e verjaardag geen stem uitbrengen.

De bedoeling was PvdA, SP of GL, maar soit, het maakt nu niet meer uit.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Han

Citaat van: TeeZee op jun 07, 2010, 17:59:57
Ik ga waarschijnlijk toch stemmen waar mijn hart/overtuiging ligt.

Mijn stemgedrag heeft zich in de loop der jaren van rechts/liberaal, met name onder invloed van mijn leefmilieu en opvoeding, langzamerhand verlegd naar D'66 en vervolgens naar het midden van de aandachtsdriehoek D'66/Groen Links/SP. 

Het solidariteitsbeginsel ligt daar aan ten grondslag.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

Grappig, meestal schuiven mensen op naar rechts als ze ouder worden.

Han

Citaat van: TeeZee op jun 07, 2010, 22:08:41Grappig, meestal schuiven mensen op naar rechts als ze ouder worden.

Als je tot de jaren des onderscheids komt word je jonger van geest is mijn eigen beleving. Als je een zekere mate van geestelijke onafhankelijkheid ervaart maakt consumentisme, materialisme en individualisme, misschien zelfs egocentrisme, hoe contrasterend dat ook moge klinken, plaats voor oog voor collectiviteit en solidariteit. Dat althans is een geheel persoonlijke ervaring.

In mijn andere beleving zijn links en rechts diffuse begrippen die in deze campagne echter aangescherpt lijken te worden met als aanleiding de toverwoorden 'hervorming' en 'sociaal'.


Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Lek11

We kunnen aan de hand van de peilingen wel concluderen dat we in ieder geval eens een andere premier gaan krijgen dan JP. Dat is wel weer een tijdje geleden.

hgrm

Ik wil toch voorzichtig zijn met concluderen. Het schijnt dat er nog een dermate groot deel zweeft, dat het zomaar weer allemaal anders kan worden. En wat dat betreft zijn ze bij het CDA net Duitsers....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Zojuist het NOS-debat gezien. Ik voel me murw.

Mark Rutte stelde mij niet teleur met zijn weerzinwekkend minzame aura. De mist heldere politieke boodschap komt op naam van Geert Wilders.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Vandaag: Wilders: "Gematigde moslims zijn van harte welkom om hier te blijven"
Gisteren: Wilders: "De Islam is een gevaar; er bestaat geen gematigde islam"

Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Lek11


TeeZee

Mijn stem gaat naar de hoogste vrouw op de lijst van de SP.

Joost

Mijn stem ging bij gebrek aan Limburgse mannen de vorige keer naar een zeer aantrekkelijke dame bij de ChristenUnie. Dit keer viel de keus op de SP waar ik niet het voor de handliggende Jan de Wit heb gekozen maar Ron Meyer. Ook uit mijn woonplaats.

TeeZee

Jij stemt bij voorkeur op iemand uit je eigen provincie?

Joost

Ja, dat is heel bewust. Misschien ligt het aan mij maar wanneer er iemand uit je eigen streek in de kamer zit heeft hij/zij toch meer oog voor daarvoor.

Zonder Camiel Eurlings waren de Limburgse infrastructurele problemen nooit zo op de kaart gezet.