Tips goedkope reismogelijkheden

Gestart door Jeje, mei 28, 2015, 15:38:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeje

Laten we dit topic gebruiken om elkaar tips te geven, bv goedkope vliegtickets etc.

Tip: Retourtje Eindhoven-Manchester: Vrijdag 16 oktober in de middag heen, maandag 19 oktober in de middag terug. 48,84 euro retourtje.

Jehoentelaar

Vanaf Eelde (Groningen Airport) kun je een paar keer per week goedkoop naar (Lechia) Gdánsk.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

smitswessel

Citaat van: Jeje op jul 12, 2015, 21:39:59
Laten we dit topic gebruiken om elkaar tips te geven, bv goedkope vliegtickets etc.

Tip: Retourtje Eindhoven-Manchester: Vrijdag 16 oktober in de middag heen, maandag 19 oktober in de middag terug. 48,84 euro retourtje.

Ik heb hem de week erop voor E 56,-

watergatehopper


Voor wie de PL te duur vindt maar wel graag eens zou willen gaan kan een uitwedstrijd van Swansea overwegen.

http://www.indehekken.net/true-to-22/
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

spons

Citaat van: watergatehopper op jul 16, 2015, 14:31:08
Voor wie de PL te duur vindt maar wel graag eens zou willen gaan kan een uitwedstrijd van Swansea overwegen.

http://www.indehekken.net/true-to-22/

Of een wedstrijd in de league cup. Vaak hebben clubs akties dat je zo'n wedstrijd voor 5 of 10 pond kunt bezoeken
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

rogo_breda

Goedkoop naar Londen, wat raden jullie aan?

Nort

Citaat van: rogo_breda op jul 24, 2015, 10:22:27
Goedkoop naar Londen, wat raden jullie aan?

Vliegtuig:
EHV - London Stansted zaterdag 08:00 vertrek
London Stansted - EHV zondag 08:35 vertrek
Prijs: ±€50 retour

Bus (bv. brabant expres)
Breda - London centrum: vertrek zaterdag ochtend 02:00 (aankomst ±09:00)
London Centrum - Breda: Vertrek zaterdag avond ±18:30 (aankomst ±02:00)
Prijs: €52 retour (zomermaanden €39 retour)

Je kunt ook de auto per tunnel/ferrie overwegen als je met meer (3/4) man bent.

Jeje

Vliegen is in verhouding toch wel het goedkoopst hoor. Voor die 2 tientjes ook veel comfortabeler dan heel lang in een bus.

Nort

Citaat van: Jeje op jul 24, 2015, 10:33:54
Vliegen is in verhouding toch wel het goedkoopst hoor. Voor die 2 tientjes ook veel comfortabeler dan heel lang in een bus.

Oneens. Je vergeet een hotel/hostel & bus reis naar het centrum in London, dat scheelt al snel €50 per persoon.

Qua comfort verkies ik de bus ook boven het vliegtuig (rekeninghoudend met bovenstaande tijden). Wanneer je op zondag ochtend een vroege vlucht hebt, moet je om 05:00 ook de bus pakken naar het vliegveld. Dan ben je al een dikke 4 uur aan het 'reizen' voordat het vliegtuig eindelijk de lucht in gaat.

Zelf al meerdere malen gevlogen en met de bus gegaan en vind de busreis vele malen comfortabeler. Enig nadeel is de vroege vertrektijd, waardoor voetbal zich beperkt tot London en mag de wedstrijd niet later dan 15:00 beginnen.

Voetbalman

Citaat van: nort op jul 24, 2015, 11:23:59
Oneens. Je vergeet een hotel/hostel & bus reis naar het centrum in London, dat scheelt al snel €50 per persoon.

Qua comfort verkies ik de bus ook boven het vliegtuig (rekeninghoudend met bovenstaande tijden). Wanneer je op zondag ochtend een vroege vlucht hebt, moet je om 05:00 ook de bus pakken naar het vliegveld. Dan ben je al een dikke 4 uur aan het 'reizen' voordat het vliegtuig eindelijk de lucht in gaat.

Zelf al meerdere malen gevlogen en met de bus gegaan en vind de busreis vele malen comfortabeler. Enig nadeel is de vroege vertrektijd, waardoor voetbal zich beperkt tot London en mag de wedstrijd niet later dan 15:00 beginnen.

Ik begrijp wat je zegt. We vlogen vorig jaar van Eindhoven naar Londen Stansted, en ik moet toegeven dat ik m'n planning niet goed had gemaakt. De luchthaven noemt wel 'Londen Stansted', maar eigenlijk ligt het nog gewoon redelijk ver van de stad Londen zelf, een uurtje tot anderhalf met de bus. Kostte me door stevige files de eerste helft van Brentford - Fulham.

Met de bus rijden is minder interessant voor de oude knoken, maar je moet geen rekening houden met soms lange wachttijden aan de controleposten van de luchthavens, geen dure parkeerkosten bijrekenen aan de luchthaven of extra budget spenderen aan openbaar vervoer (dat er ook niet goedkoper op wordt), de extra kosten ter plaatse qua vervoer om naar de stad te geraken, ...

Volgende maand ga ik de eerste maal zo'n busreis uitproberen. Iets voor middernacht vertrekken in Antwerpen, in de voormiddag aankomen in Londen, wedstrijd kijken en 's avonds omstreeks 21u30 terug de bus op richting België. Niks mis mee lijkt me vooraf.




ALenstra

Heb dat vorig jaar gedaan, een dagtocht naar Londen. Vertrek vrijdagavond en terugkomst zondagochtend. Maar twee nachten zonder slaap is iets teveel van het goede voor mij. Was tussen 8.00 en 21.00 in Londen.

Bier und Bratwurst

#26
Met Eurolines naar London (Barnet) geweest, wedstrijd gekeken en 's avonds weer terug.    Een hel die ik nooit meer mee wil maken.                                                Voor mij niet meer zo ver met de bus.
Een wijf dat kermde tegen haar vriendje met uitpuilende ogen omdat ze zwanger was. Die kerel heeft haar de hele weg over haar buik zitten aaien. Een chipsvretende pauper die mij met die lucht bijna tot kotsen bracht. Ik weet niet hoe lang wachten in Lille en Gent. Een baby die de hele weg aan het janken was. En geen gevoel meer in de benen omdat de persoon voor me zo groot en dik was dat de stoel voor me het bijna begaf en zover achterover leunde dat ik nauwelijks ruimte over had. En harstikke moe terug!       
Het ene stadion is het andere niet!

ALenstra

Dan had ik meer geluk. In de bus zaten vooral vrouwen die een dagje gingen shoppen in Londen. Nou is het wel bekend dat in die bussen van Eurolines vreemd volk zit. Heb eens met die maatschappij naar Hamburg gereist met allerlei Afrikanen en Oost-Europeanen. Na het passeren van de grens werd de bus aan de kant gezet voor een gründliche controle door de BGS en Zoll.

spons

Geef mij het gemak van het vliegtuig maar. Vanaf Rotterdam gaat er op zaterdagmorgen om 09:00 een vlucht naar Londen City dat betekent voor mij om kwart voor acht de deur uit zaterdagmiddag wedstrijd kijken en voor 12 uur 's-avonds weer thuis

Met de bus zou ik gratis nog niet mee willen dan pak ik liever zelf de auto en de kanaaltunnel

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jehoentelaar

De bus heb ik ooit een keer gedaan in één dag (EuroLines), leek meer op een moderne vorm van zelfmarteling dan een fatsoenlijke vervoerswijze. Altijd het vliegtuig pakken dus.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar