Uefa Europa League

Gestart door hoevenen lion, dec 01, 2008, 12:55:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hoevenen lion

Net deze blog tegengekomen over de nieuwe competitie format.

http://uefaeuropaleague.wordpress.com/

Zijn er hier voor of tegenstanders van deze League?

Ik ben tegen. Als ik het goed begrijp is het een 2de CL maar dan imet meer ploegen. En als je dan nog eens kijkt hoeveel keer er ploegen uit de CL naar de europa league gaan krijg je binnen enkele jaren de zelfde zever dan de CL nu is.

Houseman

Het format is in ieder geval eerlijker dan het huidige. Maar de UEFA Cup moet natuurlijk gewoon vanaf ronde 1 een knock-out competitie zijn, ook al betekent dat voor mijn favoriete club een stuk minder Europese wedstrijden.

hoevenen lion

Citaat van: Houseman op dec 01, 2008, 12:57:38
Het format is in ieder geval eerlijker dan het huidige. Maar de UEFA Cup moet natuurlijk gewoon vanaf ronde 1 een knock-out competitie zijn, ook al betekent dat voor mijn favoriete club een stuk minder Europese wedstrijden.
Ik denk dat in dit format de kleinere landen ook heel rap achterop zullen lopen. Spijtig dat ze de uefa cup weer moeten veranderen. Vind het huidige concept zo slecht nog niet.

Stadionhopper

In mijn ogen gewoon terug gaan naar de oude Europacup I, II en III. De kampioenen tegen de kampioenen, bekerwinnaars tegen de bekerwinnaars en de runners-up tegen de runners-up. Dat is het eerlijkste en van begin af aan de knock-outfase. Maar ja de commercie bepaalt de huidige vorm.....
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

hgrm

Het gaat erom dat de grote ploegen zo lang mogelijk meedoen. Daarfom hoef je niet eens kampioen te worden en mag je voorlaatste worden in de poule om Europees te overwinteren.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Aangezien er vooral voetballiefhebbers op dit forum zitten denk ik dat er weinigen zijn die niet met weemoed terugdenken aan de set-up van de Europese competities van voor het fenomeen Champions League. Als mijn eigen club er niet in meespeelt interesseert het me weinig al zijn wedstrijden als Standard v Sevilla of NEC v Spurs wel leuk om te bezoeken.

hgrm

Ik ben nog uit de tijd dat alles op woensdagavond werd gespeeld. Eén wedstrijd live, als je mazzel had tweede op RTL Véronique. Na de loting altijd weer spannend of jouw cluppie live werd uitgezonden, of misschien alleen de tweede helft omdat ze uit speelde in Lissabon. En dan al een week vlinders in de buik, want er kwam een Europees avondje aan. TV aan, Langs de lijn aan en een avond om nooit te vergeten.

Dat was ongeveer in de zelfde tijd dat tennis helemaal hot was. Je kon Eurosport niet aanzetten of Lendl, Becker, Edberg, Navratilova, Graf of Seles dartelden over het scherm. Wimbledon en Roland Garros of 7 kanalen live te volgen en nachtenlang beelden van Flushing Meadow en the Australian open.
Waarom dit voorbeeld? Omdat het tennis, door overexposure, op de grote tournooien na bijna van de TV verdwenen is. Ik hoop van harte dat het ook zo gaat met het voetbal en dat we ooit weer terugkeren naar de tijd dat je je nog twee weken kon verheugen op een live-voetbalwedstrijd op TV.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen