KNVB Beker 2012/2013

Gestart door AthleticHolanda, jul 05, 2012, 14:44:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AthleticHolanda

Citaat van: Han op sep 30, 2012, 22:57:11
Fascinerend om te lezen hoe in de 'rat race', aan obsessie grenzend, het soortelijk gewicht van een club wordt afgemeten aan de uitsupport.

Ik snap niet wat je met soortelijk gewicht bedoelt, maar ik denkt dat je aan uitsupport voor een deel kan zien hoe erg de club op dat moment leeft.

spons

Citaat van: hgrm op okt 01, 2012, 16:33:11
Die bekercultuur heerst volgens mij vooral bij de kleinere clubs.
Voor de topclubs is de competitie veel belangrijker dan de beker; door de beker te winnen speel je immers Europaleague, door tweede te worden Champions' League. Dat zie je in andere landen ook (was het niet ManU dat zich een jaar niet inschreef voor de FA-cup??). Los daarvan heb ik het idee dat de KNVB-beker toch minder aanspreekt dan de DFB-pokal of de FA-cup.

Ik had vorig jaar toch veel liever de beker gewonnen dan de voorronde champions league te halen.

Manchester United heeft een keertje niet meegedaan omdat de FA de derde bekerronde voor hen niet wilde verplaatsen terwijl ze op hetzelfde moment de WK voor clubteams in Brazilie moesten spelen dus ze hadden geen andere keus.
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ðe waan

Citaat van: hgrm op okt 01, 2012, 16:33:11
Die bekercultuur heerst volgens mij vooral bij de kleinere clubs.
Los daarvan heb ik het idee dat de KNVB-beker toch minder aanspreekt dan de DFB-pokal of de FA-cup.

Zoals de Premier League en de Bundesliga meer aanspreken dan de Eredivisie.

hgrm

Citaat van: ðe waan op okt 01, 2012, 23:31:17
Zoals de Premier League en de Bundesliga meer aanspreken dan de Eredivisie.

Het gaat om de verhouding. In Duitsland en Engeland heeft de beker bijna net zoveel aanzien als de competitie en voor clubs onder de hoogste divisie misschien zelfs meer. In Nederland is dat niet zo.
Heeft er misschien ook mee te maken dat de beker in Duitsland en Engeland in een weekend wordt gespeeld, terwijl het in Nederland een beetje aanrommelen is op doordeweekse avonden.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Citaat van: spons op okt 01, 2012, 19:30:24
Ik had vorig jaar toch veel liever de beker gewonnen dan de voorronde champions league te halen.

Manchester United heeft een keertje niet meegedaan omdat de FA de derde bekerronde voor hen niet wilde verplaatsen terwijl ze op hetzelfde moment de WK voor clubteams in Brazilie moesten spelen dus ze hadden geen andere keus.

Volgens mij niet op hetzelfde moment (dat zou de FIFA ook niet toestaan), maar waarschijnlijk naar de zin van ManU te kort erop. Het hele land sprak er in ieder geval schande van en gaf ManU de schuld en niet de FA.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Rijnsburg waarschijnlijk niet op eigen veld, maar bij ADO.

Dinsdag 18 december 2012
18.45 uur: FC Dordrecht – AZ
20.00 uur: FC Den Bosch – SC Cambuur
20.45 uur: Rijnsburgse Boys – PSV

Woensdag 19 december 2012
18.45 uur: NAC Breda – Heracles Almelo
19.45 uur: Go Ahead Eagles – PEC Zwolle
20.00 uur: Vitesse – ADO'20
20.45 uur: sc Heerenveen – Feyenoord

Donderdag 20 december 2012
20.00 uur: FC Groningen – Ajax

Effzeh

Loting

Vitesse - Ajax
PSV - Feyenoord
FC Den Bosch - AZ
PEC Zwolle - Heracles