Verlanglijstje 2008/2009

Gestart door Hugo, jun 13, 2008, 23:38:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remco

Citaat van: Joost op jun 15, 2008, 11:54:23
Duitsland
De laatste wedstrijd van Alemannia op Tivoli staat op nummer 1. Verder hoop ik wat meer uitwedstrijden van Aachen te bezoeken zoals Kaiserslautern.
en Luxemburg-Griekenland

LOL. Wist niet eens dat Aachen met een nieuw stadion bezig is.

Oke. Aan mijn lijst wordt dan maar weer een laatste bezoek aan Tivoli toegevoegd (Liefst een vrijdagavond tegen een Oost-Duitse ploeg)

Pieros

Citaat van: TeeZee op jun 15, 2008, 10:42:15
Ik heb ook al een verlanglijstje voor 2009/2010: Schotland v Nederland op Hampden Park. Dat zou dan mijn eerste wedstrijd van Oranje moeten worden die ik bezoek, al zou ik stiekem graag tussen de Schotten zitten.

Ik was net bij mijn schoonpa en hij is lid van de supportersvereniging Oranje. Hij had een brief gekregen voor de aankomende kwali wedstrijden voor het WK. Hij kon een passe partout aanvragen voor alle uitwedstrijden. Alleen Schotland - Nederland viel me op. Lijkt me idd ook mooi om naar toe te gaan.

Pieros

Nederland:
Zoveel mogelijk wedstrijden van NEC zien.

Belgie:
Revisit naar Antwerp en Turnhout en voor de rest zie ik wel wat er gebeurd.

Duitsland:
Revisit naar Borussia Mönchengladbach en daarnaast zie ik het ook wel. Teveel mooie clubs/stadions dat ik niet persé iets aankomend seizoen gezien moet hebben.

Engeland:
Het liefst een grote club die me aanspreekt, zoals Everton of Sheffield United.

Conclusie: Niet echt wensen, maar meer op momenten kijken naar de mogelijkheden en zien waar het schip strandt. Er is nog zoveel moois te zien.

Ici c est Paris

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat ik net op de 1e speeldag van de 3. Liga op vakantie ga, leek me namelijk erg interessant. Maargoed, je kan niet alles hebben.

TeeZee

Ik zou weleens een wedstrijd in Bangkok willen bezoeken om te horen hoe "I'm Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit till I die" klinkt.

Houseman

De eredivisie compleet maken:
- ADO Den Haag
- PSV
- Willem II
- Volendam

UEFA Cup
- Sowieso de uitwedstrijden van sc Heerenveen meepakken. Hoe ver we komen bepaalt ook de rest van mijn groundhopagenda van het seizoen.

Een aansprekende stadsderby bezoeken:
- Als het in een goed weekend valt wil ik dit seizoen AS Roma - Lazio bezoeken.


Aaron Harder

Ik denk dat het een mager groundhopping jaartje wordt voor mij.

Ik hoop in Toronto of Chicago een MLS wedstrijd mee te pakken in september. Verder zal het puur geluk zijn als ik een wedstrijd mee kan pakken in Australië of Zuid-Oost Azië.

Helaas moet ik de uitwedstrijden van Heerenveen in de Uefa cup missen dit jaar. Al gun ik Houseman veel tripjes natuurlijk.
Alles kan kapot!

HJanneman

Chicago Fire heeft een aardig fanatieke beweging (section 8) met veel Hispanics en Oost-Europese leden, maar toen ik in de VS was heb ik toch voor een cultuurschock gekozen: een Amerikaanse sport bezoeken: Baseball(Detroit Tigers-New York Yankees).
Dit forum gaat over voetbalstadions, maar in dit geval vind ik best dat ik je een beetje op andere ideeën mag brengen, als je het bezoeken van een MLS-wedstrijd kan combineren met een Baseball/American Football/Icehockey/Basketball-wedstrijd, prima, maar anders zou ik voor één van de andere vier sporten gaan.
Iedere sport wordt in een eigen periode van het jaar gespeeld, zodat er het hele jaar door genoeg vertier is voor de Amerikaanse sportfanaten, houd daar dus goed rekening mee.
De seizoenen zijn korter als in Europa.
Je hebt het over Toronto en Chicago, daar tussenin ligt Detroit en iets buiten Detroit ligt 'the University of Michigan', dat een M als logo heeft dat in Michigan nog meer bekendheid heeft dan de M van McDonald's.
University sport is in sommige gevallen groter dan profsport.
En dat het groot is bewijst de capaciteit van het stadion nog maar eens: 107.501 fans passen in het 'Michigan stadium'.
Ik ga er vanuit dat je een roadtrip gaat doen in het Noord-Oosten van Amerika en een stukje Canada meepakt, ipv dat je van de ene stad naar de andere stad vliegt(wat erg zonde zou zijn, want dit stukje aarde is gemaakt voor roadtrips).
En bij wedstrijden van het American Football-team kan het helemaal uitverkocht raken, zo groot is university sport(stukje chauvinisme).
Er worden bijvoorbeeld ook gewoon seizoenkaarten verkocht voor je favoriete universiteitsteam.
hier een link naar het stadion:  http://www.mgoblue.com/facilities/article.aspx?id=28642
Ik heb het stadion tijdens een training bezocht, helaas niet bij een wedstrijd(dit wil ik in de toekomst rechtzetten, want ik ben een behoorlijke VS-fanaat).

Mijn eigen verlanglijstje voor aankomend seizoen: Kickers Emden op de openingsdag van de 3.liga bezoeken(als ze thuis spelen), en bovendien een uitwedstrijd met Kickers meepakken.

Met Ajax of Standard de Liege een Europese uitwedstrijd bezoeken.

Tijdens mijn vakantie in Engeland tenminste één ground met wedstrijd bezoeken in het weekend van 15 t/m 18 augustus.

Tijdens mijn vakantie in Tunesië in de herfstvakantie een wedstrijd van US Monastir bezoeken, als ze thuis spelen op dat moment.

Een thuiswedstrijd van Paris SG bezoeken.

En verder laat ik nog ruimte over voor spontane acties.

Gerrit-Jan

Heb komend seizoen voor t eerst een seizoenskaart bij FC Twente, dus ik zal daar veel wedstrijden gaan zien. Ga ook voor het eerst naar het Gelredome, omdat daar de voorronde wedstrijd voor de championsleague gespeeld wordt. Op tv vind ik het Gelredome er spuuglelijk uitzien, s kijken hoe dat in het echt is. Verder hoop ik een paar leuke uitwedstrijden van Twente mee te pikken in de Championsleague dan wel Uefa Cup als ze zich plaatsen.
Ben dit jaar een keer wezen kijken bij Preussen Munster en wil daar volgend jaar zeker weer een paar keer naartoe. Preussen heeft een mooi stadion, zijn gepromoveerd naar de Regionalliga, en ik vond de sfeer ook best goed, en het is voor mij ook nog eens makkelijk bereikbaar.
Verder hoop ik via kennissen aan kaarten voor Go Ahead Eagles - FC Zwolle te komen, maar dat is nog even afwachten of dat gaat lukken.
Vind Bureaufosse op de foto's die ik ervan gezien heb echt een fantastisch stadion, dus als het even kan zou ik daar ook een keertje naartoe willen.
Voor de rest staan Cardiff City en Alemannia Aachen hoog op het verlanglijstje

Aaron Harder

Citaat van: HJanneman op jun 20, 2008, 12:45:05
Ik ga er vanuit dat je een roadtrip gaat doen in het Noord-Oosten van Amerika en een stukje Canada meepakt, ipv dat je van de ene stad naar de andere stad vliegt(wat erg zonde zou zijn, want dit stukje aarde is gemaakt voor roadtrips).

Ik ga vanuit Montreal richting Québec en dan terug naar Toronto. Of we dan onder of boven de 5 grote meren gaan rijden is nog niet helemaal duidelijk. Wil ik Chicago meepakken dan lijkt onderlangs de beste optie. Echter de trip gaat van Montreal naar Vancouver en zal dus weinig USA inhouden. Tevens maak ik de trip met een niet voetballiefhebber. Ik ga eigenlijk uit van een wedstrijd in Toronto omdat daar de enige Canadese MLS club speelt.
Alles kan kapot!

Gert

Beetje afhankelijk van het programma van Willem II, maar op het verlanglijstje staan:

- Cardiff-Swansea v.v.
- Brentford
- Leyton Orient
- Nottingham Forest
- verschillende "kleine" derbies, zoals Stockport-Oldham, Northampton-Peterborough of Hereford-Cheltenham

Even afwachten maar wat er mogelijk is.

spons

Citaat van: Denniz1974 op jun 14, 2008, 17:15:19
.

Tenslotte hoop ik dat Feyenoord in de Uefacup een uitwedstrijd moet spelen in Moskou of op IJsland, daar zou ik graag eens een bezoek aan brengen.



ik hoop het niet ben met Feyenoord al een keer op IJsland geweest en in Moskou al twee keer. Bij mij staat Rode Ster Belgrado in de eerste ronde bovenaan het favorietenlijstje.

Ga dit seizoen absoluut een thuiswedstrijd van Valencia bezoeken ( laatste seizoen in Mestella ) en ook een thuiswedstrijd van FC Vaduz ( dit seizoen voor het eerst in de hoogste divisie in Zwitserland ) staat hoog op het verlanglijstje.

Rot Weiss Erfurt - Carl Zeiss Jena is helaas naar een vrijdag verplaatst waardoor ik deze derby helaas moet laten schieten
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Denniz1974

Citaat van: spons op jul 27, 2008, 22:17:39
Citaat van: Denniz1974 op jun 14, 2008, 17:15:19
.

Tenslotte hoop ik dat Feyenoord in de Uefacup een uitwedstrijd moet spelen in Moskou of op IJsland, daar zou ik graag eens een bezoek aan brengen.



ik hoop het niet ben met Feyenoord al een keer op IJsland geweest en in Moskou al twee keer. Bij mij staat Rode Ster Belgrado in de eerste ronde bovenaan het favorietenlijstje.


Met Rode Ster in de eerste ronde zal het voor ons ook wel bij één ronde blijven ... vrees ik ...

spons

Citaat van: Denniz1974 op jul 28, 2008, 07:45:42
Citaat van: spons op jul 27, 2008, 22:17:39
Citaat van: Denniz1974 op jun 14, 2008, 17:15:19
.

Tenslotte hoop ik dat Feyenoord in de Uefacup een uitwedstrijd moet spelen in Moskou of op IJsland, daar zou ik graag eens een bezoek aan brengen.



ik hoop het niet ben met Feyenoord al een keer op IJsland geweest en in Moskou al twee keer. Bij mij staat Rode Ster Belgrado in de eerste ronde bovenaan het favorietenlijstje.

Lijkt me niet, ploeg is ver weggezakt en presteert al jaren niets meer in europa. PSV had enkele jaren in de voorronde CL een makkie tegen ze. 5-0 in de thuiswedstrijd


Met Rode Ster in de eerste ronde zal het voor ons ook wel bij één ronde blijven ... vrees ik ...
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Ici c est Paris

Citaat van: spons op jul 27, 2008, 22:17:39
Citaat van: Denniz1974 op jun 14, 2008, 17:15:19
.

Tenslotte hoop ik dat Feyenoord in de Uefacup een uitwedstrijd moet spelen in Moskou of op IJsland, daar zou ik graag eens een bezoek aan brengen.



ik hoop het niet ben met Feyenoord al een keer op IJsland geweest en in Moskou al twee keer. Bij mij staat Rode Ster Belgrado in de eerste ronde bovenaan het favorietenlijstje.

Ga dit seizoen absoluut een thuiswedstrijd van Valencia bezoeken ( laatste seizoen in Mestella ) en ook een thuiswedstrijd van FC Vaduz ( dit seizoen voor het eerst in de hoogste divisie in Zwitserland ) staat hoog op het verlanglijstje.

Rot Weiss Erfurt - Carl Zeiss Jena is helaas naar een vrijdag verplaatst waardoor ik deze derby helaas moet laten schieten

Eergisteren geweest, kon helaas niet binnenkomen. 1 hek gepasseerd, maar kwam toen toch nog voor dichte deuren te staan. Van buiten is het echt een heel oud stadion, best mooi, ingeklemd tussen de flats. Ook gewoon eng om te zien hoe steil die tribunes zijn, heb er nog een paar foto´s van. Maargoed, hierdoor staat Mestalla ook absoluut op mijn verlanglijst, want ik baal als een stekker dat ik niet binnen ben gekomen.