Hoofdmenu

Work in progress

Gestart door Sebastiaan_W, apr 13, 2008, 10:02:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

georgesv

Op de lokatie van het Arteveldestadion zijn nu effectief ook bovengronds de werken te bewonderen
http://www.youtube.com/watch?v=UyMFn7iFPdc

Vladimir1973

Citaat van: georgesv op sep 05, 2011, 19:17:54
Op de lokatie van het Arteveldestadion zijn nu effectief ook bovengronds de werken te bewonderen
http://www.youtube.com/watch?v=UyMFn7iFPdc

Ik werk rechtover deze site...... we zien idd eindelijk beweging. Kijk wel uit naar dit stadion...... ziet er knap uit, op maquette....
Top 10 Visited: Wembley  Signal Iduna Park  Bernabéu  Old Trafford  Stade Vélodrome  Aviva Stadium Etihad Stadium  San Siro White Hart Lane  Craven Cottage

Last New Stadium: Vicarage Road (ENG) 27 01 12
Last in European Cup: PSG - ATL Bilbao 14 12 11
Next: AZ - RSC Anderlecht 16 02 12


georgesv

http://www.aeropix.be/internetpublicaties/aeropix_gent_arteveldestadion_1_20110915_1.jpg

Mooie overzichtsfoto van de reeds uitgevoerde werken. De witte betonnen palen worden de toekomstige toeganspoorten tot het stadion.

Hugo

Gaat nu toch echt serieus worden. Zal jij het Ottenstadion missen?

georgesv

Het stadion zelf niet echt. Met die 2 prefabtribunes achter de doelen, is het niet echt een mooi stadion.
De buurt en de cafe's rond het stadion ga ik zeker wel missen. Op de nieuwe lokatie, in een industriezone, is in de buurt niks te beleven; en zal het hoogstwaarsch na de match snel doods zijn. Er is 1 cafe op die lokatie. Dus zal iedereen in het stadion zelf moeten iets drinken, da's nogal saai.

Joost

Ik vond die twee erg hoge tribunes wel wat hebben.
Worden er rond het stadion niet een hele zooi kraampjes gezet zoals bij Anderlecht?

georgesv

de 2 grote tribunes zijn indd best okee. maar vroeger met de staanplaatsen achter het doel, was t veel mooier. dat mis ik wel.

ivm de kraampjes, je bedoelt rond het te bouwen stadion?
dat is nog niet gekend. wel is gekend dat ze in het stadion versch restaurants en cafe's gaan maken, zodat iedereen vroeger nr het stadion zou komen en daar iets eet/drinkt.  = veel minder sfeer rond het stadion. :-(

Koning Kriel

Citaat van: georgesv op okt 05, 2011, 21:50:56
de 2 grote tribunes zijn indd best okee. maar vroeger met de staanplaatsen achter het doel, was t veel mooier. dat mis ik wel.


kwijl, kwijl, waren er nog maar meer van zulke stadions.

3434

Het bouwdossier van het Arteveldestadion sleept al tien jaar aan, maar de laatste jaren kwam er toch wat schot in de zaak over de bouw van het stadion en de omliggende sites. De laatste juridische tegenvaller ontstond eind mei.

Om een lang verhaal kort te maken: aanvankelijk kreeg Besix de bouwopdracht voor het stadion toegezegd, maar Ghelamco nam het project over en ging met een andere firma in zee. Daarvoor eist Besix een schadevergoeding van tien miljoen euro en liet het de werken stilleggen.

Rechter Dirk Vercruysse wees woensdag alle eisen van Besix af. Volgens het vonnis kan enkel een bodemrechter beoordelen of zij de uitvoering van de werken kunnen opeisen. Door de uitspraak blijft de deur wel openstaan voor beroeps- of andere juridische procedures. Toch is dit goed nieuws voor de bouw van het Arteveldestadion en gaan de werken gewoon door.

Voetbalkrant .com

Ik ben benieuwd!
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Mar

Gent zal nog wat langer op een nieuw stadion moeten wachten. De eerste wedstrijd in het Arteveldestadion zal pas in maart 2013 doorgaan.
25/10/2011 10:26 | 25 reacties

Normaal gezien zouden de Buffalo's vanaf begin volgend seizoen in hun nieuw stadion moeten spelen, maar dat is al binnen acht maanden en dat wordt heel krap.

Omdat ze niet in het midden van de competitie willen verhuizen of de verhuis een seizoen willen uitstellen, wil Gent nu aan het begin van de play-offs 2012-2013 van stadion veranderen.

Bron: Voetbalkrant


georgesv

terug een nieuwe wending in de soap. ongelofelijk.

Vertraging voor Gents stadion
dinsdag 06 december 2011, 03u00Auteur: ssg

BELGA

Een dispuut omtrent de afnamecontracten en een onbetaalde factuur van een onderaannemer is aanleiding voor een nieuwe episode in de soap rond het nieuwe stadion van AA Gent. Projectontwikkelaar Ghelamco en AA Gent hoopten om bij aanvang van het seizoen 2012-2013 het Arteveldestadion in te huldigen, maar het lijkt erop dat dat enkele maanden later zal gebeuren.


3434

Eindelijk, hopelijk volgt Brugge ook.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11