Promoties, degradaties & Eindrondes

Gestart door Joost, mrt 23, 2009, 15:16:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Tussen 1ste en 2de Klasse

1ste: Nummers 17 en 18 degraderen rechtstreeks, 15 en 16 spelen nacompetitie

2de: Kampioen promoveert rechtstreeks

2e plus 3 periodekampioenen spelen halve finale nacompetitie.

2 winnaars van halve finale nacompetitie plus 15 en 16 uit Eerste Klasse spelen hele competitie om 1 plaats in Eerste Klasse.

Tussen 2de en 3de Klasse

De nummers 18 en 19 uit Tweede degraderen rechtstreeks

Nummers 15, 16, 17 nemen deel aan nacompetitie.

Twee kampioenen uit Derde promoveren rechtstreeks.

De zes periodeskampioenen plaatsen zich voor de nacompetitie.

Nacompetitie ronde 1: de periodekampioenen worden geloot en tot drie gereduceerd.
Nacompetitie ronde 2: de drie periodekampioenen plus de 17de uit tweede worden geloot
Nacompetitie ronde 3: de twee winnaars van ronde 2 plus de 15de en 16de uit tweede
Nacompetitie ronde 4: finale tussen twee winnaars van ronde 3, winnaar stijgt/blijft naar/in 2de

Alle rondes worden in heen en terugduels gespeeld volgens het 'Europacup systeem'

Tussen 3de en 4de Klasse

De nummers 15 en 16 uit Derde degraderen rechtstreeks.

De 4 kampioenen uit 4de promoveren rechtstreeks.

De nummers 14 uit Derde nemen deel aan de nacompetitie.

De 12 periodekampioenen plaatsen zich voor de nacompetitie

Nacompetitie ronde 1: de periodekampioenen worden geloot en tot zes gereduceerd.
Nacompetitie ronde 2: de 6 periodekampioenen plus de 14den uit derde worden geloot in 2 poules waarbij de clubs uit Derde apart blijven. In iedere poule zijn 2 halve finales
Nacompetitie ronde 3: in iedere poule spelen de twee winnaars van de halve finale een finale. De winnaars stijgen naar Derde.

Tussen 4de Klasse en 1ste Provinciale

De nummers 14, 15 en 16 uit Vierde Klasse degraderen rechtstreeks naar 1ste Provinciale

De 9 kampioenen van 1ste provinciale promoveren naar 4de Klasse

De nummer 13 uit Vierde Klasse plaatst zich voor de Interprovinciale Eindronde.

In de provincies Oost-Vlaanderen, Brabant en Antwerpen spelen de 2de in de eindstand plus de 3 periodekampioenen een Eindronde met halve finale en finale in uit en thuisduels. De 3 winnaars promoveren direct

De winnaars van de overige 6 provinciale eindrondes plaatsen zich voor de Interprovinciale Eindronde

IP Eindronde 1: de 4 nummers 13 uit 4de loten tegen elkaar, de 2 winnaars blijven in Vierde
IP Eindronde 2: de 2 verliezers van ronde 1 plus de 6 Provincialers worden in 2 poules geloot waarbij de teams uit 4de niet bij elkaar mogen. In iedere poule zijn 2 halve finales
IP Eindronde 3: in beide poules spelen de winnaars van de halve finales tegen elkaar. De twee winnaars promoveren


Geplaatst:

Eerste Klasse
Degradatie (2): REAC Mons
Nacompetitie (2):

Tweede Klasse
Kampioen: Sint-Truiden VV
Nacompetitie (4): Lierse SK, R Antwerp FC,

Nacompetitie (2):
Degradatie (3): UR Namur, KMSK Deinze

Derde Klasse

Kampioen;
A: Standard Wetteren
B: KV Turnhout

Nacompetitie
Periodewinnaars A (3): Woluwe-Zaventem, Francs Borains, Diegem
Periodewinnaars B (3): CS Vise

Nacompetitie (2):
A:
B:

Degradatie
A (2):
B (2): Union la Calamine, Seresien

Vierde Klasse

Kampioen;
A:
B:
C: KSK Heist
D:

Nacompetitie
Periodewinnaars A (3): KVK Ieper, Torhout 1992
Periodewinnaars B (3): Dilbeek Sport, SKL Ternat
Periodewinnaars C (3): KSK Hasselt, KESK Leopoldsburg
Periodewinnaars D (3): RFC Huy, Sprimont Sport Comblain, Bertrix

Interprovinciale Eindronde:
A:
B:
C:
D:

Degradatie
A (3): VG Oostende, WS Lauwe
B (3): KFC Schoten, Tubantie Borgerhout, Eendracht Opstal
C (3): Thes Sport Tessenderlo, Seraing
D (3): RFC Bioul 81, ES Vaux, AS Andenne-Seilles

Provinciale

Kampioen:
Oost-Vlaanderen: Sint-Gilles-Waas
West-Vlaanderen: Poperinge
Antwerpen: Oosterzonen
Brabant:
Limburg: SK Bree
Luik: Bas-Oha
Henegouwen: Geant Athois
Namen: Petit-Waret
Luxemburg:

Periodekampioenen en hoogst geplaatsten:
Oost-Vlaanderen (3+1): Terjoden Welle, Evergem, Lede, Vrasene
West-Vlaanderen (3+1): SK Eernegem, KFC Varsenare, Harelbeke, Bredene
Antwerpen (3+1): Wijnegem, KFC Zwarte Leeuw, Nieuwmoer, FC De Kempen
Brabant (3+1): KFC Vilvoorde
Limburg (3+1): Overpelt, Zichen-Zussen-Bolder, Moelingen, Vlijtingen
Luik (3+1): Oreye
Henegouwen (3+1): Pont-a-Celles Buzet
Namen(3+1): Spy
Luxemburg (3+1): US Givry

Promovendi Eindronde:
Oost-Vlaanderen:
Antwerpen:
Brabant:

Interprovinciale Eindronde:
West-Vlaanderen:
Limburg:
Luik:
Henegouwen:
Namen:
Luxemburg:

hgrm

Mooi overzicht!

Dus als ik goed reken wordt het dus:

16 in eerste
19 in tweede
17 in derde
16 in vierde

Wordt dus wel onhandig met oneven aantallen.
Of gaat het rechtgetrokken worden als er teams verdwijen (Dessen/Mol fusie, Seraing in 4C, eventueel Tubania)?
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Joost

Citaat van: hgrm op mrt 23, 2009, 16:28:12
Mooi overzicht!

Dus als ik goed reken wordt het dus:

16 in eerste
19 in tweede
17 in derde
16 in vierde

Wordt dus wel onhandig met oneven aantallen.
Of gaat het rechtgetrokken worden als er teams verdwijen (Dessen/Mol fusie, Seraing in 4C, eventueel Tubania)?
Dat laatste is afwachten. De regels daaromtrent zijn redelijk onduidelijk.

KVK Ieper is in dit hele verhaal een nog vreemdere eend, die hebben de eerste periode gewonnen maar moeten uitkijken er niet uit te vliegen.

hgrm

Doet denken aan Wevelgem. Hun overkwam vorig seizoen hetzelfde.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Ici c est Paris

Als Ieper nu degradeert, en ze winnen de eindronde, blijven ze dan waar ze zitten?

Joost

Citaat van: Ici c est Paris op mrt 23, 2009, 19:07:29
Als Ieper nu degradeert, en ze winnen de eindronde, blijven ze dan waar ze zitten?
Dat is geloof ik wel de hele gedachtengang. Maar een blik op de stand leert me dat het gat tussen Ieper en nacompetitie toch nog ruim genoeg is, dat geven ze niet meer weg in 5 duels.

Ik vraag me alleen af wanneer de eindrondes gaan beginnen. In sommige klasses is men al komende zondag al bezig aan het 27ste duel terwijl in anderen er pas 21 zijn gespeeld.

hgrm

Een club die 13e of lager eindigt, mag niet meedoen aan de eindronde.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

wekke

Kleine opmerking: in tweede klasse zijn er geen periode kampioenen. De tweede speelt tegen de vijfde, de derde tegen de vierde en dit over een heen- en terugwedstrijd.

Joost

Citaat van: wekke op mrt 23, 2009, 23:22:03
Kleine opmerking: in tweede klasse zijn er geen periode kampioenen. De tweede speelt tegen de vijfde, de derde tegen de vierde en dit over een heen- en terugwedstrijd.
In eerste instantie was dat wel de bedoeling maar las later pas dat dit toch niet doorging. Heb daarom ook niet de periodekampioenen genoemd in het overzicht

wekke

Citaat van: Joost op mrt 24, 2009, 09:30:46
In eerste instantie was dat wel de bedoeling maar las later pas dat dit toch niet doorging. Heb daarom ook niet de periodekampioenen genoemd in het overzicht

Ah oké had ik niet op gelet :)

Joost

Ik heb het overzicht in de eerste post aangepast en geupdate.

Joost

Citaat van: Breda op apr 27, 2009, 15:44:22
Het is echt ongelofelijk dat Nieuwmoer de eindronde in de provincie Antwerpen heeft gehaald. Nieuwmoer is een dorpje hier net over de grens van bij wijze van spreken drie of vier boerderijen. Het zou erg grappig zijn als juist dit FC De Kampioenen promoveerde naar vierde klasse.
Foei! Daar wonen toch echt nog 2,050 mensen! 27,6 kilometer van jou vandaan.

Mar

Veldwezelt telt maar 3000inwoners als het niet minder is en zij spelen in 3de nationaal

Kikeau

Citaat van: Breda op apr 27, 2009, 15:44:22
Het is echt ongelofelijk dat Nieuwmoer de eindronde in de provincie Antwerpen heeft gehaald. Nieuwmoer is een dorpje hier net over de grens van bij wijze van spreken drie of vier boerderijen. Het zou erg grappig zijn als juist dit FC De Kampioenen promoveerde naar vierde klasse.

Terjoden-Welle in Oost-Vlaanderen is hetzelfde. Terjoden is een wijk op de grens van de dorpen Erembodegem (Aalst) en Haaltert en heeft ongeveer 700 inwoners en Welle heeft 1500 inwoners, en is een deelgemeente van Denderleeuw, waar eersteklasser Dender speelt. Terjoden is ook de grootste favoriet om de eindronde te winnen, en ik ga ook aanwezig zijn bij hun komende eindrondewedstrijden. Mijn neef speelt nl. bij Terjoden-Welle.

Maroboduus

Citaat van: Breda op apr 27, 2009, 22:09:20
In België wordt nooit gezeurd over bestaansrecht.

???
Verklaar je nader zou ik zeggen.