Schaamteloze bekentenissen

Gestart door TeeZee, nov 12, 2007, 20:57:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

TeeZee

Herkenbaar. Ik heb nauwelijks een aflevering van MOTD gezien, de laatste staat nog onbekeken op de HD-recorder. Ik heb me lopende het seizoen verbaasd over de ranglijsten: "staat die club zó hoog?!" en "staat die club zó laag?"
Blackpool in de play-offs? Sinds wanneer?!

Hopelijk wordt dat komend seizoen beter. Ik wijt het aan de drukte van afgelopen seizoen dat ik de rust niet had om het te volgen.  Tegelijkertijd vond ik de december/januaritrip naar Engeland/Schotland de leukste ooit en was mijn dagtrip van vorige week zeer geslaagd. De liefde sluimert dus nog wel.

hgrm

#76
Van de FA-cup heb ik de eerste rondes altijd het leukst gevonden. Fish&Chips United tegen Liverpool, FC Ball on the roof tegen Chelsea. Krakkemikkige stadionnetjes die bijna bezwijken onder de last van anderhalf keer zoveel mensen als er eigenlijk in passen. Grote ploegen die het altijd moeilijk hebben. Vadsige culthelden die met onmogelijke goals hun non-league club de volgende ronde in schieten. dàt is FA Cup.

Helaas heeft de FA in haar wijsheid besloten de TV-contract te gunnen aan degene die het meeste geld betaalde en de meeste steekpenningen aan de Sirs en Lords in het FA-bestuur beloofde. Daarmee is de FA-cup voor mij geworden van een TV-happing in november en begin januari tot een een vluchtig kijken op internet of teletekst. Daarmee heeft de FA-cup de haar toekomende plaats op de schaal van oninteressantheid gekregen tussen de Coppa del Rey en de Coupe de Luxembourg.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Han

Het boek Bint van Bordewijk staat in het collectieve geheugen geschreven van middelbare scholieren uit de tijd van verplichte leesliteratuur cq 'boekenlijstjes' en boekverslagen.

In dat boek figureren onder andere Kiekertak, Bolmikolke, Klooterbooke, Taas Daamde, Van der Karbargenbok en Schattenkeinder.

ik moest daaraan denken toen ik de volgende prozaïsche namen las:


Citaat van: rrcg1899 op dec 15, 2013, 21:01:23
Vanmiddag naar RRC Wetteren/Kwatrecht-KOSC Wijgmaal geweest
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

hgrm

Ik zit met het volgende probleem: in de volgende ronde van de EL speelt Ajax tegen RB Salzburg.
Voor wie moet ik zijn???? Ajax gun ik normaal gesproken helemaal niets, maar die gasten van Red Bull ook niet....probleem, dilemma....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

spons

Citaat van: hgrm op dec 16, 2013, 22:31:49
Ik zit met het volgende probleem: in de volgende ronde van de EL speelt Ajax tegen RB Salzburg.
Voor wie moet ik zijn???? Ajax gun ik normaal gesproken helemaal niets, maar die gasten van Red Bull ook niet....probleem, dilemma....

Gewoon toch voor Salzburg al ben ik bang dat het niet helpt
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Niels1977

Ik kies toch altijd voor een Nederlandse club in dat geval.

Wat je ook kan doen is geld zetten op de wedstrijd, dan levert het nog wat op als een club die je niet leuk vind doorgaat.

FC_Emmen

Ik kies sowieso altijd voor een Nederlandse club.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Terranova

Citaat van: hgrm op dec 16, 2013, 22:31:49
Ik zit met het volgende probleem: in de volgende ronde van de EL speelt Ajax tegen RB Salzburg.
Voor wie moet ik zijn???? Ajax gun ik normaal gesproken helemaal niets, maar die gasten van Red Bull ook niet....probleem, dilemma....

Hahaha, waarom dacht ik toen ik de loting zag hetzelfde :-) !

Joost

Ik ben gewoon niet zo haatdragend en gun ze het beste. Als Ajax komende zondag maar verliest!

Bossche Bol

Ik heb zo'n godsgruwelijke hekel aan dat jodenclubje dat ik ze zelfs tegen Red Bull niks gun.
Laatste nieuwe stadion: Städtisches Stadion an der Grünwalderstraße (Bayern München U19 - Viktoria Plzeň U19, 23-10-2013)

Hugo

Ik heb niks met Ajax maar gun iedereen het allerbeste.

cafebac

Zelfde dilemma heb ik in de eredivisie met bovengenoemde club van niks en dat waardeloze Chelsea aan de Rijn. Daar ik niemand ken die voor Vitesse is opteer ik toch voor die afgang van ons voetbal. Toen Twente en AZ kampioen werden was dat ook vrij goed te verteren.
Daarom kies ik in dit geval ook voor Salzburg.

HRM1880

Ik kies niet, ik haat iedereen.

Niels1977

Ik snap de haat ten opzichte van andere clubs nooit. Ik snap ook niet zo goed dat men echt een hekel kan hebben aan een club.
Ik ben maar voor 1 club en de rest maakt me niet zo veel uit. Hou alleen niet zo van clubs met racistische aanhang.

Ik heb echter geen hekel aan een club, ik heb verder geen last van andere clubs. Het heeft werkelijk waar totaal geen invloed op mijn eigen leven.
Het maakt me dus ook niet uit wie er kampioen wordt, als ajax 20 keer achter elkaar kampioen wordt prima. Als Vitesse kampioen wordt dit jaar prima. En zelfs als PEC Zwolle kampioen wordt vind ik dat prima. Ik zou het mooi vinden als mijn club kampioen wordt maar de kans dat mijn club Go Ahead Eagles kampioen wordt is denk ik klein. Ook als Den Bosch Dragons United wordt prima.

Ik vind het leuk als Nederlandse clubs ver komen in Europa, vond het mooi toen Ajax de CL won en ik vond het even gaaf toen Feyenoord de UEFA cup won. Maar goed verder veranderd het helemaal niets aan mijn leven en ik kan me er dan ook niet al te lang druk om maken.

Voetbalwedstrijden bezoeken is een heerlijke ontspanning, maar ik blijf het graag relativeren. 

AthleticHolanda

Citaat van: Niels1977 op dec 17, 2013, 19:50:31
Ik snap de haat ten opzichte van andere clubs nooit. Ik snap ook niet zo goed dat men echt een hekel kan hebben aan een club.
Ik ben maar voor 1 club en de rest maakt me niet zo veel uit. Hou alleen niet zo van clubs met racistische aanhang. 

In Nederland is het niet echt van toepassing, maar in het buitenland speelt politiek, of je het wil of niet, nog steeds een grote rol. Clubs in Westerse landen zullen het misschien niet meer openlijk uitdragen, maar de mensen die de club maken staan wel achter het (onderliggende) gedachtegoed van dat soort clubs. Anders zouden ze zich er, al dan niet bewust, niet aangetrokken tot voelen.
Althans, dat is hoe ik er tegenaan kijk.

Clubs die op onder meer politiek vlak lijnrecht tegenover mijn eigen opvattingen staan kan ik wel meer dan eens haten.