Jupiler League '10/'11

Gestart door AthleticHolanda, aug 11, 2010, 13:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

betonrot

Uiteindelijk zullen we het met Fernando Ricksen en één hooguit twee extra versterkingen moeten doen. Daar is hooguit een 50.000 tot 70.000 euro voor beschikbaar (vanwege het vertrek van Reijners). Wij zullen dus hooguit met Ricksen een opmerkelijke versterking binnen kunnen halen en dan doet hij het ook nog voor een onkostenvergoeding ook.

King Nothing

Ik weet niet waar mijn club mee bezig is, maar ik ga opeens weer met plezier naar het stadion... In 5 dagen tijd de nrs 2 en 3 uit de JL verslaan en beide keren dik verdiend en met mooi voetbal. Eindelijk weer eens een trainer gevonden die voetbal in een ploeg kan krijgen.
Gisteren genoten van een mooie eerste helft, een heul sterk begin van de tweede helft (helaas zonder goals ondanks 2 of 3 dikke kansen), een erg sterk wisselend RKC (of beter, Brood wisselde goed) waardoor het overwicht van Emmen wegviel, een verdiende 1-0, een verwachte 1-1 en een 2-1 die uit de lucht kwam vallen. De slotfase was hectisch en erg spannend, maar gelukkig bleef de gelijkmaker uit en gingen de spelers zowaar feesten op het veld en de supporters bedanken.
In het Supportershome alleen maar vrolijke gezichten, ik heb alleen maar positieve verhalen gehoord over de wedstrijd.

Lang geleden dat ik zo genoten heb van FC Emmen.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

HJanneman

Supporters Almere City FC vrezen Ajax-taferelen
16/12/2010 13:11

De supporters van Almere City FC hebben in een open brief aan het bestuur gevraagd de eigen identiteit te bewaken. De supporters uit Almere vrezen dat ze een satellietclub worden van Ajax.


Welke Identiteit?

ðe waan

De identiteit van een klinische reageerbuisclub?

Joost

Toch maar eens een lans breken voor Almere City. In het vroegere amateurklimaat was het niet mogelijk om gewoon te promoveren naar de Eerste Divisie, de manier waarop er toen betaald voetbal is verkregen in Almere was de enige mogelijke manier. AGOVV deed hetzelfde en wat verder terug ook FC Oss, Emmen, RBC en RKC. Sportief deed de amateur voorloper het gewoon ook prima in de hoofdklasse.

Waarom heeft iedereen dan zo'n verschrikkelijke hekel aan die club? Was er een fatsoenlijke promotieregeling geweest hadden ze die kunnen gebruiken.

De supporters proberen er in ieder geval iets van te maken daar en toeschouwersaantallen zijn toch niet veel slechter dan een gemiddeld Eerste Divisieclub?



Hielke

Het is een gevoel. Ik vond het de meest nietszeggende, kunstmatige en nare Nederlandse club waar ik geweest ben. Al na een paar minuten spelen had ik spijt dat ik er heen gegaan was, zeker toen die racistische Amsterdammers op de tribune hun mond open gingen doen.

HJanneman

De oude naam hielp niet mee(bekt niet lekker), en toen we er net aan gewend waren geraakt kwam er weer een naamswijziging(die ik ook niet echt geslaagd vindt), en het stadion spreekt me ook niet aan.
Het is voor mij, net als vorig jaar, de club waarvan ik hoop dat ze degraderen.

ðe waan

Eigenlijk is het een gevalletje MK Dons. In de jaren '90 door fysiotherapeut annex luchtfietser Richard Smith van Amsterdam naar Almere verhuisd. En dan al die naamswijzigingen die qua wanstaltigheid ook nog eens steeds toenemen: De Zwarte Schapen, Sporting Flevoland, FC Omniworld, Almere City FC.

Bier und Bratwurst

 Ben er nog niet geweest , maar Almere City vind ik geen naam en Omniworld was helemaal een drama.
Het ene stadion is het andere niet!

Hugo

Hier nog een paar foto's van Schoonenberg in de sneeuw van gistermiddag. Die kleine tribune achter het doel is wel super, das vast leuk om daar met 60 man te staan.








King Nothing

Je volgt Zwolle - Emmen op Twitter, je ziet 1-0, 2-0 en dan zijn er amper 14 minuten gespeeld. Je denkt, whatever en kijkt niet meer op twitter.

Toch, de nieuwsgierigheid wint het weer en je kijkt nog een keer. 3-1. Kak. Plop, nieuwe tweet, 3-2. Oeh, wie weet. En zowaar, vlak voor rust zie je 3-3 langskomen.
Vervolgens een uur amper tweets. Geen tweets? Toch, opeens, Zwolle - Emmen 3-4, 90e minuut, Denissen. En een minuut of 2 later: Eindstand, Zwolle - Emmen 3-4.

Emmen pakt dus 3 punten tegen de nrs 1, 2 en 3 van de ranglijst. Als dit zo doorgaat komen playoffs dichtbij. Voor het eerst in een lange, lange tijd.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

AthleticHolanda

Verrassende overwinning van Emmen, kon m'n ogen niet geloven...

Een vraag; Zwolle heeft de tweede periode gewonnen, net zoals de eerste. Krijgt dan de nummer twee van de tweede periode de playoff plaats of gaat deze naar de eerstvolgende in de eindrangschikking zonder periodetitel?

Dezelfde vraag voor de eerste periode wanneer Zwolle kampioen wordt...

bvd.

Joost

Citaat van: AthleticHolanda op jan 15, 2011, 14:41:31
Verrassende overwinning van Emmen, kon m'n ogen niet geloven...

Een vraag; Zwolle heeft de tweede periode gewonnen, net zoals de eerste. Krijgt dan de nummer twee van de tweede periode de playoff plaats of gaat deze naar de eerstvolgende in de eindrangschikking zonder periodetitel?

Dezelfde vraag voor de eerste periode wanneer Zwolle kampioen wordt...

bvd.

Wanneer een team dat al een periodetitel heeft gewonnen er nog 1 wint dan gaat de nacompetitieplaats naar de nummer 2 in de periodestand. Dat betekend dat AGOVV in pole-position staat voor de periodewinst van periode 2. Bij Veendam balen ze van de nederlaag in Helmond voor de kerst omdat als zij daar hadden gewonnen in een direct duel met AGOVV de titel hadden kunnen pakken.

Hebben aan het eind van een periode de nummer 1 EN de nummer 2 al eerder een periode gewonnen dan wordt de nacompetitieplaats NIET vergeven aan de nummer 3.

De eventuele nacompetitieplaats van de kampioen wordt uitgedeeld aan de club die het hoogst is geeindigd in de stand en nog geen periode heeft gewonnen.

AthleticHolanda

Aha oke, duidelijk, bedankt.

Overigens nog een vraag, misschien een wat vreemde, maar bij het zien van de samenvatting van Volendam-MVV gisteren viel me op dat het uitvak verplaatst is én het camerastandpunt.
Ik neem aan dat deze tribune er nog wel gewoon staat maar dat de camera tegenwoordig daar bovenop staat?
Iemand verder die weet waarom het uitvak daar is weg gehaald?

Joost

Das ook eenvoudig te verklaren. Het camerastandpunt is niet veranderd, ze hebben gewoon een nieuwe tribune gebouwd! Waar je nu tegenaankijkt stond eerst de enige nog lage tribune. Omdat die deels tijdens het seizoen is verbouwd hebben ze het uitvak verplaatst.