Hoofdmenu

Amateur-derby's

Gestart door AthleticHolanda, nov 26, 2008, 15:22:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AthleticHolanda

De hoofdklasse derby's in Nederland zijn natuurlijk bij ons allemaal wel bekend, maar heeft er hier ook iemand ervaring met derby's op lagere niveau's?

Zo baal ik er stevig van dat ik de eerste derby ooit tussen SSS'18 en Volharding, nota bene op een steenworp afstand van waar ik woon heb gemist. Op deze derby in de Tweede Klasse kwamen 1200 man af, dat vind ik toch uniek en ik was er graag bij geweest. Maar puur door gebrek aan informatie wist ik niet dat deze zo erg leefde in Overloon en dat deze überhaupt op het programma stond dit seizoen.

Net zo erg baal ik ervan dat ik de Vriezenveense derby afgelopen week tussen DETO en DOS'37 heb gemist, hier kwamen maarliefst 3500 toeschouwers op af! Hier geldt hetzelfde verhaal, ik had er geen idee van dat het zo erg leefde en dat deze überhaupt op het programma stond.

Nu is mijn vraag of er hier nog meer mensen interesse in hebben en wie me kan vertellen welke interessante streek- danwel stads- of dorpderby's (nog) op het programma staan dit seizoen.

De enige waarvan ik het week zijn die van Huizen (Zuidvogels-Huizen) in 1A, en verder spelen in zondag 1C Unitas en Internos uit Etten-Leur bij elkaar, en in zondag 1E Jonge Kracht en RKHVV uit Huissen bij elkaar, maar of deze derby's toeschouwers trekken zou ik niet weten...

Een amateur sportpark bezoeken in Nederland ga ik niet snel doen, maar een derby die leeft onder het volk en relatief veel toeschouwers trekt vind ik vaak toch wel de moeite waard, vandaar.

Iemand?

Joost

Eijsden - SVME v.v. in Zon Zuid 2G trekt wel 1000-1500 toeschouwers.
Minor - Vaesrade in 3b trekt ook altijd veel fans.

Sebastiaan_W

Citaat van: AthleticHolanda op nov 26, 2008, 15:22:44
Net zo erg baal ik ervan dat ik de Vriezenveense derby afgelopen week tussen DETO en DOS'37 heb gemist, hier kwamen maarliefst 3500 toeschouwers op af! Hier geldt hetzelfde verhaal, ik had er geen idee van dat het zo erg leefde en dat deze überhaupt op het programma stond.


Ik wist niet dat deze 2 clubs uit Vriezenveen komen. Van DETO wist ik dat ze uit Vriezenveen komen, maar had weleens van een DOS gehoord in deze regio. Maar dat is DOS'19 uit Denekamp. Als ik dit eerder had geweten had ik de Vriezenveense derby wel bezocht.

Ik was van de week al aan het zoeken wanneer de return is, want Vriezenveen is op nog geen 10 minuten van Almelo. Helaas kon ik niks vinden.

Overigens is aankomende zaterdag de wedstrijd tussen SVZW en DETO. De nummer 1 tegen 2 van de 1e klasse D. SVZW komt uit Wierden en ligt 5 kilometer van Vriezenveen.

Helaas heb ik andere verplichtingen, anders had ik deze wedstrijd bezocht. Of er veel publiek op af komt en of de mensen het als een derby zien, ik weet het niet.

hgrm

Hier in de regio is de grootste 'onderklassige' derby Huizen tegen Zuidvogels. In het vissersdorp zit her en der nog wel wat haat en nijd tussen de clubs en er komen toch al gauw 1000 man of meer op zo'n wedstrijd af. Momenteel spelen zowel Huizen als Zuidvogels in de eerste klasse.

Binnen Hilversum worden diverse derby's gespeeld in de derde klasse, maar dat levert weinig spectaculairs op. Als 't Gooi en FC Hilversum ooit nog eens in dezelfde klasse terecht komen, zal er misschien weer iets herleven van de derbysfeer uit de jaren 50 en 60.

In de tweede klasse zaterdag zijn, tenslotte, een paar wedstrijden het noemen waard. Eemnes tegen Eemdijk is een aardige. Slechts (je raadt het al) de Eem ligt tussen deze twee dorpen. En Loosdrecht en Eemnes hebben ook een 'historie' met elkaar, al liggen deze dorpen wat verder uit elkaar met Hilversum ertussen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

AthleticHolanda

Citaat van: witte leeuw op nov 26, 2008, 16:01:50
Ik was van de week al aan het zoeken wanneer de return is, want Vriezenveen is op nog geen 10 minuten van Almelo. Helaas kon ik niks vinden.

Volgens voetbalnederland.nl 25 april. :-)

Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.

RKSVW

Vroeger speelde de plaatselijke trots RKSVW nog wel eens de zeer beladen derby tgen Thor '70 maar sinds de gemeentelijke herindeling is er in de gemeente Maasgouw geen geld meer voor Wessem en de ploeg speelt nu in de 16e klasse en het clublokaal is gesloten.
Dit zijn de derby's waarmee we het nu moeten doen
Walburgia – RKSVW
Armada – RKSVW
Slekker Boys – RKSVW
SNA – RKSVW
Grathem – RKSVW
Brachterbeek – RKSVW
Spcl. Leeuwen – RKSVW
SVE – RKSVW
Boekoel – RKSVW
Stevensweert – RKSVW
Limbricht – RKSVW

In Gallus waar ik nu woon hebben we Turkse, Griekse, Bosnische, Kroatische, Poolse en nog meer clubs dus ik ben van plan nog eens naar een plaatselijke derby te gaan.
----------------
Now playing: REM - REM - Losing My Religion
via FoxyTunes

Pieros

Voor diegene die geinteresseerd zijn. Morgen staat de Huissense (onder Arnhem) derby op het programma in 1ste klasse: RKHVV - Jonge Kracht.

AthleticHolanda

Citaat van: Pieros op dec 20, 2008, 10:23:55
Voor diegene die geinteresseerd zijn. Morgen staat de Huissense (onder Arnhem) derby op het programma in 1ste klasse: RKHVV - Jonge Kracht.

Is dat het restant van deze wedstrijd? --> http://www.jongekracht.nl/item/view/3996/

Pieros

Citaat van: AthleticHolanda op dec 20, 2008, 16:38:11
Is dat het restant van deze wedstrijd? --> http://www.jongekracht.nl/item/view/3996/

Dat zou best wel eens kunnen kloppen. Ik zag op de site van RKHVV wel tussen haakjes 2de helft staan, maar verder werd het bij beide clubs niet genoemd dus vroeg ik me al af wat die 2de helft inhield. Dan wordt het in één keer een stuk minder interessant om naar toe te gaan.