Hoofdmenu

Coronavirus

Gestart door ALenstra, mrt 08, 2020, 12:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

red28

@Nort

Boeken lezen wellicht een optie? Heb mij de afgelopen weken (opnieuw) vermaakt met "Van Middlesbrough naar Millwall", "Matchday" en "De football toerist". Enig nadeel; je krijgt des te meer zin om een vinck te doen, haha!

jdebruin96

Citaat van: Nort op apr 06, 2020, 11:52:19
Hier is de verveling anders behoorlijk toegeslagen. Waar ik de eerste weken het voetbal nauwelijks mistte, doe ik dat nu steeds meer. Zeker nu het goede weer is aangebroken en dat gaat het nog niet eens om het 'vincken' zelf. Ik mis het gesprek over voetbal, het afmelden om 9 uur op zondag morgen, het klagen over een thuisfluiter, het kantineleven en nog veel meer. Inmiddels ben ik zelfs vergeten tegen wie we afgelopen weekend oorspronkelijk zouden voetballen en dat terwijl ik eigenlijk a.s. vrijdag de auto of het vliegtuig zou instappen voor een fijn Paasweekend in Engeland.

Ik heb bijna m'n programma boekjes verzameling geordend, dus moet snel maar eens iets nieuws verzinnen.

Wellicht de ''Ref on tour'' uit zijn pensioen halen :)

Nort

Dat zijn beide nog wel goede tips inderdaad. Zeker met dit weer is het geen straf om in het zonnetje een boek te lezen.

Wellicht dat ik inderdaad nog eens wat foto's van het afgelopen jaar op Ref On Tour kan zetten.

FC_Emmen

Ik mis het voetbal best erg. Op maandag met collega's de uitslagen bespreken op het werk. Eigen voetbal (en het boksen waar ik aan doe). Met vrienden naar FC Emmen. Op mijn vriendin na zie ik gewoon amper iemand meer. Hopelijk is het snel voorbij.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

TeeZee

Citaat van: hgrm op mrt 23, 2020, 21:15:32
Twee mogelijkheden: of nu kappen en volgend jaar opnieuw beginnen of in september doorgaan met het huidige seizoen en er een "superseizoen" 2019/20/21 van maken. Met een anderhalve competitie ofzo
Eerst maar eens afwachten wanneer het "normale" leven weer op gang komt en óf dat überhaupt zomaar kan. Het lijkt me niet onlogisch dat er een soort wederopbouw moet plaats vinden en dat het misschien jaren en jaren duurt voordat het weer is zoals het was.

spons

Ik denk dat er heel het jaar niet meer met publiek gevoetbald wordt
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Jef400

Ik sta er toch positiever in eerlijk gezegd. Ik denk dat als we gaan testen hoeveel mensen er ziek zijn geweest we al op de miljoenen zitten.

red28

Ik probeer ook positief te blijven en de situatie per week te bekijken.
De gedachten dat we dit jaar onze hobby niet meer kunnen uitoefenen is een zeer pijnlijk maar realistisch scenario...


Vinnn

Ik ben van nature niet bang aangelegd, maar als ze dit  kalenderjaar nog met publiek willen gaan spelen ga ik toch echt even de voors en tegens op een rijtje zetten wil ik de tribunes beklimmen. Sowieso kan er door dit seizoen van mij part een streep, heb er geen eens zin meer in.

Ik kom de tijd wel door thuis, ben alleen en vermaak me voor de rest wel prima. Het enige jammere is dat ik niet lekker kan sporten. Voor de rest heb ik veel tijd over om lekker te rommelen in huis en lees ik veel boeken en ben ik aan het koken geslagen. Of dat laatste een succesverhaal is betwijfel ik nog, maar aan de andere kant; er is niemand die er over kan klagen behalve ikzelf haha.

Cyclebob

#99
Het voetbalseizoen inclusief de reeds geplande en geannuleerde reisjes waar ik me op verheugde (Cyprus, Marokko, België) heb ik gevoelsmatig al twee weken terug afgesloten. Doordat mijn werk sinds de corona maatregelen volledig online plaatsvindt, laveer ik er tussendoor met privé dingen om actief te blijven, en besteed ik mijn tijd met een cursus Russisch, klusjes in huis die nooit prio hadden en tussendoor solitaire fietskilometers in de omgeving. Ik mis het plannen van (voetbal) reistripjes zeker, maar I"ll be back!
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Hugo

Citaat van: TeeZee op apr 06, 2020, 20:33:14
Eerst maar eens afwachten wanneer het "normale" leven weer op gang komt en óf dat überhaupt zomaar kan. Het lijkt me niet onlogisch dat er een soort wederopbouw moet plaats vinden en dat het misschien jaren en jaren duurt voordat het weer is zoals het was.

Ik verwacht zeker geen verticale opstart van het totale openbare leven. Dat zal gefaseerd gaan plaatsvinden met in het begin absoluut nog reisbeperkingen naar het buitenland en een beperking aan massabijeenkomsten.

Jehoentelaar

Duitse virologen houden er rekening mee dat er in 2021 pas weer met publiek kan worden gevoetbald.

En zo'n gekke gedachte is dat niet. Als het een beetje mee zit kunnen we richting de zomer weer maatregelen versoepelen. Duitsland is enigszins vergelijkbaar met Nederland omdat beide landen niet de volledig strengste maatregelen hebben toegepast. Evenementen en (prof)voetbal zijn, eerlijk is eerlijk, niet de belangrijkste dingen om een samenleving draaiende te houden dus het kan lang duren voordat dat weer op een normale wijze functioneert.

Ik reken erop voor de kerst geen profvoetbal meer te bezoeken. Mocht het eerder al wel kunnen (en mij een veilig gevoel geven), kan het alleen maar meevallen.

@Cyclebob: geinig, ik doe op Duolingo eveneens Russisch. :-)
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar

mike_t

Ik hoop dat we op kreisliga/provinciaal/tweede klasse niveau niveau na de zomer toch weer mogen kijken....
Anders word ik langzaam aan toch een partijtje gek in mijn hoofd

Jef400

Citaat van: Hugo op apr 07, 2020, 08:41:16
Ik verwacht zeker geen verticale opstart van het totale openbare leven. Dat zal gefaseerd gaan plaatsvinden met in het begin absoluut nog reisbeperkingen naar het buitenland en een beperking aan massabijeenkomsten.
Daar gaan zeker maanden overheen. Al denk ik dat we nu wel rustig aan naar de opstartfase gaan.

Jehoentelaar

Ik zou er rekening mee houden dat er tot een vaccin is, we niet naar de volledig 'normale' situatie terug kunnen gaan. Dan spreek je niet over maanden maar over meer dan een jaar. Niet dat we tot die tijd geen familie kunnen zien en zoveel mogelijk moeten thuiswerken, maar beperkingen en gezondheidsvoorschriften blijven bestaan en vrijelijk reizen door Europa kun je denk ik sowieso vergeten voorlopig.
Waar een wil is, is een vinck.

Instagram: @groundhopperjehoentelaar