Hoofdmenu

Coronavirus

Gestart door ALenstra, mrt 08, 2020, 12:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

In Duitsland tot en met 31 augustus geen profvoetbal.


spons

Citaat van: Joost op apr 15, 2020, 17:02:29
In Duitsland tot en met 31 augustus geen profvoetbal.

31 augustus 2021 ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: spons op apr 15, 2020, 17:03:13
31 augustus 2021 ?

Zover plannen ze nu ook weer niet vooruit.

wekke

Citaat van: Joost op apr 15, 2020, 17:02:29
In Duitsland tot en met 31 augustus geen profvoetbal.

Bij ons geen massa evenementen tot 31 augustus. De correcte invulling van de term "massa evenement" moet men nog geven, maar ga er maar van uit dat er al zeker tot september geen supporters zullen worden toegelaten bij voetbalwedstrijden. Als er al gespeeld zal worden natuurlijk.

Vinnn

Gezondheid boven alles uiteraard, maar het wordt nu wel een vrij karige zomer. Al 2 festivals die ik gepland had staan in België zijn afgelast, daar baal ik misschien nog wel meer van dan even geen voetbal..

Han

Is het denkbaar dat het bij voorbaat verguisde winterse Qatar 2022 reikhalzend wordt omarmd als een heilige graal?

Het zijn verwarrende tijden voor tegenstanders van de beweging 'against modern football'.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Han

'Alle evenementen van deze zomer in het hele land moeten worden afgelast. Daar dringen de burgemeesters van grote steden op aan bij het kabinet', meldt de NOS.

Zo links en rechts heb ik burgervaders vanaf de morele laagvlakte pedant en snotneuzerig afgeserveerd zien worden als 'burgemeestertjes die niet voor hun beurt mogen spreken' en 'hun plaatsje dienen te kennen'.

Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Jef400

Sommige uitspraken van Jorritsma over PSV en vervolgens de communicatie over concerten helpt daar ook niet aan mee natuurlijk. Geef en neem spel op dat vlak.

Joost

Citaat van: Jef400 op apr 17, 2020, 16:35:18
Sommige uitspraken van Jorritsma over PSV en vervolgens de communicatie over concerten helpt daar ook niet aan mee natuurlijk. Geef en neem spel op dat vlak.

De KNVB had ook een stuk terughoudender kunnen zijn in haar communicatie, dat doen de concerten namelijk wel.

En die willen vooral graag duidelijkheid, vandaar de behoorlijk lange periode waarom nu gevraagd wordt.

Vinnn

Naast onze gemeenschappelijke hobby die het zwaar te verduren krijgt zijn de meeste mannen hier ook wel muziek liefhebbers. Hebben jullie al geld terug gehad van evenementen die volledig afgelast zijn?

ALenstra

Geen muziek maar ik had kaartjes voor twee ijshockey-evenementen die niet doorgaan: het playoff finaleweekend in Nottingham en een dagkaart voor twee kwartfinales op het WK in Lausanne. Voor die eerste krijg ik geld terug maar voor Lausanne krijg ik voorlopig niks terug. De organisatoren zeggen dat het WK op een ander tijdstip wordt gehouden en dat het kaartje geldig blijft. Alleen zijn alle WK's op dit niveau al toegewezen t/m 2025. Afwachten maar.

TeeZee

Citaat van: Han op apr 16, 2020, 23:40:08
Is het denkbaar dat het bij voorbaat verguisde winterse Qatar 2022 reikhalzend wordt omarmd als een heilige graal?

Het zijn verwarrende tijden voor tegenstanders van de beweging 'against modern football'.
Wat merk jij in Egypte eigenlijk van de pandemie?

Bier und Bratwurst

kaarten voor Rammstein in Denemarken in augustus...kww
Het ene stadion is het andere niet!

Han

#148
Citaat van: TeeZee op apr 18, 2020, 10:50:13
Wat merk jij in Egypte eigenlijk van de pandemie?

•Scepsis over betrouwbaarheid van data. In Egypte zie je in het straatbeeld geen invaliden, dús bestaat dat fenomeen niet. Er zijn  geen statistieken over homofilie, transgenders en verkrachtingen dús is hun aantal verwaarloosbaar. Ik heb dus werkelijk geen idee van de omvang. Als je op het straatbeeld overdag afgaat lijkt nauwelijks sprake van enig besef.

•Bezorgdheid over naleving. In Alexandria liepen mensen te hoop in een demonstratie tegen corona.

•De invloed van religie die gelatenheid oproept of zelfs apathie.

•Egyptenaren leven op straat, huizen in grote gezinnen en van sociaal corrigeren of controleren is vrijwel geen sprake. Na 20.00 uur is er straatverbod. De ramadan staat binnenkort op de agenda...

Gelet op onze woon- en sociale situatie zijn wij bevoorrecht als het gaat om zelf huisarrest op te kunnen leggen.

Medio Maart 2020 waren wij om niet nader te noemen redenen in Nederland. Ik beperk mij tot overmacht, ondanks de voorkennis van de voortschrijdende corona-affaire. Soms is dat zo. Wij kwamen aan in de late avonduren op een spookachtig Schiphol, op de dag die uiteindelijk vooraf bleek te gaan stringente maatregelen. Op de dag van de introductie van de corona-maatregel blies EasyJet bovendien onze terugvlucht af. Egypte kondigde bovendien naderende sluiting van het luchtruim af.

Email van EasyJet. 'De retourvlucht voor aanstaande zaterdag is geannuleerd. U kunt een refund krijgen of proberen om te boeken naar donderdag via de app'. We openen het keuzemenu om om te kunnen boeken. En wat staat er op donderdag, vrijdag en zaterdag? No flights... Met dit malafide clubje kunnen we dus niet terug.

We moesten daarom op ons logeeradres, zonder betrouwbare wifi-dekking binnen, buiten in de tuin staan om al jonglerend op een kaboutertelefoon een andere terugvlucht te boeken, en wel zo rap mogelijk. Catch22.

We boeken ten einde raad via Egypt Air voor een afpersbedrag twee enkeltjes A'dam/Cairo/Hurghada voor woensdag, nauwelijks enkele dagen ná onze aankomst. We weten namelijk niet hoelang we 'trapped' zijn in Nederland en wanneer Egypte weer mensen uit de EU tot haar luchtruim toelaat. Het losgeld wordt door EgyptAir afgeschreven van onze bankrekening. Wij ontvangen een bevestigingsmail van de boeking. Het vluchtnr van A'dam/Cairo wordt wél genoemd; naar Hurghada níet. Hebben wij een fout gemaakt bij de boeking,  staande typend in de tuin? De activatielink in de email om een e-ticket te kunnen downloaden. functioneert bovendien niet.. De link verwijst door naar een Franse tekst die spreekt van een 'invalidité'. Ondertussen verzwakt het wifi-signaal voortdurend...

We proberen Egypt Air te bellen vor opheldering, de goden aanzoekend dat onze telefoontegoeden toereikend zijn. De maatschappij is telefonisch categorisch onbereikbaar. Onbegonnen werk. We moeten op de bonnefooi naar Schiphol...

Woensdag. Op Schiphol aangekomen. We vervoegen ons daarna bij de kantoorbalie van Egypt Air. Ik laat op mijn kaboutertelefoon de screenshots zien van hun transactie op ons bankafschrift, van hun bevestiging van de boeking, van het boekingsnummer, van de ontvangen email, van de niet-actieve activatielink, enz.

De kantoorbaliemedewerker verwijst ons naar de incheckbalie. Daar aangekomen en uiteindelijk aan de beurt: 'U staat in het systeem maar u heeft geen uitgedraaide e-ticket of een screenshot ervan. U heeft dus niet geboekt...U moet bij de kantoorbalie van Egypt Air zijn'. Nee, die stuurt ons juist naar u toe...

Dan wordt de station manager van Egypt Air erbij gehaald. Ik citeer hem: 'ja u heeft geboekt, ja u staat in het systeem, ja u heeft betaald, ja wij hebben dat zelf per email bevestigd, ja u kunt het bewijzen, ja we weten dat de link niet werkt en já, u heeft geen e-ticket, dús kunt u níet vliegen'. Ik probeer in zijn eigen taal enige compassie te kweken. Tevergeefs.

Ze laten je dus volkomen barsten. Je staat volslagen machteloos tegenover chanterende afpersers.  Je voelt je bovendien gegijzeld. Het begrip dat men voor de buitensporige omstandigheden moet hebben geldt kennelijk uitsluitend voor consumenten. Alsof je wordt onthoofd met een wattenstaafje.

'Ik probeer u te helpen', aldus de station manager. 'U kunt opnieuw boeken en dan 'proberen' een refund te krijgen'. De vliegtarieven zijn natuurlijk wél gestegen want het is vandaag  de laatste vliegdag, en ik accepteer uitsluitend cash en over 10 minuten gaat de incheck dicht. Chanterende afpersers.

Dus halsoverkop in de vertrekhal naar beneden gerend op zoek naar een geldautomaat om cash onze Nederlandse bankrekening aan te spreken. Toen naar boven gehold in de hoop dat de incheck nog open was.

Ik zou dit relaas met de nodige fantasie of klapwiekend van de gin & tonic hebben kunnen dramatiseren of romantiseren maar het is een feitelijke verslaglegging, ontdaan van elke schmink. 

Ons vliegtuig had 1,5 uur vertraging op een spookachtig leeg Schiphol. Ik vlieg dan weg met het idee dat we te laat aankomen voor de aansluiting met Hurghada.  Horrorscenario's zijn uitstekend aan mij toevertrouwd.

Cairo. Je kunt je vast wel een voorstelling maken van een Braziliaanse of Thaise gevangenis. Zo ziet na aankomst op Cairo de passagierscabine eruit na 'touchdown' ; als één man gesynchroniseerd oprukken naar de 'exit doors', als het ware voortgeduwd door een onzichtbare hand, om daar, te hoop gelopen en als ratten in de val, via de steward te vernemen dat de deuren vanwege technische problemen niet geopend konden worden. Het houdt niet op...

Je kunt je vast een voorstelling maken van een overvolle rijdende trein in India. Zo ziet de ruimte in de aankomsthal in Cairo eruit om, over elkaar heen struikelend, een  'gezondheidsverklaring' of 'corona waiver' te bemachtigen, in te vullen en te ondertekenen. Het was een animaal en schokkend tafereel, mensen acterend als roofdieren.. Alsof de gedachte heerste dat de kans op besmetting zou toenemen als men niet snel weg kon komen. Dus elkaar in de nek hijgen om te kunnen ontsnappen. Catch22. Het was een zeer cynisch tableau vivant van schrijvende hordes die elkaars pennen leenden zonder enig oogmerk voor hygiëne...Als M of ik een virus onder de leden zouden hebben, dan is dat onherroepelijk opgelopen na aankomst op Cairo.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Freekos79

Man, wat een verhaal!
Volgende wedstrijd: ?