Hoofdmenu

Coronavirus

Gestart door ALenstra, mrt 08, 2020, 12:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Citaat van: TeeZee op apr 22, 2020, 14:26:33
Ik kan al die meninkjes niet meer serieus nemen. Mensen werken zich helemaal te pletter in de zorg en mensen willen in opstand komen omdat voetbal en festivals even niet doorgaan. Ga je schamen.

Ik heb eigenlijk nog niemand gehoord die morgen weer volle stadions en festivalterreinen wil zien.

San Paolo

Iedereen die pleit voor het doorgaan van kleine 'dorpsevenementjes' vergeet dat een kleine benefietavond in het Limburgse dorp Kessel, waar pakweg 350 tot 500 personen waren, er waarschijnlijk toe heeft geleid dat deze gemeente ongeveer het zwaarste getroffen is qua aantal doden per 100.000 inwoners.

Joost

Citaat van: San Paolo op apr 23, 2020, 08:43:32
Iedereen die pleit voor het doorgaan van kleine 'dorpsevenementjes' vergeet dat een kleine benefietavond in het Limburgse dorp Kessel, waar pakweg 350 tot 500 personen waren, er waarschijnlijk toe heeft geleid dat deze gemeente ongeveer het zwaarste getroffen is qua aantal doden per 100.000 inwoners.

Dat is veel te kort door de bocht. Op dat bewuste evenement waren veel mensen uit risicogroepen aanwezig, het was binnen en de huidige aanbevelingen waren nog niet gedaan.

Je kunt nu nog niet inschatten of een dergelijk evenement in een regio waar het aantal besmettingen nihil is  over 3 maanden met inachtneming van de 1,5 meter afstand niet wél door zou kunnen gaan. Maar het is wel al verboden.

Han

Tennissen met de hoes om het racket. Snookeren met de keu in de foedraal. Bowlen met de kegel in de tas.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

DanielsenAxedal

Mooi gezegd Han, geen speld tussen te krijgen.
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Koning Kriel

Citaat van: Joost op apr 23, 2020, 09:01:00
Dat is veel te kort door de bocht. Op dat bewuste evenement waren veel mensen uit risicogroepen aanwezig, het was binnen en de huidige aanbevelingen waren nog niet gedaan.

Je kunt nu nog niet inschatten of een dergelijk evenement in een regio waar het aantal besmettingen nihil is  over 3 maanden met inachtneming van de 1,5 meter afstand niet wél door zou kunnen gaan. Maar het is wel al verboden.

Ja, en dat is ook precies wat organisatoren nodig hebben om bij een verzekering aan te kloppen. Anders moet je investeringen gaan doen om je evenement door te laten gaan en dan wordt het twee weken van te voren afgelast. Ik denk dat iedere organisator hier blij mee is, duidelijkheid!

Han

Citaat van: hgrm op apr 21, 2020, 16:08:41
Los van dat: het voetbal levert ook in materiële zin geld op.
Ik weet de precieze bedragen niet maar de totale omzet van de Eredivisie loopt in de honderden miljoenen.

Citaat van: spons op apr 21, 2020, 21:24:02
De accountantsrapporten waaruit blijkt dat het betaalde voetbal de gemeenschap en de overheid per saldo geld oplevert ipv kost worden angstvallig in een diepe la verborgen gehouden door de beleidsbepalers.


Waar exact op het internet (deeplink svp) worden deze aannames geschraagd met/door feitelijke onderzoekgegevens?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

#172

Han

#173
Citaat van: Joost op apr 24, 2020, 14:08:55
https://www.nrc.nl/nieuws/2006/02/01/voetbal-levert-overheid-geld-op-11077195-a319916

https://www.volkskrant.nl/sport/voetbal-levert-meer-op-dan-het-kost~b04f5de4/

Cheers!

PS; het betreft belegen materiaal dat kennelijk nog als aktueel wordt beschouwd.


Voor wat het waard is: 

https://www.knvb.nl/downloads/bestand/4608/rapport-de-kracht-van-voetbal

Uit dit rapport: de bijdrage van de voetbalsector aan het BBP is €2,18 miljard. Dat komt overeen met ca. 0,34% van
het totale Nederlandse BBP.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

TeeZee

De minister: "grote evenementen mogelijk pas over een jaar weer mogelijk".

Namelijk in het geval dat er een werkend vaccin gevonden wordt en op grote schaal geproduceerd kan worden. Zover is het nog niet. Tot die tijd geen groundhoppen voor ons.

red28

De gedachten om pas in het voorjaar 2021 wedstrijden te kunnen bezoeken doet pijn, veel pijn.

Jef400

Ik hang er geen tijdschema aan eerlijk gezegd. Eerst een werkend vaccin en dan kunnen we af gaan tellen. Overigens is nog maar de vraag welke clubs er over zijn ten tijde dat het vaccin op de markt gaat komen. Ik voorzie compleet andere clubs en competities tegen de tijd we weer naar het stadion mogen.

DS_Noot

Het is natuurlijk wel maar de vraag wat voor aanpak andere Europese landen kiezen. Mogelijk dat er in andere landen al eerder supporters zijn toegestaan in de stadions.
327 wedstrijden | 63 grounds | 11 landen

Joost

Citaat van: TeeZee op mei 07, 2020, 11:21:14
De minister: "grote evenementen mogelijk pas over een jaar weer mogelijk".

Namelijk in het geval dat er een werkend vaccin gevonden wordt en op grote schaal geproduceerd kan worden. Zover is het nog niet. Tot die tijd geen groundhoppen voor ons.

Dat is een rare gedachte. Groundhoppen hoeft namelijk niet alleen naar wedstrijden die als evenement worden beschouwd.

Ik ga er vanuit dat we in augustus in een van de omringende landen en in september in Nederland gewoon weer langs de lijn kunnen staan.

FCT1980

Citaat van: Jef400 op mei 07, 2020, 13:05:25
Ik hang er geen tijdschema aan eerlijk gezegd. Eerst een werkend vaccin en dan kunnen we af gaan tellen. Overigens is nog maar de vraag welke clubs er over zijn ten tijde dat het vaccin op de markt gaat komen. Ik voorzie compleet andere clubs en competities tegen de tijd we weer naar het stadion mogen.

Waar baseer je dat op en hoe zie je dat voor je?
Compleet andere clubs in welke zin?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!