Hoofdmenu

Coronavirus

Gestart door ALenstra, mrt 08, 2020, 12:51:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jef400

Economisch trekken de meeste clubs het gebrek aan inkomsten op wedstrijddagen niet. Als we een jaar niet naar het stadion mogen gaan die clubs door het gebrek van inkomsten gewoon financieel over de kop. En dan is het maar de vraag wie er overblijft, en hoe je de competities weer in gaat delen als we wel weer naar het stadion mogen.

Joost

Citaat van: Jef400 op mei 07, 2020, 13:20:52
Economisch trekken de meeste clubs het gebrek aan inkomsten op wedstrijddagen niet. Als we een jaar niet naar het stadion mogen gaan die clubs door het gebrek van inkomsten gewoon financieel over de kop. En dan is het maar de vraag wie er overblijft, en hoe je de competities weer in gaat delen als we wel weer naar het stadion mogen.

De regering heeft de afgelopen maanden er vanalles aan gedaan om alle werkgelegenheid te ondersteunen. Gemeentes hebben sportclubs in gevallen geen zaalhuur in rekening gebracht etc. Het is dus een beetje raar om er nu al vanuit te gaan dat juist voetbalclubs en masse zullen omvallen door de coronacrisis zonder dat er op de een of andere manier steun komt.

hgrm

Citaat van: Jef400 op mei 07, 2020, 13:20:52
Economisch trekken de meeste clubs het gebrek aan inkomsten op wedstrijddagen niet. Als we een jaar niet naar het stadion mogen gaan die clubs door het gebrek van inkomsten gewoon financieel over de kop. En dan is het maar de vraag wie er overblijft, en hoe je de competities weer in gaat delen als we wel weer naar het stadion mogen.

In 11 Freunde stond een tijdje geleden een verhaal over wat er allemaal komt kijken bij een matchday van Eintracht Frankfurt. Het kwam er op neer dat ze ongeveer quitte speelden als je de ticketverkoop vergelijkt met de directe kosten van een wedstrijddag. Dat is waarschijnlijk niet direct op Nederland te projecteren maar heel anders zal het ook niet zijn.

Als er echt een (half?) jaar geen betaald voetbal met publiek zal zijn (hetgeen ik nog niet zie gebeuren; het geduld van de bevolking is ook een keer op), dan zal bijvoorbeeld Fox een grote vlucht nemen. Een groot deel van de seizoenkaarthouders zullen dan een Fox-abonnement nemen en clubs zullen ook met creatieve ideeën komen. Bijvoorbeeld een seizoenkaart die toegang geeft tot Fox zolang je het stadion niet in mag. 
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Freekos79

Citaat van: Joost op mei 07, 2020, 13:08:02
Dat is een rare gedachte. Groundhoppen hoeft namelijk niet alleen naar wedstrijden die als evenement worden beschouwd.

Ik ga er vanuit dat we in augustus in een van de omringende landen en in september in Nederland gewoon weer langs de lijn kunnen staan.

Ik denk ook dat we in augustus en september weer naar amateurwedstrijden kunnen.
Volgende wedstrijd: ?

Joost

Citaat van: Freekos79 op mei 08, 2020, 08:37:55
Ik denk ook dat we in augustus en september weer naar amateurwedstrijden kunnen.

Ik zag vanochtend wel dat de KNVB gecommuniceerd heeft dat ook in het amateurvoetbal per 1 september nog geen toeschouwers zijn toegestaan.

Wellicht dat ze het op landelijk niveau dat handhaven maar bij alle andere duels is dat zowel niet te handhaven als volstrekte onzin.

hgrm

Ik zag ergens langskomen dat er bij wedstrijden van het eerste geen publiek toegestaan wordt.
Dat biedt dus genoeg perspectief....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Freekos79

Man, man, man. Bij het merendeel kun je makkelijk voldoende afstand houden tijdens het kijken. Hopelijk zijn ze in Duitsland en België coulanter.
Volgende wedstrijd: ?

Cyclebob

Sektion Stadionverbot... ik zie ons in September al bij amateurwedstrijden in bomen klimmen en verjaagd worden uit de duinen bij Quick Boys :-)
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

rogo_breda

Citaat van: Freekos79 op mei 08, 2020, 10:24:25
Man, man, man. Bij het merendeel kun je makkelijk voldoende afstand houden tijdens het kijken. Hopelijk zijn ze in Duitsland en België coulanter.
Kán ja, maar ik snap wel dat men dan bang is dat niet iedereen dat ook gaat doen.

De wedstrijden met veel publiek zijn echt nog ver weg vrees ik. Laten we inderdaad hopen in september weer ergens langs de lijn te kunnen staan in de Regionalliga of de Belgische amateurklassen.

watergatehopper

Citaat van: Cyclebob op mei 08, 2020, 10:32:25
Sektion Stadionverbot... ik zie ons in September al bij amateurwedstrijden in bomen klimmen en verjaagd worden uit de duinen bij Quick Boys :-)

haha... inderdaad! er komt vast een mooi lijstje die we kunnen vincken vanuit galerijen, bomen, hoger gelegen gebied of anders.
Van sfeer zal alleen geen sprake zijn.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

hgrm

Het risico is het grootst als je door elkaar loopt, elkaar omarmt, zoent, vlak bij elkaar staat te schreeuwen om boven de muziek uit te komen, dat soort dingen. Kortom: carnaval-, café- en discogedrag.

Als je bij het voetbal bent, sta of zit je in principe op dezelfde plek, kijk je elkaar niet aan maar kijk je allemaal dezelfde kant op etc. Dat ze geen grote mensenmassa's op de been willen hebben, snap ik. Maar waarom zouden er in september geen 150 man bij HCAW of 250 man bij SDO langs het veld mogen staan??? Uitsupport heb je op dat niveau toch al nauwelijk, het zijn allemaal locals en er is genoeg ruimte dat je je makkelijk aan de 1,5 meter kunt houden.

Ik heb er goede hoop op dat ze in Duitsland in België niet zo moeilijk gaan doen en dat je daar wel gewoon naar een amateurwedstrijdje kan.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Saltacampos

Je kan in België misschien zelfs naar profvoetbal in september, tenminste als het van Ben Weyts afhangt...
Klein detail, de veiligheidsraad moet dit wel nog goedkeuren, zou mij verwonderen dat dat gaat gebeuren.
Nu kan het profvoetbal mij eigenlijk weinig schelen, ik hoop dat amateurvoetbal, zeker bij de kleinere clubs, met publiek wel kan.
Ik mis de sfeer van en het reizen naar voetbal in provinciale, het mooiste wat er is.

https://www.hln.be/sport/ben-weyts-heeft-plan-in-fases-klaar-voor-heropstart-sportcompetities-vanaf-1-september-mogelijk-weer-matchen-met-publiek~ace3d883/
Over land and sea

hgrm

Zodra het in de landen om ons heen kan, is het niet meer te verkopen dat het in Nederland niet kan....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Vinnn

Citaat van: hgrm op mei 09, 2020, 00:28:05
Zodra het in de landen om ons heen kan, is het niet meer te verkopen dat het in Nederland niet kan....

Hoezo niet? In Spanje mogen mensen ook weer naar de sportschool in beperkte maten, dat mag hier pas per 1 september. Wat er momenteel in andere landen gebeurt qua versoepeling van maatregelen zullen ze hier niet als leidraad nemen. Ik ben het overigens wel eens dat er bij de amateurs wel afgetrapt kan worden, zeker in de 1e klas en lager. Daar komt indd niet veel publiek op af. Ben heel benieuwd of er veel clubs zijn de financiel gezien in de moeilijkheden komen. Ik heb me vrij afgesloten van corona nieuws, maar zijn er ook reddingsplannen die de KNVB heeft opgesteld voor het amateur voetbal. Ik las ergens dat er een x aantal miljoen beschikbaar werd gesteld om de zwaar getroffen verenigingen te redden.

Jef400

Citaat van: hgrm op mei 09, 2020, 00:28:05
Zodra het in de landen om ons heen kan, is het niet meer te verkopen dat het in Nederland niet kan....
Je zit wat dat aangaat wel in een machtsspel.