Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

3434

Germinal Beerschot Antwerpen (GBA) heet volgend seizoen terug Beerschot.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hgrm

Citaat van: Breda op mrt 15, 2011, 11:10:42
Op Facebook lees ik dat onder de supporters van FC Brussels intussen een campagne aangezwengeld wordt om de clubnaam 'terug' te veranderen in RWDM. Zou leuk zijn, die traditienaam terug in het voetbal in België.

Zou me niet verbazen als komende zomer, bij degradatie van Brussels (intussen redelijk onafwendbaar), voorzitter Vermeersch opnieuw een poging onderneemt om een fusie te entameren met Union SG.

Fuseren met Union, dat probeert men (waarbij 'men' alles kan betekenen van Daring tot en met Brussels) als 40 jaar. Ik denk en hoop dat het niet gaat gebeuren.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

hgrm

Luik en Seraing zou ik nog niet eens zo erg vinden. Het enige wat Luik nog heeft, is een stamnummer dat de moeite waard is en fans. Seraing is al een nepclub (matricule van Bressoux overgenomen) maar heeft wel een echt stadion.

Union en Brussels zou ik wel vervelend vinden, zelfs als het onder matricule 10 gebeurt. Het zou het einde betekenen van hoogst waarschijnlijk het Dudenparkstadion en anders van het stadion aan de Daringstraat.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Cyclebob

Willebroek-Meerhof, 4e B, is door de Koninklijke Voetbalbond geschorst. Willebroek kreeg tot woensdagmiddag vier uur de tijd om achterstallige lonen te betalen aan ex-spelers Sven Van Vlasselaer, Kevin Leemans, Tom Blommaerts, Kevin Borlee en Thomas Dupont. Willebroek deed dit echter niet. De KBVB heeft daarom de club geschorst. De laatste wedstrijd van Willebroek is nu zondag om 15u tegen de tweede in de stand Wijgmaal. Alle behaalde resultaten en punten worden geschrapt.

nieuwe rangschikking 4de klasse B:

1 RC Mechelen 48
2 Wijgmaal 42
3 Meldert 36
4 Londerzeel 34
5 Lyra 33
6 Overijse 31
7 Katelijne 29
8 Berchem 28
9 Averbode 28
10 Sint-Gillis-Waas 27
11 Duffel 27
12 Zele 26
13 Berlare 25
14 Dilbeek 21
15 Opwijk 16
16 Willebroek 0

De wedstrijd van zondag tussen Willebroek en Wijgmaal wordt er ééntje zonder belang. De eventueel gewonnen punten worden onmiddellijk afgetrokken. Als Racing Mechelen zaterdag wint tegen Duffel is er opnieuw een kloof van 9 punten. Zijnde Racing Mechelen 51 punten, Wijgmaal 42 punten. De ploegen die na zondag 20 maart nog tegen Willebroek moeten spelen krijgen een dagje 'noodgedwongen' verlof. Het gaat om FC Duffel, Meldert, Lyra, Zele en Katelijne.

Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

3434

Voetbalkant.Com:

Eupen start als nummer vijftien met drie punten voorsprong aan de onderlinge confrontatie. Het mag bovendien een keertje extra thuis spelen.

Als de kloof tussen Eupen en Charleroi na drie of vier wedstrijden onoverbrugbaar is geworden, worden de laatste wedstrijden niet meer gespeeld.

Het programma:
Zaterdag 2 april om 20u: Eupen - Charleroi
Zaterdag 9 april om 20u: Charleroi - Eupen
Zaterdag 16 april om 20u: Eupen - Charleroi

Eventueel:
Vrijdag 23 april om 20u: Charleroi - Eupen
Zaterdag 30 april om 20u: Eupen - Charleroi
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Bier und Bratwurst

wat een waardeloos systeem
Het ene stadion is het andere niet!

wekke

Ben ik blij dat we ons gisteren konden handhaven en we geen vijf maal tegen Charleroi moeten spelen.

Mar

Laten we nog eens een rondje maken op de Belgische karosel. Willebroek heeft zijn punten terug, ze hebben toch nog een akkoord kunnen sluiten met de ex-spelers en de bond

Voetbalhopper

Leven die playoffs in een beetje in Belgie ?

Is er een kans dat er losse verkoop komt voor Standard-Anderlecht ?

wekke

Citaat van: yesyes op mrt 22, 2011, 18:36:59
Leven die playoffs in een beetje in Belgie ?

Is er een kans dat er losse verkoop komt voor Standard-Anderlecht ?

Dat hangt van de abonnement verkoop af. Bij (bijna) elke club moeten de supporters nu een nieuw abonnement aanschaffen voor play-off  1. Het aantal losse kaarten zal daar dus van afhangen.

Ik heb me trouwens laten vertellen dat Anderlecht op dit ogenblik nog maar 5.000 van die play off 1 abonnementen heeft verkocht.

Voetbalhopper

Citaat van: wekke op mrt 22, 2011, 22:48:28
Dat hangt van de abonnement verkoop af. Bij (bijna) elke club moeten de supporters nu een nieuw abonnement aanschaffen voor play-off  1. Het aantal losse kaarten zal daar dus van afhangen.

Ik heb me trouwens laten vertellen dat Anderlecht op dit ogenblik nog maar 5.000 van die play off 1 abonnementen heeft verkocht.

5000 is niet erg veel. Hopelijk is dat in luik ook zo

voetbalfan

1e speeldag, zat 02/04
KV Mechelen - STVV
Cercle Brugge - Lierse
Westerlo - KV Kortrijk 
G.Beerschot - Zulte Waregem


2e speeldag 8-10/04
Lierse - KV Mechelen vri
STVV - Cercle Brugge zat
KV Kortrijk - G.Beerschot zat
Zulte Waregem - Westerlo zon


3e speeldag zat 16/04
KV Mechelen - Cercle Brugge
STVV - Lierse
KV Kortrijk - Zulte Waregem
G.Beerschot - Westerlo


4e speeldag, 22-23/04
Zulte Waregem - KV Kortrijk vri
Cercle Brugge - KV Mechelen zat
Lierse - STVV zat
Westerlo - G.Beerschot zat


5e speeldag, zat 30/04
STVV - KV Mechelen
Lierse - Cercle Brugge
KV Kortrijk - Westerlo
Zulte Waregem - G.Beerschot


6e speeldag, zat 07/05
KV Mechelen - Lierse
Cercle Brugge - STVV
Westerlo - Zulte Waregem
G.Beerschot - KV Kortrijk



Eindelijk eerste klasse voltooien op KV Kortrijk - KVC Westerlo op 30 april.

wekke

Miljaar, dan wil ik slechts twee wedstrijden zien, dan nog moet ik van shift wisselen op het werk.

georgesv

mag wel in de Belgie topic :D > de heropstanding van de nationale ploeg ??!!! let's hope


hgrm

Om de pret meteen weer te drukken:

Eupen heeft een bom gelegd onder de play-offs door te beweren een protest te hebben ingediend wegens het opstellen van een niet-speelgerechtigde speler door Lierse tegen KV Mechelen.

Wordt het protest toegewezen, dan gaat KVM ipv Standard naar PO1 en is Eupen ipv Lierse veilig
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen