Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Citaat van: wekke op sep 22, 2011, 22:36:32
Ons land heeft er weer een clown van een voorzitter bij en natuurlijk smullen de media daarvan.
Zelf vind ik het heerlijk dat onze eigenste Maged Samy niet langer de enige is die zich straal belachelijk maakt.

Ik heb geprobeerd zijn eerste charme-offensief ten opzichte van de bewuste doelman onbaatzuchtig en spontaan te vinden; het lukte me niet. Een dag later zag ik deze querulant op audiëntie bij de Japanse ambassadeur. De man lijkt mij in staat om een vulgaire controverse te spindoctoren om er vervolgens publicitaire garens bij te spinnen. Hij komt op mij over als een pervers individu die mannen bij hoeren een slechte naam doet bezorgen.

Over Maged Samy. Die heb ik ooit in Cairo geinterviewd voor Voetbal International op zijn bureel dat over het Wadi Degla complex waakt. In hoeverre maakt hij zich straalbelachelijk in België?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Ik heb geen idee van wat de Belgische media over Vanoppen zeggen maar de straf die Beerschot heeft gekregen is natuurlijk ook te gek voor woorden. Zeker wanneer Racing Genk deze week 600 euro boete krijgt voor Les Wallons est du caca. iets waarvoor ze eerder in Tubeke ook al eens gestraft zijn.

Han

Citaat van: Joost op sep 22, 2011, 23:14:26
Ik heb geen idee van wat de Belgische media over Vanoppen zeggen maar de straf die Beerschot heeft gekregen is natuurlijk ook te gek voor woorden. Zeker wanneer Racing Genk deze week 600 euro boete krijgt voor Les Wallons est du caca. iets waarvoor ze eerder in Tubeke ook al eens gestraft zijn.

Welke straf heeft Beerschot opgelegd gekregen? En waarom is dat ridicuul als al de spreekkoren bij Racing Genk als valide ijkpunt en meetlat opgevoerd zouden mogen worden om die straf te duiden?
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

Joost

Citaat van: Han op sep 22, 2011, 23:55:41
Welke straf heeft Beerschot opgelegd gekregen? En waarom is dat ridicuul als al de spreekkoren bij Racing Genk als valide ijkpunt en meetlat opgevoerd zouden mogen worden om die straf te duiden?

Ik wil de spreekkoren in Genk niet als maatstaf nemen.

Maar Beerschot kreeg 27.000 euro boete en moest zich verontschuldigen bij de Japanse ambassade. Er as zelfs sprake van een wedstrijd zonder publiek maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan. De Beerschotfans zongen tijdens Lierse v Beerschot Kawashima-Fukushima.

Racing Genk krijgt voor 'Et les Wallons c'est du caca' 600 euro boete.

In beide gevallen werd het duel stilgelegd.

Han

Citaat van: Joost op sep 23, 2011, 00:17:59
Ik wil de spreekkoren in Genk niet als maatstaf nemen.
Doe dan dan ook niet.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

wekke

Citaat van: Han op sep 22, 2011, 22:54:07
Over Maged Samy. Die heb ik ooit in Cairo geinterviewd voor Voetbal International op zijn bureel dat over het Wadi Degla complex waakt. In hoeverre maakt hij zich straalbelachelijk in België?

Enkele voorbeelden:
*hij stelde zijn grootse plannen zoals oa. een tennisschool met Justine Henin voor aan de pers. Maar diezelfde Justine Henin had nog nooit van Maged Samy gehoord.
*de dag van de promotie naar eerste klasse riep hij dat Lierse onmiddelijk zijn plaats in de top van het Belgische voetbal zou innemen.
*Lierse mist zijn start volledig, maar MS houdt vol dat Play-Off 1 makkelijk behaald zal worden. Ondanks de zeer zwakke spelerskern.
*Na de transfers van Yoni Buyens en Seth De Witte naar KV Mechelen had hij een nieuw doel: de beste spelers van de buren uit Mechelen wegkopen.
*YBA (een sfeergroep op het Lisp) doet een protestactie tegen de slecht geleide club. Samy is er allesbehalve mee opgezet en start een klopjacht naar de organisatoren ervan. Inzet: stadionverboden voor al wie niet wil luisteren.
*Diezelfde week houden de voorzitter, Neel De Ceulaer en Herman Helleputte "een supporters-meeting". Onze kritische vragen werden sneu de kop ingedrukt, terwijl er nog maar eens gesneerd werd richting opstandige supporters.
*Het officiële forum werd opgedoekt nadat er teveel kritiek kwam op zijn beleid.

En zo kan ik nog wel effe doorgaan. Maged Samy heeft nooit een realistisch plan gehad en zadelt de club alleen maar op met meer en meer schulden. Hijzelf is de marionet van Neel De Ceulaer en Herman Helleputte en samen blinken ze uit in onbekwaamheid.

Maar waar de media echt op verlekkerd zijn dat is dat Maged Samy niet met kritiek om kan. Na een nederlaag, op welk vlak dan ook, reageert hij steeds emotioneel en doet hij uitspraken die hij nooit kan waarmaken. Net zoals Vanoppen die ook dat emotionele en ondoordachte heeft. Twee clowns zonder enig verstand van voetbalzaken.

Peenvogel

Citaat van: Joost op sep 22, 2011, 23:14:26
Ik heb geen idee van wat de Belgische media over Vanoppen zeggen maar de straf die Beerschot heeft gekregen is natuurlijk ook te gek voor woorden. Zeker wanneer Racing Genk deze week 600 euro boete krijgt voor Les Wallons est du caca. iets waarvoor ze eerder in Tubeke ook al eens gestraft zijn.

Ik was bij die wedstrijd en ik vond de spreekkoren van de Genk-supporters weinig schokkends bevatten. Laat ik het zo zeggen, in mijn 26 jaar op de tribunes van De Kuip heb ik ergere dingen gehoord. Die scheidsrechter is (volgens mij) ook een Waal en die keurde eerst een in mijn ogen loepzuivere goal af en bestraft een harde tackle van Standard niet en van Genk wel in de minuten voor en na die goal. Daarna begon het zingen.



Hier gaan ze het veld af onder leiding van de bar slecht fluitende scheids.



Jongens, kalm aan nu.

Joost

Citaat van: Han op sep 23, 2011, 00:30:03
Doe dan dan ook niet.

Ik zal duidelijker zijn.
Ik wil niet stellen dat de 600 euro boete voor Racing Genk een standaard boete zou moeten zijn. Het is slechts een gegeven.

Maar gelet op de aard van de beide boetes is die voor Beerschot wel erg veel hoger dan die voor Genk.

Han

Citaat van: wekke op sep 23, 2011, 09:15:25
Enkele voorbeelden:

Die megalomane bravoure is uiterst herkenbaar; evenals dictatoriale trekjes die geen kritiek toelaten

CiteerMaar waar de media echt op verlekkerd zijn dat is dat Maged Samy niet met kritiek om kan. Na een nederlaag, op welk vlak dan ook, reageert hij steeds emotioneel en doet hij uitspraken die hij nooit kan waarmaken.
Ik stel me voor dat de oorzaak altijd bij derden ligt, onder elke omstandigheid. De Egyptische samenleving roept sterk beelden op van een verwende excuus- en afschuifcultuur. Bovendien is het een dagelijkse routine om mensen te beschuldigen van gedrag waar men zich zelf schuldig aan maakt.
Strangely Devoted or Mentally Disturbed

wekke

Maged Samy en Lierse hadden naar het schijnt een cash-flow probleem doordat er ,sinds de revolutie, geen geld meer vanuit Egypte richting het buitenland mocht getransfereerd worden. Is dat nog steeds van kracht?

3434

Gisteren zong de harde kern van Hasselt 'Islamieten parasieten', moet de wedstrijd dan ook niet gestaakt worden hehe :) . Het wordt redelijk afgezaagd. Drie weken geleden zong Geel-Meerhout het en nu Hasselt. Extreem rechts viert hoogtij in 3de B  /Sarcasm off.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Bier und Bratwurst

#626
Citaat van: Breda op sep 30, 2011, 00:20:37
Derdeklasser Olympic Charleroi moet voorlopig alle sportieve activiteiten stopzetten. Dat besliste de Koninklijke Belgische Voetbalbond donderdag. Olympic, rode lantaarn in derde klasse A, wordt gestraft omdat het de lonen van spelers Stéphane Stassin en Samuel Dog niet heeft betaald. Eerder ontsnapte de club aan een gelijkaardige sanctie nadat het in extremis achterstallig loon (4.027 euro) voor speler Thomas Nélis kon ophoesten. Overigens heeft de club nog meer financiële zorgen. Op maandag 10 oktober verschijnt Olympic voor de handelsrechtbank van Charleroi. De club heeft immers bijna 200.000 euro overheidsschulden, onder meer bij de RSZ en de belastingen. Zondag zou Olympic op de negende speeldag in 3A op bezoek gaan bij Brakel.

Bron: nieuwsblad.be

Erg jammer,ik wilde ze dit jaar nog bezoeken met een wedstrijd!
Het ene stadion is het andere niet!

Joost

Dat zal dan wel een fusie worden...

3434

Het is zo goed als zeker dat derdeklasser Olympic Charleroi maandag failliet wordt verklaard. De 51-jarige trainer Alex Czerniatynski heeft al een jaar geen loon meer ontvangen.

Jammer dat een ploeg die al 100 jaar bestaat en meer dan 20 seizoen in eerste heeft gespeeld (lang geleden) verdwijnt. FC Charleroi zal weer wat groter worden..
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Sebastiaan_W

Erg zonde! Heb me daar een jaar of 5 terug prima vermaakt. Leuk stadion, heerlijk café op de hoek van de straat en leuk publiek.