Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HRM1880

Ik haat stoeltjes, geef mij maar gewoon houten banken.

hgrm

Als het goede stoeltjes zijn: prima.
Maar anders prefereer ik de pijn in mijn kont die ik van houten bankjes krijg boven de pijn in mijn rug die ik van slechte stoeltjes krijg.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

3434

Zelf zit ik praktisch nooit, tenzij ik in een vak ben waar echt iedereen zit.  Zitten tijdens een voetbalmatch vind ik vermoeiender als staan, don't ask me why :)   + ik mis ook de beleving als ik zit.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Wat is er met Patro aan de hand? Vorig jaar nog zo'n penibel seizoen en nu met haast de beste achterhoede in de klasse meedraaiend in de subtop.

Zal er een licentie voor tweede worden aangevraagd? Met de huidige prestaties moet eindronde toch te halen zijn?
De kalender ziet er door toelating van Doornik wel apart uit, van 6 oktober tot 3 november 5 thuiswedstrijden achtereen en van de laatste 9 duels 6 op verplaatsing.

3434

#874
Het is een vreemde situatie.  Enerzijds ben ik zelf een beetje 'voeling' met de club verloren omdat ongeveer de hele ploeg vervangen is.  Bij bepaalde spelers gebeurd dit op een vreemde manier. De prestaties zijn daarentegen wel goed maar er is niet echte ambitie om te promoveren.

Door de kalenderwijzigingen zijn er op dit moment ploegen met 14,13,12,11 en 9 gespeelde wedstrijden m.a.w. is het klassement één grote puinhoop. Tel daarbij nog het wegvallen van de periodetitels en het wordt allemaal een stuk minder (het is wachten tot mei 2013 om te zien hoe & wat).

De reeks zelf spreek bij onze aanhang ook weinig tot de verbeelding (vorig jaar was 3B meer Antwerps/Brabants). En om af te sluiten heb ik vooral het gevoel dat deze plek in het klassement tijdelijk is.  Natuurlijk hoop ik van niet en wens ik Patro het allerbeste toe, ik ben een beetje donkerder van gedachten door bepaalde dingen die ik weet 'off the record' om het zo te zeggen.

Ondanks mijn negativisme ben ik nog steeds patrosupporter in hart en nieren! :)
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Patro dus in de financiele problemen?

3434

Nee, dat niet. Eerder niet happig om naar 2de te gaan wegens kerkhof-reeks (haha grappig). In het algemeen komen er in 2de veel kosten bij en stijgt het toeschouwersaantal nauwelijks. Op zich is er een draagvlak qua investeerders maar ik heb de indruk dat de gemeente er niet achter staat.

Bepaalde partijen wilden een fusie opdringen in +- 2006. Dat is gelukkig niet gelukt maar ze zijn nog steeds 'in hun gat gebeten' om het op z'n Vlaams te zeggen.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: 3434 op nov 01, 2012, 14:17:03
Nee, dat niet. Eerder niet happig om naar 2de te gaan wegens kerkhof-reeks (haha grappig). In het algemeen komen er in 2de veel kosten bij en stijgt het toeschouwersaantal nauwelijks. Op zich is er een draagvlak qua investeerders maar ik heb de indruk dat de gemeente er niet achter staat.

Bepaalde partijen wilden een fusie opdringen in +- 2006. Dat is gelukkig niet gelukt maar ze zijn nog steeds 'in hun gat gebeten' om het op z'n Vlaams te zeggen.

Een fusie tussen?

Toeschouwersaantallen zijn in heel Belgie een probleem. De reikwijdte van de clubs is zo klein dat je alleen met een fatsoenlijke investeerder omhoog kunt komen. Komen de Patrofans vooral uit Maasmechelen of ook uit aangrenzende steden als Maaseik of Lanaken?

3434

Tussen Patro en Verbroedering Maasmechelen, dat jaar speelden we in dezelfde reeks, een natte droom van het gemeentebestuur.

Eisden en Dilsen-Stokkem zijn de grootste leveranciers van Patrosupporters. Bepaalde delen van MM zijn anti-Patro en teletekst VMM-supporter.

Tweede klasse is geen doel voor mij,  een vaste topploeg in 3de worden (à la Bocholt) zou iedereen al heel tevreden stellen.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

3434

Dromen mag! haha

Gisteren Lierse-Brugge bezocht. Brugge was zeer zeer zwak. Ik kon bijna niet geloven dat het eerste elftal speelde?!
Aangename 1ste helft met een sterk Lierse gevolgd door een wat saaiere 2de helft maar met een enorme ontlading in de laatste minuten.

Lierse heeft best een leuk stadion al had ik het groter verwacht (uitvak toont op televisie ook een stuk groter). De staantribune zat goed vol en de sfeer was OK.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Belgie kan me bestuurlijk gezien toch keer op keer verrassen. Gisteren las ik een stukje over de allerkleinste gemeente van het Land; Herstappe. De gemeente heeft nog geen 100 inwoners, 1 ervan is Burgemeester, 2 ervan zijn wethouder en de gemeenteraad telt 7 leden. Bij de recente verkiezingen waren er 73 stemgerechtigden. Burgemeester is Serge Louwet, al sinds 1994. Zijn voorganger hield het vol van 1975 tot 1994. Tussen 1958 en 1994 hoefden de inwoners ook niet naar de stembus, daarna werd oppositiepartij Herstappe 2000 opgericht. In ruil voor 1 van de wethoudersplaatsen heeft de oppositie nu een eenheidslijst ingediend.

Herstappe ligt ingeklemd tussen de gemeente Tongeren en de taalgrens. Normaliter zou het gehucht zijn toegevoegd aan de gemeente Tongeren, ware het niet dat het een faciliteitengemeente betreft. Dit is een speciaal soort gemeente in een 1-talig gebied waar de gemeente faciliteiten bied in een andere taal.

Terranova

Ik heb nog een niet-stadiongerelateerde vraag;

Waarom dragen al die coaches in Belgie toch van die lelijke banden om hun arm ?


Joost

Citaat van: Terranova op nov 05, 2012, 16:45:43
Ik heb nog een niet-stadiongerelateerde vraag;

Waarom dragen al die coaches in Belgie toch van die lelijke banden om hun arm ?


Das een makkie.

11. Mits drager te zijn van een armband mogen volgende personen aanwezig zijn in de neutrale zone gedurende de wedstrijd:
- de terreinafgevaardigde en de terreincommissarissen van de bezochte club;
- de afgevaardigde en de eventuele terreincommissaris van de bezoekende club;
- de technische en medische staf van beide ploegen: trainers, geneesheer, verzorger.

22. De kleuren van de te dragen armbanden, die minstens 10 cm breed moeten zijn, zijn:
- terreinafgevaardigde: wit;
- afgevaardigde bezoekende club: nationale kleuren;
- terreincommissarissen bezochte en bezoekende club: hun clubkleuren;
- trainers: rood;
- medische staf: geel;
- officiële instantie: paars;

3434

Een foto die ik jullie toch niet wil onthouden:


Het gemis blijft groot.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Freekos79

Citaat van: 3434 op nov 10, 2012, 13:48:02
Een foto die ik jullie toch niet wil onthouden:


Het gemis blijft groot.

waar was dit dan?
Volgende wedstrijd: ?