Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

georgesv

Vincent Kompany neemt Bleid over, en de Brusselse club gaat from scratch beginnen met een nieuwe naam, logo clubkleuren etc.
http://www.westartfromscratch.com/NL/Default.aspx

Cyclebob

Hmm, wordt nieuwe naam wellicht R.W.D.M.?  Wie bleit het hardst :)
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

Brussels United zal het wel worden?

3434

Vorige week moesten we naar Annexe Heysel voor de wedstrijd tegen Bleid. Door sneeuwval werd deze afgelast. De inhaalwedstrijd (en de  rest ook) wordt gespeeld in het Fallonstadion. Het stadion van Woluwe, crazy sh..
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Ajacied

Citaat van: georgesv op mrt 27, 2013, 22:05:23
Vincent Kompany neemt Bleid over, en de Brusselse club gaat from scratch beginnen met een nieuwe naam, logo clubkleuren etc.
http://www.westartfromscratch.com/NL/Default.aspx

Prima. Als zich 1 'Brusselse' club hiervoor leent, dan Bleid wel

Hugo

Citaat van: wekke op mrt 26, 2013, 07:57:38
Ik dacht gelezen te hebben dat Turnhout geen licentie had aangevraagd. Nochtans heeft hun voorzitter meermaals aangehaald dat ze via de periodetitel nog voor de eindronde willen gaan.

Het zou me wel verbazen mocht Deinze de periodetitel winnen. Zag ze inmiddels tweemaal aan het werk, waaronder afgelopen zaterdag, en een goed elftal kan je dat toch nauwelijks noemen.

En toch heeft Deinze het geflikt (3-2 tegen RCM), ik heb de wedstrijd bezocht en het was een zeer vermakelijke pot voetbal. Deinze gelijkwaardig aan Mechelen en de jonge spits van Deinze maakte dankbaar gebruik van de ruimte achter de verdediging van RCM en scoorde 3x.

Joost

Citaat van: Hugo op apr 01, 2013, 21:24:14
En toch heeft Deinze het geflikt (3-2 tegen RCM), ik heb de wedstrijd bezocht en het was een zeer vermakelijke pot voetbal. Deinze gelijkwaardig aan Mechelen en de jonge spits van Deinze maakte dankbaar gebruik van de ruimte achter de verdediging van RCM en scoorde 3x.

Ik wist niet dat Deinze een licentie had aangevraagd voor Tweede maar dat hebben ze dus zeker gedaan; http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=BLELE_20130401_006

Berchem kan overigens de eindronde vergeten na de nederlaag tegen Capellen. En de Turnhoutse overlevingskansen zijn na tweemaal 0-0 ernstig geslonken.

wekke

Citaat van: Joost op apr 01, 2013, 22:44:00
Ik wist niet dat Deinze een licentie had aangevraagd voor Tweede maar dat hebben ze dus zeker gedaan; http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=BLELE_20130401_006

Berchem kan overigens de eindronde vergeten na de nederlaag tegen Capellen. En de Turnhoutse overlevingskansen zijn na tweemaal 0-0 ernstig geslonken.

Deinze heeft altijd aangegeven dat het weer hogerop wilde. Vandaar ook dat ze in de loop van het seizoen de trainer van Bornem zijn gaan wegplukken.

De Turnhoutse overlevingskansen lijken me nochtans haalbaar. Slechts 1 punt meer verwijderd van een barrageplaats, al moet het wel nog tegen Rupel Boom, Berchem Sport, Deinze en rechtstreeks concurrent Izegem. Ga er maar vanuit dat Turnhout zich nog, al dan niet via de eindronde, redt. Geen enkele derde klasser, en zelfs meerdere tweede klassers, hebben de kwaliteit in hun kern zitten zoals Turnhout op dit moment.

Ik was gisteren bij KV Turnhout - Bornem aanwezig. Bornem ving KVT perfect op, gaf nauwelijks kansen weg en verkwanselde zelf zijn eigen mogelijkheden om te scoren. Maar KVT speelt best wel dominant en heeft enorm veel snelheid en technische bagage in zijn kern zitten. Ze misten vandaag ook 7 niet-speelgerechtigde spelers omdat het om een inhaalwedstrijd ging.

Citaat van: Hugo op apr 01, 2013, 21:24:14
En toch heeft Deinze het geflikt (3-2 tegen RCM), ik heb de wedstrijd bezocht en het was een zeer vermakelijke pot voetbal. Deinze gelijkwaardig aan Mechelen en de jonge spits van Deinze maakte dankbaar gebruik van de ruimte achter de verdediging van RCM en scoorde 3x.

Dan heb ik tweemaal de pech gehad om ze in een slechte wedstrijd te zien spelen :-)

Terranova

Citaat van: Joost op mrt 25, 2013, 09:22:48
Het gerucht gaat dat WS Woluwe vandaag de boeken neer gaat leggen.

Zou dat nog gevolgen heb voor de clubs in de tweede klasse ? Degradeert er bijv. maar 1 team?

Joost

Citaat van: Terranova op apr 02, 2013, 10:38:01
Zou dat nog gevolgen heb voor de clubs in de tweede klasse ? Degradeert er bijv. maar 1 team?

Als het zo gaat zijn dan zal er inderdaad maar 1 team uit vliegen.

3434

#1030
FC Brussels blijft stevig in de media:
http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2013-04-03/brussels-verbreekt-overeenkomst-met-investeerders-uit-dubai

Ben benieuwd naar het Bleid van Kompany, Brussels van Vermeersch en het RWDM in provinciale.

Rivaal Woluwe kwam ook slecht in het nieuws afgelopen week:
http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-Voetbal/article/detail/1606001/2013/03/29/Spelersgroep-White-Star-Woluwe-gaat-in-staking.dhtml

Dan is er nog Woluwe-Zaventem, Union SG met geldproblemen, ...  Het Brussels voetbal is echt ziek met uitzondering van Anderlecht uiteraard.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hgrm

Misschien is Anderlecht wel de ziekte van het Brusselse voetbal.
Een club die er zo bovenuit springt, trekt denk ik alle toeschouwers weg bij de rest, dat zie je in meer steden van het formaat Brussel.

In pak 'm beet Rotterdam gebeurt hetzelfde:

Tot 30 jaar geleden had je daar Feyenoord als topclub en Sparta als subtopper. Nu is Feyenoord 'hot' en leidt Sparta een zieltogend bestaan. Om over Excelsior en de eens florenende zaterdag- en zondagamateurclubs maar te zwijgen. Vul voor Feyenoord 'Anderlecht' en voor Sparta 'RWDM' in en het lijkt er wel een beetje op.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

HRM1880

Citaat van: hgrm op apr 03, 2013, 17:06:46
Misschien is Anderlecht wel de ziekte van het Brusselse voetbal.
Een club die er zo bovenuit springt, trekt denk ik alle toeschouwers weg bij de rest, dat zie je in meer steden van het formaat Brussel.

In pak 'm beet Rotterdam gebeurt hetzelfde:

Tot 30 jaar geleden had je daar Feyenoord als topclub en Sparta als subtopper. Nu is Feyenoord 'hot' en leidt Sparta een zieltogend bestaan. Om over Excelsior en de eens florenende zaterdag- en zondagamateurclubs maar te zwijgen. Vul voor Feyenoord 'Anderlecht' en voor Sparta 'RWDM' in en het lijkt er wel een beetje op.
Dat denk ik juist niet. Anderlecht heeft bijna geen supporters in Brussel, iedereen komt uit Vlaanderen. Brussel is gewoon geen voetbalstad.

3434

Op een manier wel en op een andere manier niet.  Anderlecht is de grootste club van België en zeer veel supporters komen van buiten Brussel (zal voor een stuk ook zo bij Feyenoord zijn maar ik denk bv bij Ajax nog meer).

De mensen in Brussel die van het voetbal houden kunnen kiezen naast Anderlecht kiezen tussen Woluwe-Zaventem, Bleid-RWDM, WS Woluwe, Union SG en FC Brussels. Al deze ploegen zijn op nationaal niveau actief, ik vind dat toch heel veel ploegen. Brussel is een grote stad maar enorm veel migranten die geen binding hebben met een van de clubs (maar dat zal in R'dam ook wel zijn).

5 clubs op nationaal niveau + Anderlecht als slokop is al jaren een probleem. Dan spreek ik nog niet over het 'nieuwe' (hoeveelste?) RWDM in provinciale dat ook een deel van het oude RWDM lokt zowel qua sponsoren als publiek.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: 3434 op apr 03, 2013, 18:22:18
Op een manier wel en op een andere manier niet.  Anderlecht is de grootste club van België en zeer veel supporters komen van buiten Brussel (zal voor een stuk ook zo bij Feyenoord zijn maar ik denk bv bij Ajax nog meer).

De mensen in Brussel die van het voetbal houden kunnen kiezen naast Anderlecht kiezen tussen Woluwe-Zaventem, Bleid-RWDM, WS Woluwe, Union SG en FC Brussels. Al deze ploegen zijn op nationaal niveau actief, ik vind dat toch heel veel ploegen. Brussel is een grote stad maar enorm veel migranten die geen binding hebben met een van de clubs (maar dat zal in R'dam ook wel zijn).

5 clubs op nationaal niveau + Anderlecht als slokop is al jaren een probleem. Dan spreek ik nog niet over het 'nieuwe' (hoeveelste?) RWDM in provinciale dat ook een deel van het oude RWDM lokt zowel qua sponsoren als publiek.

En er woont in Brussel een grote groep allochtonen die niets met voetbal hebben.