Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

3434

Citaat van: cafebac op jun 04, 2013, 19:56:55
De zotten zijn dan ook naar 2e Klasse gestegen ;)

Leven wedstrijden als Patro-Hasselt en Berchem-Capellen een beetje?

Ik kan enkel voor Patro spreken, in 4de wel mede door het feit dat de andere wedstrijden totaal niets voorstelden.
In 3de hebben we elkaar nog niet getroffen.

Veel zal afhangen van de stand (zowel voor Patro als voor Hasselt)  maar als er in een normale wedstrijd 750 man zit, zal er dan wel zo'n 1000 zijn. Maar ik herhaal alles hangt af van de stand. Spelen we mee op kop kunnen het er ook 1500 zijn.  De wedstrijd leeft in ieder geval meer dan tegen Bocholt.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Cyclebob

Citaat van: rrcg1899 op jun 04, 2013, 11:06:19
To do volgend seizoen met Racing, wegens nog niet bezocht:
Ath, Bornem, Doornik (sinds vernieuwing), Izegem, Koksijde, Londerzeel, Racing Mechelen, Sint-Niklaas (als dat op het oude terrein van Nieuwkerken is) en Temse.

Waar mogelijk voor mij op programma met de andere Racing M dit seizoen (idem vanwege nog niet bezocht):
Ath, Brakel, Dender, Gent-Zeehaven, Hamme, Izegem, Londerzeel, Temse, Wetteren
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Verwijderd lid

Citaat van: spons op jun 04, 2013, 21:46:39
Ik heb het geluk gehad het zelfs nog uitverkocht te hebben gezien bij Engeland - Duitsland

idem !

Saltacampos

Vanmiddag met het (eindelijk !) mooie weer een fietstochtje gemaakt langs een paar veldjes in de buurt.

Eerste stop KVV HT Zwijnaarde (vroeger lag hun veld in het dorp zelf, Heerweg-Zuid, maar nu ligt het veld in het uiterste zuiden van Gent, waarvan Zwijnaarde een deelgemeente is). Het huidige terrein heet Henry Story en werd vroeger enkel gebruikt voor recreatief voetbal, nu is het al een aantal jaren reglementair in orde gemaakt voor wedstrijden in de KBVB. Het is een veld van kunstgras. Hou ende Trou ging in 1987 over naar de KBVB, maar speelde daarvoor jaren in het KVS (Katholiek Vlaams Sportverbond).



Een kwartiertje doorgefietst en dan bij één van mijn oude clubs VC Zwijnaarde (opgericht in 1947 als AFC Zwijnaarde, wat in 1984 de huidige naam werd) gestopt voor deze foto, dat veld ligt wel in Zwijnaarde zelf (Hondelee):



Volgend seizoen zal de derby van het dorp op het programma staan, want HT is kampioen geworden in Vierde Provinciale en stijgt naar Derde, waar VC Zwijnaarde speelt.

Ik ben dan ook op zoek gegaan naar het oude veld van RC Zwijnaarde (actief bij de KBVB van 1986 tot 1998), waar ik zelf nooit heb op gespeeld, maar het bevond zich in dezelfde straat (het is een erg lange straat), ik denk dat het nu een hondentrainclub is, maar je kan nog aan de vorm van het veld en de typische betonnen platen zien dat dit ooit een voetbalveld was.



Vlakbij Zwijnaarde ligt Merelbeke, ooit waren daar vier clubs (Union opgericht 1966, VV opgericht 1942, Sporting opgericht 1972 en SK opgericht in 1956 als FC Sint-Pieters Gent, naam die in 1981 werd veranderd naar SK Sint-Pieters Merelbeke en in 1991 veranderd naar de huidige), nu nog maar twee, SK Merelbeke deed niet mee met de fusie van de andere drie in 1988 tot het huidige KFC Merelbeke.
Dit is het veld van SK Merelbeke dat op de weg tussen Zwijnaarde en Merelbeke ligt:



Het veld ligt vlakbij de Schelde en staat daarom nogal makkelijk onder water 's winters.

Nauwelijks een paar honderd meter dichter naar het dorp bevindt zich het veld van KFC Merelbeke, dat dit seizoen net niet promoveerde naar de Vierde Klasse:



Op de weg terug vanop de brug over de autostrade (er was al gezellig file richting kust...) die tussen Zwijnaarde en Gent ligt, nog een foto gemaakt van het dak van het in aanbouw zijnde nieuwe stadion van KAA Gent.


Over land and sea

Joost


cafebac

De website van Royal Charleroi-Fleurus is nu inderdaad online: De oude site van FC Charleroi waarbij het logo is opgefrist met een nieuw stamnummer en de toevoeging Fleurus.
Feitelijk verhuist HLF dus naar Neuville en neemt het een logo over van een ploeg die als zodanig pas een jaar bestond(zit dus feitelijk geen goodwill achter, enkel het 'recht' van Neuville. Stamnummer 94 geeft het nomadenbestaan op en keert terug in de oude gedaante. De geldschieter(Leone) haalt enkel een nieuwe club naar het stadion, de enige manier om hogerop te komen.

Cyclebob

Tel daarbij op de poppenkast rondom de tijdelijke fusie RAAL La Louviere en Couillet paar jaar terug en de strandbal in het logo van Couillet stuitert verder :-)
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

Maar in Couillet is toch ook een heroprichting geweest?

Saltacampos

Citaat van: cafebac op jul 01, 2013, 20:46:04
De website van Royal Charleroi-Fleurus is nu inderdaad online: De oude site van FC Charleroi waarbij het logo is opgefrist met een nieuw stamnummer en de toevoeging Fleurus.
Feitelijk verhuist HLF dus naar Neuville en neemt het een logo over van een ploeg die als zodanig pas een jaar bestond(zit dus feitelijk geen goodwill achter, enkel het 'recht' van Neuville. Stamnummer 94 geeft het nomadenbestaan op en keert terug in de oude gedaante. De geldschieter(Leone) haalt enkel een nieuwe club naar het stadion, de enige manier om hogerop te komen.
Ik begrijp dit toch echt niet hoor, ben jaren geleden (ik dacht 2007 of zo) in Heppignies geweest voor een match van Racing Gent tegen Heppignies-Lambusart-Fleurus (dat dus al een fusie van drie clubs was), er waren misschien 200 toeschouwers, dus het stadion daar was zeker toereikend voor wat daar te halen valt. Ik herinner me wel nog dat de supportersbus -het was begin lente- over een hobbelige weg en langs een gracht moest rijden om het stadion te bereiken, met enkel velden ernaast, het stadion heet dan ook "Trou a la Vigne" (Opening naar de Wijngaard).

Nu verhuist men naar Neuville, waar met Olympic sowieso al een club met een groot verleden speelt, dus daar gaat men toch echt niet meer publiek trekken, ik denk zelfs eerder het tegendeel, want de nabijheid en lokale bekendheid van een club als Heppignies is toch het enige wat mensen naar zo'n club brengt ? Dan ga je toch niet vanuit dat dorp naar Charleroi om naar voetbal te kijken in 3de Klasse ?

Over land and sea

wekke

FC Ganshoren moet degraderen naar 1e Provinciale wegens competitievervalsing.

http://static.belgianfootball.be/project/publiek/vssl/html/nl/2013/27/foot/admin/txt_0021.html

Joost

Citaat van: rrcg1899 op jul 03, 2013, 11:11:44
Ik begrijp dit toch echt niet hoor, ben jaren geleden (ik dacht 2007 of zo) in Heppignies geweest voor een match van Racing Gent tegen Heppignies-Lambusart-Fleurus (dat dus al een fusie van drie clubs was), er waren misschien 200 toeschouwers, dus het stadion daar was zeker toereikend voor wat daar te halen valt. Ik herinner me wel nog dat de supportersbus -het was begin lente- over een hobbelige weg en langs een gracht moest rijden om het stadion te bereiken, met enkel velden ernaast, het stadion heet dan ook "Trou a la Vigne" (Opening naar de Wijngaard).

Nu verhuist men naar Neuville, waar met Olympic sowieso al een club met een groot verleden speelt, dus daar gaat men toch echt niet meer publiek trekken, ik denk zelfs eerder het tegendeel, want de nabijheid en lokale bekendheid van een club als Heppignies is toch het enige wat mensen naar zo'n club brengt ? Dan ga je toch niet vanuit dat dorp naar Charleroi om naar voetbal te kijken in 3de Klasse ?

Ik ben er tegen Diegem Sport geweest en toen waren er wel 500 man. In dit geval is het duidelijk het speeltje van een voorzitter die een club wil hebben. De jeugdwerking zal vast in Heppignies blijven en naar verloop van tijd zal er wel een nieuwe club daar komen.

Citaat van: wekke op jul 03, 2013, 11:47:37
FC Ganshoren moet degraderen naar 1e Provinciale wegens competitievervalsing.

http://static.belgianfootball.be/project/publiek/vssl/html/nl/2013/27/foot/admin/txt_0021.html

Wat een sufferds.

De enige vraag die nog open blijft staan; blijft Ternat daardoor in 4e klasse of is er een bijkomende stijger uit Brabant (Eppegem).
Het betrof een reguliere competitiewedstrijd dus Eppgem is het meest voor de hand liggend.

3434

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

jona93

Citaat van: 3434 op jul 09, 2013, 14:07:56

Prachtig ga er normaal volgende week heen tegen stuttgart.
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12

spons

Citaat van: jona93 op jul 09, 2013, 17:14:43
Prachtig ga er normaal volgende week heen tegen stuttgart.

Dat prachtig valt volgens mij wel mee, een dertien in een dozijn stadion zoals er zo veel verrijzen de laatste jaren
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Hugo

Citaat van: spons op jul 09, 2013, 17:21:26
Dat prachtig valt volgens mij wel mee, een dertien in een dozijn stadion zoals er zo veel verrijzen de laatste jaren

Desondanks een prachtig stadion voor de club én de Belgische competitie.