Hoofdmenu

Belgie

Gestart door Joost, feb 10, 2008, 00:33:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

FCT1980

Geen idee. Volg het Franse voetbal eigenlijk niet.
Ga er straks wel even voor zitten om alles uit te pluizen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Verwijderd lid

Citaat van: FCT1980 op jul 21, 2013, 11:06:06
Geen idee. Volg het Franse voetbal eigenlijk niet.
Ga er straks wel even voor zitten om alles uit te pluizen.

Ik neem aan dat het competitieschema op de site van RC Lens gewoon klopt en dat je daar gerust vanuit kunt gaan.
Dit geldt ook voor het spelprogramma op www.ligue2.fr

Succes !

HRM1880

Zijn in beroep gegaan tegen de beslissing en dat moet bij mijn weten nog uitgesproken worden. Waarschijnlijk komt het wel goed, want ze hebben daar ondertussen een nieuwe investeerder gevonden.

3434

#1188
Nog voor de eerste officiële match lijkt Wilrijk al bijna vergeten. Het kan nog net in de url: http://www.beerschotwilrijk.be/

Logisch? Ja, aangezien 99% van de aanhang paars-wit is.
Eerlijk? Niet echt, zeker omdat zij ZELF tot vervelens toe beweren om Wilrijk niet zoals Ekeren te behandelen.

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

wekke


Officieel is het wel nog steeds KFCO Wilrijk aangezien de rechten op de naam Beerschot pas verworven zijn nadat de termijn ivm naamsveranderingen bij de bond verlopen was.

Ik ga dit seizoen wel enkele malen een wedstrijd meepikken. Kwestie van enkele provinciale terreintjes eens goed gevuld mee te maken. Voorts mogen ze van mij zo snel mogelijk weer verdwijnen. Ik heb het gehad met die fusiegedrochten waarbij de kleine gezonde club telkens op termijn de dupe is.

voetbalfan

Het is natuurlijk voor groundhoppers wel interessant zo'n club in provinciale te hebben. Ik heb al een voorlopige planning gemaakt waar ik wedstrijden van hen wil bezoeken:
08/09 Schriek - Wilrijk*
20/10 De Kempen - Wilrijk*
27/10 Heikant - Wilrijk*
8/12 Lille - Wilrijk
05/01 Wilrijk - Schriek
09/02 Berg en Dal - Wilrijk: Voor de geïnteresseerden Berg en Dal speelt in het Kattenstadion van Meerhout!
02/03 Herentals - Wilrijk
30/03 Houtvenne - Wilrijk

* is nog niet bezocht.

wekke

Citaat van: voetbalfan op jul 23, 2013, 12:22:43
Het is natuurlijk voor groundhoppers wel interessant zo'n club in provinciale te hebben. Ik heb al een voorlopige planning gemaakt waar ik wedstrijden van hen wil bezoeken:
08/09 Schriek - Wilrijk*
20/10 De Kempen - Wilrijk*
27/10 Heikant - Wilrijk*
8/12 Lille - Wilrijk
05/01 Wilrijk - Schriek
09/02 Berg en Dal - Wilrijk: Voor de geïnteresseerden Berg en Dal speelt in het Kattenstadion van Meerhout!
02/03 Herentals - Wilrijk
30/03 Houtvenne - Wilrijk

* is nog niet bezocht.

Je kan er al gerust 1 à 2 schrappen. Schriek - Wilrijk wordt al zeker in het stadionnetje van Heist gespeeld en ook Heikant zou die optie sterk overwegen.

3434

Inderdaad. Afhankelijk van de resultaten zullen er wel zo'n 1000 personen op "verplaatsing" gaan, waardoor de clubs zullen uitwijken naar nabij gelegen grotere stadions van 2de, 3de of 4de klasse. Zo vink je nog geen provinciale grounds : )

Maar het heeft wel iets speciaals zoveel mensen voor een wedstrijd provinciale maarja het blijft iets raars. Naar mijn gevoel hadden ze gewoon in 4e prov. moeten herbeginnen maar ik zal die polemiek hier niet starten.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

HRM1880

Citaat van: 3434 op jul 23, 2013, 15:46:38
Inderdaad. Afhankelijk van de resultaten zullen er wel zo'n 1000 personen op "verplaatsing" gaan, waardoor de clubs zullen uitwijken naar nabij gelegen grotere stadions van 2de, 3de of 4de klasse. Zo vink je nog geen provinciale grounds : )

Maar het heeft wel iets speciaals zoveel mensen voor een wedstrijd provinciale maarja het blijft iets raars. Naar mijn gevoel hadden ze gewoon in 4e prov. moeten herbeginnen maar ik zal die polemiek hier niet starten.
Ze gingen nog niet met 500 man naar Anderlecht of Club, ik zie die echt niet met 1000 man op verplaatsing trekken naar de Berg en Dals of Heikants van deze wereld. Dat het weefsel maar rap stopt met te bestaan, want ik vind dat parasiteren van hen echt degoutant. Als ze volgend seizoen een eersteklasser vinden, laten ze Wilrijk gewoon vallen.

3434

Zeer korte verplaatsingen + altijd dorp overnemen (en geen stadionverboden) lokt veel volk hoor. Geloof me ik ben echt niet pro-geelblauwpaarswit.

Ik zie het bij ons, wij zijn een modale 3de klasser, in 4de klasse gingen we met +- 200 man op verplaatsing (wat een hoog percentage is op 800 thuissupporters). 80% van de verplaatsingen was binnen de provincie. Ook was er geen voetbalwet en dus moest je niet bang zijn om voor een opgestoken vuist 3 maanden thuis te zitten.

Daarbij komt nog dat als we met 200 of meer naar een club gingen we alles in beslag namen aangezien er meestal amper thuisfans zijn. Dat vinden mensen altijd leuk om te zien. "Bocholt is van ons".

In 3de klasse is het de helft minder ook al spelen we tegen grotere namen dan in 4de.

Akkoord in 1ste klasse geen 500 man meenemen is schandalig.

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

voetbalfan

Ik vind het toch ook raar dat iedereen maar spreekt van 'Wilrijk neemt zeker 2000 supporters mee op verplaatsing' die zijn ongeveer de helft van hun abonnees kwijt en als ze dan met pakweg 500 naar Anderlecht gaan en met 2000 naar Heikant, dat is gewoon tegendraads.
Maar ik bezoek die wedstrijden enkel als ze daadwerkelijk in Heikant of Schriek worden gespeeld (Schriek misschien niet omdat ik daar mensen ken).
Ook Houtvenne wil trouwens uitwijken naar Westerlo voor hun wedstrijd tegen Wilrijk.

rwdm

Joost , ben je al in het stadion van 2 de klasser K.S.K Heist geweest?

Joost

Citaat van: rwdm op aug 03, 2013, 21:35:53
Joost , ben je al in het stadion van 2 de klasser K.S.K Heist geweest?

In 3e bij de topper tussen Heist en Rupel-Boom. Beide zouden uiteindelijk promoveren dat seizoen. Hoezo?

rwdm

Citaat van: Joost op aug 04, 2013, 13:17:09
In 3e bij de topper tussen Heist en Rupel-Boom. Beide zouden uiteindelijk promoveren dat seizoen. Hoezo?
Er hangt een deze goede sfeer sinds ze in 2 de nationale staan, gemiddeld een 1200 tal supporters ! Moeite waard dus mede doordat ze nieuwe tribune bouwde ..

Luccie

Op 19 oktober willen mijn zoon en ik naar Standaard Luik - Charlerloi.

Op de site van Standaard Luik las ik dat je via de mail rechtstreeks twee maanden voor aanvang van de wedstrijd kaarten kan bestellen. Vervolgens kunnen ze dan bij het stadion worden afgehaald.
Heeft iemand hier ervaring mee en werkt dat goed?

Verder de vraag of het eenvoudig is om voor de wedstrijd tegen Charlerloi aan kaarten te geraken?

Alvast bedankt voor de reacties!