Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

ksclgiov282

Citaat van: Joost op jul 15, 2020, 15:08:03
Er is wel een behoorlijk verschil tussen de constructies van Brentford en Uerdingen. Die in Uerdingen zijn totaal niet meer veilig terwijl er in Brentford toch echt een hoop onderhoud is geweest.

Dat het Grotenburg er zo slecht aan toe was wist ik niet, het was me alleszins niet opgevallen toen ik er 3 jaar geleden was, ik stond op een van de korte zijden toen. Er zijn er ergere lijkt me.

FCT1980

Citaat van: hgrm op jul 15, 2020, 14:02:29
Dat is dus het probleem. Die mininumcapaciteit slaat nergens op. Verl is en blijft een dorpsclub en heeft meer dan genoeg aan zo'n stadion.

Is dat zo veel kleiner dan het stadion van Lotte dan?
Die speelden ook gewoon in de 3e Liga.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Nort

Citaat van: ksclgiov282 op jul 15, 2020, 14:46:58
In Engeland, toch hét land van health & safety , kan Brentford al weer enkele jaren in de Championship spelen in een stokoud stadion met staantribunes.
Op de hoogste twee niveau's mag je max. 3 jaar een staantribune hebben, waarna het een all-seater moet worden. Voor Brentford is er een uitzondering gemaakt omdat men bezig was met de bouw van een nieuw stadion (en de oplevering daarvan ook nog is vertraagd).


Jef400

Citaat van: FCT1980 op jul 16, 2020, 07:50:21
Is dat zo veel kleiner dan het stadion van Lotte dan?
Die speelden ook gewoon in de 3e Liga.
Lotte kunnen er precies 10.001 in.

FCT1980

Citaat van: Jef400 op jul 16, 2020, 12:23:44
Lotte kunnen er precies 10.001 in.

Had ik niet verwacht.
En weet trouwens ook niet wat de minimale capaciteit voor de 3e Liga is. Is dat 10K?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400

Daarom ook dat rare aantal. ;-)

Maar ik ben het wel met de meeste hier eens. Een absoluut minimumaantal zegt niet heel veel. Zeker bij clubs die toch nooit uitverkopen. Sterker nog, dat ik vier jaar terug met een paar gasten bij Lotte - Leverkusen was, toen was er nog gewoon dagverkoop.

FCT1980

Paar keer bij Lotte geweest en altijd kaartje aan het loket gekocht.
Denk dat ze alleen tegen Osnabrück uitverkopen.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Jef400

Als ze daar ooit nog eens tegen komen te spelen. Zie ze op korte termijn niet nogmaals de stap naar de 3.liga maken. Zeker niet als Osnabrück weer in de goede kant van de curve zit.


Koning Kriel

Ik snap die capaciteitsverplichtingen of aantal spelers onder contract verplichtingen nooit zo goed. Je wil als bond toch gewoon dat de best voetballende clubs zo hoog mogelijk spelen. Als ik dat kan bereiken op een veld met enkel een omheining en 14 amateurs in mijn selectie dan is dat toch prima.

De enige verplichtingen die ik snap zijn:
1) Lichtcapaciteit ivm tv uitzendingen (die nu eenmaal veel geld opleveren).
2) Verplichting tot mogelijkheden voor segregatie van fans ivm veiligheid.

FC_Emmen

De voorwaarde van een minimaal aantal contractspelers komt vanuit de spelersvakbond dacht ik.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

hgrm

Citaat van: FC_Emmen op aug 04, 2020, 08:34:33
De voorwaarde van een minimaal aantal contractspelers komt vanuit de spelersvakbond dacht ik.

In Nederland wel, in ieder geval.
Dat ze daarmee het bestaansrecht van de onderste helft van de eerste divisie in gevaar brengen (zowel door de kosten van het minimum aantal contract spelers als door de promotie/degradatie met de tweede divisie die hierdoor wordt tegengehouden) en dus ook de werkgelegenheid, schijnen ze niet in te zien.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

ALenstra

Volgens minister van gezondheid Jens Spahn zullen stadions in Duitsland zonder publiek blijven tot minstens eind oktober.  Volgens hem is het nog te vroeg om duizenden mensen in het stadion te hebben.

FC_Emmen

Ik las op de Facebook pagina van Wuppertaler SV dat ze 1020 toeschouwers per wedstrijd mogen binnenlaten.
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

watergatehopper

Citaat van: ALenstra op aug 11, 2020, 08:58:41
Volgens minister van gezondheid Jens Spahn zullen stadions in Duitsland zonder publiek blijven tot minstens eind oktober.  Volgens hem is het nog te vroeg om duizenden mensen in het stadion te hebben.

Is dit per niveau geregeld, per capaciteit, per verwachte toestroom of gewoon alles inclusief amateurs?
🇧🇪 Eerste klasse B ✅