Hoofdmenu

Italie

Gestart door hoevenen lion, aug 18, 2008, 22:32:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spons

Citaat van: Tribuneklanten op sep 21, 2017, 13:19:49
Ook dat is een prima planning.
Wat is Italië toch een fijn groundhop land.

Ik ga hier misschien anders over denken als ik volgende week in Napels ben geweest

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Saltacampos

Citaat van: FCT1980 op sep 22, 2017, 14:16:42
Sinds ze me vorige maand bij San Siro de ruiten van de auto eruit hebben geslagen vind ik er geen ruk meer aan. Huttenvolk!
Lag er iets waardevols (en dat is zeer relatief) zichtbaar in de auto ? Want als je dat bijvoorbeeld hier in Gent doet, gebeurt net hetzelfde. Hebben we tien jaar geleden zelf meegemaakt toen mijn vrouw haar gsm in de auto was vergeten.
Het is zwaar klote, maar ik wil maar zeggen, ik denk niet dat dat soort dingen tot Italië beperkt is, helaas typisch voor de (wat) grotere steden.
Over land and sea

Tribuneklanten

Inderdaad zal dit niet aan het land Italië liggen, dit kan overal gebeuren.

Ik heb nu zo'n 15 wedstrijden in Italië gezien en overal ben ik hartelijk ontvangen of geholpen.
Heb er een goed contact in Siena aan over gehouden en ze vinden het vaak mooi dat er mensen uit Nederland bij hun club, veldje of stadion komen kijken.
Misschien helpt het ook dat ik een beetje Italiaans kan, dan is vaak het ijs al gebroken.

Nort

Citaat van: Tribuneklanten op sep 22, 2017, 16:12:22
Inderdaad zal dit niet aan het land Italië liggen, dit kan overal gebeuren.

Ik heb nu zo'n 15 wedstrijden in Italië gezien en overal ben ik hartelijk ontvangen of geholpen.
Heb er een goed contact in Siena aan over gehouden en ze vinden het vaak mooi dat er mensen uit Nederland bij hun club, veldje of stadion komen kijken.
Misschien helpt het ook dat ik een beetje Italiaans kan, dan is vaak het ijs al gebroken.
Dat is toch overal waar je komt, met uitzondering van de topclubs? Al vind ik het net zo leuk om anoniem in het publiek op te gaan.

FCT1980

Citaat van: Tribuneklanten op sep 22, 2017, 14:48:34
Vorige maand was het nog lekker warm in Italië. Of je nu met je ramen open rijd of zonder ramen, maakt niet uit toch!

Jij bent zeker de leukste thuis of niet?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

FCT1980

Citaat van: Saltacampos op sep 22, 2017, 15:18:42
Lag er iets waardevols (en dat is zeer relatief) zichtbaar in de auto ? Want als je dat bijvoorbeeld hier in Gent doet, gebeurt net hetzelfde. Hebben we tien jaar geleden zelf meegemaakt toen mijn vrouw haar gsm in de auto was vergeten.
Het is zwaar klote, maar ik wil maar zeggen, ik denk niet dat dat soort dingen tot Italië beperkt is, helaas typisch voor de (wat) grotere steden.

Lagen inderdaad waardevolle spullen in de auto maar uiteraard niet in het zicht.
Met name de twee portemonneetjes van mijn kids met vakantiegeld dat ze van de opa's en oma's hadden gekregen doet toch pijn. Laf volk al is dat inderdaad niet gerelateerd aan Italië. Alleen is je gevoel na zo'n ervaring wel even anders. Dat is ook de reden dat ik niet naar Chievo ben gegaan een paar dagen later, ook al was dat maar een half uurtje rijden.

En ben blij voor die lui da ze waren gevlogen toen ik terug kwam.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Bier und Bratwurst

Das mooi kloten voor je!! Ik heb het zelf gelukkig nog nooit gehad maar wel gezien in Brussel bij Anderlecht. Daar lagen de ruiten er ook uit van en
kele auto's nabij het stadion.
Het ene stadion is het andere niet!

watergatehopper


Zijn er naast Spons nog meer leden in Napels op dit moment? Ik ben benieuwd naar de verhalen.

Is het gelukt om binnen te komen? Hoe dan?
Waande je je veilig?
etc. etc.

Ik hoop dat het rustig blijft en er geen problemen komen al vrees ik het ergste.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅

spons

Citaat van: watergatehopper op sep 26, 2017, 09:15:28
Zijn er naast Spons nog meer leden in Napels op dit moment? Ik ben benieuwd naar de verhalen.

Is het gelukt om binnen te komen? Hoe dan?
Waande je je veilig?
etc. etc.

Ik hoop dat het rustig blijft en er geen problemen komen al vrees ik het ergste.

Ik ben nog niet in Napels. Zit nu op het vliegveld van Milaan Bergamo op mijn volgende vlucht te wachten

Aankomst in Napels 12.10

Van medesupporters die er al zijn hoor ik dat het de afgelopen dagen vrij relaxed was in de stad
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ALenstra

Op ad.nl lees ik dat de eerste Feyenoord-fans al opgepakt zijn. Ook zou de politie bij het stadion identitietscontroles houden om Nederlanders er uit te filteren.

Robin

En Spons, hoe heb je Napels ervaren?

spons

Citaat van: Robin op sep 27, 2017, 15:26:43
En Spons, hoe heb je Napels ervaren?

Fantastische stad relaxte sfeer lekker eten en gezellig met een man ( en vrouw ) of 20 bekenden onder het genot van een biertje op een terras de wedstrijd bekeken.

Een stuk of 15 is het toch op slinkse wijze gelukt om de wedstrijd in het stadion te zien en vele tientallen met kaartje zijn bij het stadion geweigerd

Wij hebben niet de moeite genomen om naar het stadion te gaan

Vandaag naar Pompei en de Vesuvius
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Nort

Wel echt zonde dat jullie niet naar binnen mochten.

De publiekswissel

Een ov-kaart waar je naam en geboortedatum op staat, en niet je geboorteland /plaats is ook genoeg voor het kopen van een kaartje heb ik geleerd. Gratis tip voor een volgende keer. ;-)
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Nort

Citaat van: De publiekswissel op sep 27, 2017, 21:02:08
Een ov-kaart waar je naam en geboortedatum op staat, en niet je geboorteland /plaats is ook genoeg voor het kopen van een kaartje heb ik geleerd. Gratis tip voor een volgende keer. ;-)
Die heb ik in Tsjechie ooit gebruikt als pers pas, de hapjes en drankjes bij de persconferentie smaakte uitstekend :)