De zwarte markt e.d.

Gestart door TeeZee, jul 27, 2008, 22:18:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TeeZee

Tot nu toe heb ik me aan onderstaand lijstje met persoonlijke principes weten te houden:

1) Ik koop geen kaartjes op de zwarte markt
2) Ik koop geen dure kaartjes via een organisatie
3) Ik ga clubs niet voorliegen als ik om een kaartje vraag (bedel) per e-mail
4) Ik wil per se betalen voor het kaartje (zelfs al heb ik het meegemaakt dat ze je gratis binnen wilden laten)

Of ik dit volhou kan ik nu nog niet zeggen, maar ik heb wel de ambitie. Grote clubs als Arsenal en Chelsea alsmede enkele grote derby games zijn altijd gelukt in de afgelopen jaren, dus ik heb goede hoop voor de toekomst. Ondanks de opkomst van memberships.

Joost

Citaat van: TeeZee op jul 27, 2008, 22:18:14
Tot nu toe heb ik me aan onderstaand lijstje met persoonlijke principes weten te houden:

1) Ik koop geen kaartjes op de zwarte markt
2) Ik koop geen dure kaartjes via een organisatie
3) Ik ga clubs niet voorliegen als ik om een kaartje vraag (bedel) per e-mail
4) Ik wil per se betalen voor het kaartje (zelfs al heb ik het meegemaakt dat ze je gratis binnen wilden laten)

Of ik dit volhou kan ik nu nog niet zeggen, maar ik heb wel de ambitie. Grote clubs als Arsenal en Chelsea alsmede enkele grote derby games zijn altijd gelukt in de afgelopen jaren, dus ik heb goede hoop voor de toekomst. Ondanks de opkomst van memberships.

Wat is liegen om kaartjes? We hebben destijds succesvol Sheffield Wednesday laten geloven dat we de Dutch Owls waren en het verkrijgen van een kaartje voor de play-off fnale van Leeds United voor een bekende was ook een leugen waar jij volgens mij nog een aandeel in hebt gehad.

spons

Citaat van: TeeZee op jul 27, 2008, 22:18:14
Tot nu toe heb ik me aan onderstaand lijstje met persoonlijke principes weten te houden:

1) Ik koop geen kaartjes op de zwarte markt
2) Ik koop geen dure kaartjes via een organisatie
3) Ik ga clubs niet voorliegen als ik om een kaartje vraag (bedel) per e-mail
4) Ik wil per se betalen voor het kaartje (zelfs al heb ik het meegemaakt dat ze je gratis binnen wilden laten)

Of ik dit volhou kan ik nu nog niet zeggen, maar ik heb wel de ambitie. Grote clubs als Arsenal en Chelsea alsmede enkele grote derby games zijn altijd gelukt in de afgelopen jaren, dus ik heb goede hoop voor de toekomst. Ondanks de opkomst van memberships.

ik wil bij een wedstrijd gewoon naar binnen en daarbij heb ik geen principes, regels :

1. het is maar wat je voor een wedstrijd over hebt
2. beter duur dan niet te koop
3. een leugentje voor bestwil mag altijd

oh ja ik heb wel een principe : ik ga NOOIT met combivervoer naar een uitwedstrijd
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

reemstercarp

ik heb geen principes. Behalve dan liegen of halve waarheden vertellen om aan een kaartje te komen, dat is nergens voor nodig.

Denniz1974

Ik heb zat principes, maar daar wijk ik altijd weer vrij makkelijk van af. Ligt er maar net aan hoe m'n petje staat.

TeeZee

Citaat van: Joost op jul 27, 2008, 22:54:49
Wat is liegen om kaartjes? We hebben destijds succesvol Sheffield Wednesday laten geloven dat we de Dutch Owls waren
Daar heb ik zelf niet zo'n goed gevoel bij omdat mijn ervaring met de Engelsen is dat ze zo ontzettend behulpzaam zijn. Ik maak liever geen misbruik van hun vriendelijkheid. Tegen Sunderland en Birmingham heb ik heel simpel gezegd zoals de situatie was (Dutchman doing the 92) en beide clubs (Sunderland wel te laat) regelden een kaartje voor me.

Citeeren het verkrijgen van een kaartje voor de play-off fnale van Leeds United voor een bekende was ook een leugen waar jij volgens mij nog een aandeel in hebt gehad.
Voor Niek bedoel je? Dat was niet voor mezelf he, zoals je al zegt.

Ik heb geen oordeel over de acties van anderen (het zal me ook een rotzorg zijn), maar voor mezelf probeer ik vast te houden aan wat ik denk dat goed is.

Joost

Citaat van: TeeZee op jul 28, 2008, 08:11:07
Daar heb ik zelf niet zo'n goed gevoel bij omdat mijn ervaring met de Engelsen is dat ze zo ontzettend behulpzaam zijn. Ik maak liever geen misbruik van hun vriendelijkheid. Tegen Sunderland en Birmingham heb ik heel simpel gezegd zoals de situatie was (Dutchman doing the 92) en beide clubs (Sunderland wel te laat) regelden een kaartje voor me.
Grappig, ik heb zo goed als altijd het idee dat ze liever hebben dat je opsodemieterd dan dat ze behulpzaam zijn. Bij de ticketoffices wel te verstaan. Ik voel mij ineen voetbalstadion niet bepaald klant van de club. Als ze uberhaupt al reageren.


Denniz1974

Tussen de regels door benoemt Joost wel iets wat we de laatste tijd steeds meer zien. Iemand die een wedstrijd bezoekt wordt door de club als KLANT gezien ... Je neemt contact op met de klantenservice ipv met Supporterszaken etc etc ...

Ik ben supporter en geen klant. Klant ben ik wel bij de supermarkt.

Joost

Citaat van: Denniz1974 op jul 28, 2008, 10:41:08
Tussen de regels door benoemt Joost wel iets wat we de laatste tijd steeds meer zien. Iemand die een wedstrijd bezoekt wordt door de club als KLANT gezien ... Je neemt contact op met de klantenservice ipv met Supporterszaken etc etc ...

Ik ben supporter en geen klant. Klant ben ik wel bij de supermarkt.
Ik wist dat er reactie op zou komen. Bij Engelse clubs heb ik vaak niet het idee dat je erg welkom bent, je betaald een vermogen om binnen te mogen en je wordt vervolgens tussen twee rijen stoelen ingeperst. Wanneer ik dan om de bloedsomloop te stimuleren en totaal verkrampt eventjes opsta staat er een steward voor mijn neus die mij gebaat te gaan zitten.

Houseman

Afgelopen weekend via Ebay kaartjes voor Werder Bremen gekocht voor een tientje boven de normale prijs. Het is bij Werder behoorlijk lastig om via de normale weg aan kaarten te komen. Ze hebben geen online ticketshop, en op de eerste verkoopdatum om 09:00 's ochtends bellen naar de ticketlijn was helaas niet mogelijk voor mij en mijn reisgenoot.

Denniz1974

Citaat van: Houseman op jan 05, 2009, 10:39:04
Afgelopen weekend via Ebay kaartjes voor Werder Bremen gekocht voor een tientje boven de normale prijs. Het is bij Werder behoorlijk lastig om via de normale weg aan kaarten te komen. Ze hebben geen online ticketshop, en op de eerste verkoopdatum om 09:00 's ochtends bellen naar de ticketlijn was helaas niet mogelijk voor mij en mijn reisgenoot.
om welke wedstrijd gaat het ?

Houseman

Werder Bremen - Borussia Mönchengladbach

Denniz1974

Bood het bezoekersvak geen uitkomst ?

Houseman

Niet eens naar gekeken, stom. Dat is in Duitsland inderdaad vrij eenvoudig. Ach, het is inmiddels voor een schappelijke prijs geregeld dus ik ben tevreden.

Stadionhopper

Citaat van: Denniz1974 op jan 05, 2009, 20:48:31
Bood het bezoekersvak geen uitkomst ?

Gladbach neemt normaalgesproken erg veel fans mee naar uitwedstrijden.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper