Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bier und Bratwurst

Kan iemand mij vertellen waar ik de statistieken van de Coupe de Luxembourg kan vinden ?
Ik ben zaterdag bij US Sandweiler - Jeunesse d'Esch geweest (1-4) ,maar ik kan nergens het toeschouwersaantal en de minuut van scoren van de doelpuntenmakers vinden. De clubsites geven alles maar erg beknopt weer.
Het ene stadion is het andere niet!

Bier und Bratwurst

Het was m'n eerste wedstrijd in Luxemburg. M'n schatting is rond de 200 maar ik zou het graag weervinden op een site.
Nu ik weet dat dit ongebruikelijk is ga ik ze de volgende keer wel tellen haha.Heb de doelpuntenmakers inmiddels gevonden en van de eerste 2 goals ook de minuut waarin deze vielen. Bij de rest kon ik helaas geen verdere info vinden. Dus de volgende keer maar even opschrijven. Bedankt voor de website,deze had ik nog niet gevonden.Helaas staat hier ook geen verdere info op qua beker!!
Het ene stadion is het andere niet!

Bier und Bratwurst

Citaat van: Breda op nov 28, 2011, 23:32:57
Je hebt er niet echt het spannendste terrein voor uitgekozen... Sandweiler. Kon je een combi maken gisteren of ben je echt speciaal voor deze wedstrijd afgezakt naar Luxemburg?

Deze wedstrijd was zaterdag al.Ik ben naar Saarbrücken- Kickers offenbach geweest en daarna als 2e match Sandweiler-Jeunesse Esch. Het terrein van Sandweiler was inderdaad niet bijzonder. Waren ook weinig thuissupporters vond ik. Meer dan de helft kwamen uit Esch Sur Alzette.
Saarbrücken was ook geweldig. Mooi stadion(Ludwigsparkstadion) en leuke supporters al waren er wel weinig.6.149 is niet veel in zo'n mooie ouwe bak waar er zo'n 35000 in kunnen.
Het ene stadion is het andere niet!

Bier und Bratwurst

Heb ik toch nog de statistieken van de match sandweiler - jeunesse esch  gevonden met toeschouwersaantal.


Coupe de Luxembourg - 1/16e finale

U.S. Sandweiler - Jeunesse Esch  1 - 4  (1-0)


Stade Norbert-Hübsch, 200 spectateurs

Jeunesse:  Oberweis, Portier, Hoffmann, Benichou, Collette, De Sousa Moreira, Ndongala (90' Ramdedovic), Benajiba, Peters, Gomez (90' Goncalves), Quéré (83' Martin)

Buts: 1-0 (24'), 1-1 (53' Gomez, s.p.), 1-2 (55' Benichou), 1-3 (80' Portier), 1-4 (86' Gomez)

Cartons jaunes: Portier, Benichou, Benajiba

Carton jaune/rouge: Benajiba
Het ene stadion is het andere niet!

3434

Heeft iemand (Joost?) enig idee waarom de uitsupporters van Aken in verschillende vakken staan? Allicht zal het om een of andere ruzie gaan maar is het rechtervak een echt uitvak? Lijkt me raar dat de plaatselijke organisatie van Braunschweig een heel vak ter beschikking stelt voor een 40-tal personen.

Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Daar is eenvoudig antwoord op te geven.

Er is een vak met staan en een met zitplaatsen. Bij die zitplaatsen zie boven de ingang ook een groep die heel de wedstrijd staat. Die groep is er door de rest eigenlijk uitgegooid. Dat zijn de Ultra's en die trekken zich niets aan van de overige supporters. Op Tivoli staan ze dit jaar ook in een zitvak (S6)! Die hebben een trompetist en een ritmisch trommelaar en zingen liefst tegen de rest in.

Heb ze zelf ook meegemaakt in Duisburg waar iedereen onderin stond alleen zij waren op de tweede ring op de zittribune gaan staan.


3434

Heb wat rondgekeken op diverse  fora en blijkbaar zijn tijdens een eerdere wedstrijd de 'Karlsbande-ultras' de ACU ultras te lijf gegaan en vice versa. Politieke kwestie heb ik meermaals gelezen (links tegen rechts). Karlsbande is ontstaan uit een deel ontevreden leden van de oorspronkelijke ultras.

Ik vond dit opmerkelijk omdat ik dit jaar in Tivoli ben geweest en toen stonden die ultras nog gewoon vanonder. In ieder geval vind ik politiek en voetbal geen goede combinatie. Zoals in Parijs een jaar of 2 terug een dode is gevallen door onderlinge politieke ruzies en rellen. In ieder geval bedankt voor het snelle antwoord!
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

AthleticHolanda

Hmm ik heb bij de ultras van Alemannia nooit enige vorm van politieke uitingen gezien, op de website van Karlsbande staat daar het volgende over:

(samenvatting: de laatste dikgedrukte regel)

CiteerPolitik

Wir, die Karlsbande Ultras, möchten uns hiermit deutlich von jeglichen politischen und extremistischen Strömungen distanzieren. Innerhalb der Gruppe gibt es ein breites Spektrum diverser Ansichten und Meinungen, der Gruppenkonsens lautet aber, dass jegliche Parteipolitik beim Fußball außen vor bleiben muss. Es wird bei uns nicht geduldet, dass einzelne Mitglieder ihre Weltanschauung durch politische Kleidung, Parolen, oder ähnlichem propagieren.

Darüber hinaus wurde von Beginn an offen kundgetan, dass wir keine politischen Aktivisten in unseren Reihen dulden. Dieser Vorsatz wurde auch bereits in aller Konsequenz umgesetzt, nachdem eines unserer früheren Mitglieder eine politische Veranstaltung besucht hatte. Ein grundsätzlich unpolitisches Auftreten ist nicht nur obligatorisch für alle unsere Gruppenmitglieder, sondern selbiges wurde auch wiederholt allen Personen aus der Aachener Fanszene nahegelegt.

In der Vergangenheit gab es Versuche, der einen, sowie der anderen Seite, Fußballfans für ihr Anliegen zu gewinnen. Dies wird seit unserer Gründung nicht mehr toleriert. Jegliches Bemühen, uns in eine politische Ecke zu drängen, ist aufgrund der Heterogenität und der Pluralität innerhalb der Gruppe ein Akt der Unmöglichkeit. Wir wollen weder Rechte, noch Linke! Mit reinem Gewissen können wir jegliche Anschuldigungen, politische Agitation irgendeiner Art zu betreiben, negieren.

Karlsbande Ultras – Unpolitisch

Wel vreemd dat de oorspronkelijke Aachener Ultras zich distantiëren door steeds een ander vak te kiezen terwijl zij veel langer bestaan.

Beetje het Preussen Münster verhaal, alleen had dat niets met politiek te maken, volgens mij is er daar één van de twee ook alweer opgeheven. Vond het ook geen succes twee groepen die constant door elkaar heen zingen...

Toen ik de laatste keer, vorig seizoen, op Tivoli was stonden de ultras ook nog samen onder overigens.

Joost

Ik kom niet meer wekelijks op Tivoli maar van die politieke uitingen heb ik ook nog nooit gehoord.

Ik weet alleen dat de groep die nu in het zitvak staat behoorlijk irritant is. Of die nu links, rechts of voor de Partij voor de Dieren zijn kan me eigenlijk worst wezen.

3434

#564
Ik geef geen van beide gelijk, ik post gewoon wat ik gelezen heb. Een fragment uit de vorige thuismatch:

Das Ordnungspersonal, welches versuchte den folgenden Angriff zu unterbinden, konnte ihn nicht verhindern, sodass es zu körperlicher Gewalt gegen Mitglieder unserer Gruppe kam. Zudem drangen einige Mitglieder der Karlsbande bis zu der Plexiglasscheibe zwischen dem Stehplatzbereich und Block S6 vor, konnten diese nicht überwinden und beschränkten sich in der Folge auf verbale Provokationen und das Werfen von Bierbechern. Einzelne Mitglieder der Karlsbande fanden sich ebenfalls in der Gruppe der Angreifer wieder, die im unteren Bereich des Blocks S6 den Angriff unterstützten. Ebenso begleiteten Gesänge aus den Reihen der Karlsbande, z.B. ,,Auf die Fresse", ,,Haut drauf Kameraden" und ,,Homos in S6", den Angriff der Alemannia Supporters. Aussagen wie ,,Verpisst euch ihr Juden, ihr habt bei Alemannia nichts zu suchen!" machen deutlich, dass die Angreifer eindeutig dem rechten Spektrum zuzuordnen sind.

Das ''Schimpfwort'' Jude scheint sich mittlerweile fest im Repertoire vieler Mitglieder der unpolitischen Karlsbande etabliert zu haben, denn regelmäßig werden Mitglieder unserer Gruppe, vornehmlich bei Auswärtsspielen von Mitgliedern und Menschen, die sich im direkten Umfeld der Karlsbande bewegen, als ''Juden'' tituliert.

Ik weet niet meer op welke pagina het probleem overzichtelijk werd verteld. Indien interesse: http://www.ultras.ws/tsv-alemannia-aachen-t68-s1024.html

De grond van het 'probleem' was dat vroeger ACU de enige, en dus eerste, ultra-groep was. Door verschillende redenen is een groot deel van de groep vertrokken en hebben ze 2 jaar geleden Karslbande-ultras opgericht. Ondertussen is deze groep veel groter dan die ACU en ik denk dat zij het vooral moeilijk hebben met het feit niet meer 'de baas' te zijn. Die politieke zever boeit me niet, al vind ik het wel raar dat ze in Duitsland medesupporters uitmaken voor Joden (als het waar is).

Toen ik dit jaar naar Alemannia Aachen-1860 M ging kijken vond ik het al irritant dat de onderste groep ultras andere liedjes zong/opdrong terwijl de groep die onder het dak stond wat anders zong. Resultaat: een hoop onverstaanbaar kabaal. Ze vonden zichzelf belangrijker dan de ploeg aan te moedigen! Bah.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Joost

Citaat van: Breda op jan 24, 2012, 12:00:51
Volgende maand wil ik carnaval ontvluchten met een lang weekend Londen en omgeving. Daarbij ga ik mijn angst voor links rijden overwinnen en dus per auto de overtocht Kales-Folkstone maken.

Kan iemand mij aangeven via welke website ik het best de overtocht kan boeken en hoe ernstig ik het opgeven van precieze overtochttijden moet nemen (indicatie of ligt het dan echt vast?)?

Dank alvast.


Je kunt op twee manieren naar de overkant. Via de Eurotunnel (eurotunnel.com) of met de boot.
De boot gaat vanuit Duinkerken of Kales. Je kunt het beste boeken bij de rederij zelf. DFDS Seaways en P&O ferries.

Vaartijden zijn redelijk vast. Ze doen niet moeilijk wanneer je een uur eerder of later arriveert al moet er dan wel plaats zijn op de volgende of vorige boot. Bij de Eurotunnel zijn ze sinds een jaar een stuk stricter qua tijden, je kunt niet zomaar met de volgende mee als deze officieel volgeboekt is.

spons

Citaat van: Breda op jan 24, 2012, 12:13:11
Excuses, ik was onduidelijk. Mijn voorkeur gaat uit naar de Eurotunnel.

Hoe noodzakelijk is het om vooraf te boeken bij een overtocht op een zaterdagmorgen rond de klok van elven?

Niet echt nodig maar meestal is vooraf boeken wel goedkoper zeker als je de aanbiedingen via de belgische website opzoekt
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: Breda op jan 24, 2012, 12:13:11
Excuses, ik was onduidelijk. Mijn voorkeur gaat uit naar de Eurotunnel.

Hoe noodzakelijk is het om vooraf te boeken bij een overtocht op een zaterdagmorgen rond de klok van elven?
Ik zou het wel doen.

Dit staat er op de site:
If you arrive within 2hours either side of your reserved time you will be offered a space, on the next departure with availability without charge. The maximum check-in allowed is 2 hours so you cannot be earlier than that without accepting an earlier departure when available. If you are more than 2 hours late but still within the validity of your ticket you will be allocated a space but there may be a charge if the tariff for that time is higher.

En zoals Spons al zegt, het scheelt nogal in prijs wanneer je van te voren boekt.

TeeZee

Welke clubs heb je op het programma staan Breda? Toen ik bij Sutton United was dacht ik hardop dat dat nou echt een accommodatie/club naar jouw hart moest zijn.

Joost

Brentford op maandag? Op maandag zie ik alleen Gillingham v Southend staan. Wel een erg leuk stadion al is het nieuwig.

Staat het al vast dat je op dinsdag in Londen moet zijn? Je zou namelijk ook op dinsdag up north kunnen gaan en Huddersfield v Shef. Utd bezoeken en een dag later naar York v Gateshead kunnen gaan. Vooral York is erg leuk.

Wedstrijden in lagere divisies zijn vaak op zaterdagmiddag helaas, daarmee is zelden te combineren.