Hoofdmenu

Vraag het maar...

Gestart door TeeZee, jun 30, 2008, 21:46:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Sebastiaan_W


cafebac

Ik heb Newcastle ooit bezocht en was echt onder de indruk van de gehele atmosfeer rondom de club, echt super. Van de derby weet ik niet veel maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het niet de moeite waard is.

FCT1980

Hoeveel kaarten kun je regelen 3434?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

spons

Citaat van: 3434 op jul 13, 2012, 20:18:32
Iemand de laatste jaren de derby Sunderland - Newcastle bezocht?  Ik weet dat het een zeer beladen duel is maar is het ook echt anno 2012 zo of is het wat opgeklopt? Ik ben bijvoorbeeld bij Gladbach - Koeln geweest (misschien een slechte vergelijking) maar daar vond ik de sfeer (die overingens wel goed was) helemaal niet vijandig.

Van mijn wedstrijden in Engeland heb ik vooral onthouden dat het niet echt sfeervol was, al heb ik nog geen derby bezocht in Engeland.

Ik krijg de kans op nu de Tyne derby te bezoeken, ticket ligt klaar bij wijze van spreke. Zelf heb ik geen affiniteit met een van beide ploegen vandaar dat ik nog twijfel.

In Duitsland heb je volgens mij nergens een vijandige sfeer ( behalve bij sommige clubs in het voormalige oost duitsland ) maar vorige jaar viel Schalke - Dortmund me wat dat betreft ook enorm tegen maar ik zou je toch zeker aanraden om als je de kans hebt om naar een wedstrijd als Sunderland - Newcastle te gaan om dat te doen
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

wekke

Doen!
Ik was afgelopen seizoen bij Newcastle - Sunderland en dat was een echte aanrader.
http://www.groundhopping.nl/index.php?topic=1230.45

TeeZee

Citaat van: 3434 op jul 13, 2012, 20:18:32
Iemand de laatste jaren de derby Sunderland - Newcastle bezocht?  Ik weet dat het een zeer beladen duel is maar is het ook echt anno 2012 zo of is het wat opgeklopt? Ik ben bijvoorbeeld bij Gladbach - Koeln geweest (misschien een slechte vergelijking) maar daar vond ik de sfeer (die overingens wel goed was) helemaal niet vijandig.

Van mijn wedstrijden in Engeland heb ik vooral onthouden dat het niet echt sfeervol was, al heb ik nog geen derby bezocht in Engeland.

Ik krijg de kans op nu de Tyne derby te bezoeken, ticket ligt klaar bij wijze van spreke. Zelf heb ik geen affiniteit met een van beide ploegen vandaar dat ik nog twijfel.
Sunderland v Newcastle gaat terug tot een burgeroorlog van enkele eeuwen geleden. Het is echte haat. Overigens staat er ergens op dit forum een verslag van mijn bezoek in 2007 aan deze derby.

Ik zou niet twijfelen maar gewoon gaan.

TeeZee


3434

Bedankt voor al de reacties!  @FCT1980: 1 kaartje.. Vrienden van me kennen enkele abonnees die een paar kaarten extra kunnen kopen maar ik zou dan de laatste persoon zijn.
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

3434

Zijn er behalve de 3.Liga ook nog andere competities die dit weekend spelen in Duitsland?
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

Sebastiaan_W

Citaat van: 3434 op jul 25, 2012, 14:52:24
Zijn er behalve de 3.Liga ook nog andere competities die dit weekend spelen in Duitsland?

Check www.fussball.de.

Oberliga Bayern is afgelopen weekend begonnen en aankomend weekend is onder andere de 1e ronde van de Niedersachsenpokal en de 1e ronde van de Bezirkpokal Weser-Ems.

HRM1880

Citaat van: 3434 op jul 25, 2012, 14:52:24
Zijn er behalve de 3.Liga ook nog andere competities die dit weekend spelen in Duitsland?
De Beierse competities in de Regional- en Oberliga.

3434

Ok bedankt. Ik kijk altijd op kicker .de

Wat is de reden dat 3.Liga speelt en Regionalliga nog niet? En in Beieren wel en omgeving Rijn niet? Mag ook via prive-bericht als ik teveel vraag :)
Laatste nieuwe ground:  Stadion RCC Waterloo
Favoriete ground: Westfalenstadion - Borussia Dortmund
Record zonder 0-0: 10/04/10 tot 27/03/11

hgrm

Citaat van: 3434 op jul 25, 2012, 19:58:08
Ok bedankt. Ik kijk altijd op kicker .de

Wat is de reden dat 3.Liga speelt en Regionalliga nog niet? En in Beieren wel en omgeving Rijn niet? Mag ook via prive-bericht als ik teveel vraag :)

Dat zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat:

1) De 3. Liga 20 teams telt (dus 38 speeldagen) en de meeste Regionalligen 16 of 18 teams (dus 30 of 34 speeldagen). Wellicht speelt ook mee dat de 3. Liga-teams naar verwachting langer in de beker zitten, dus dat er ook voor de latere rondes data moeten worden vrijgelaten.

2) Bayern kent een lange winterstop (half december-begin maart) vanwege de sneeuwval, in de noordelijkere gebieden beginnen ze al veel eerder weer.

Bovenstaande verklaart niet waarom de RL Süd pas in augustus begint, want dat is een grote competitie (19 ploegen) met een lange winterstop....
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Nico1880

Vermits er hier veel mensen vaak het openbaar vervoer gebruiken tijdens het groundhoppen:

Zijn er misschien mensen die ervaringen hebben met van Polen naar Slowakije te reizen met het OV, in een relatief korte tijd?

Zou van Krakow naar het noorden van Slowakije willen reizen, maar de grootste steden liggen allemaal op tenminste 4u30 rijden met de trein en 37 overstappen.

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen ..

jona93

Citaat van: Nico1880 op aug 01, 2012, 11:39:37
Vermits er hier veel mensen vaak het openbaar vervoer gebruiken tijdens het groundhoppen:

Zijn er misschien mensen die ervaringen hebben met van Polen naar Slowakije te reizen met het OV, in een relatief korte tijd?

Zou van Krakow naar het noorden van Slowakije willen reizen, maar de grootste steden liggen allemaal op tenminste 4u30 rijden met de trein en 37 overstappen.

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen ..

nachtrein misschien?
laatste wedstrijd: leeuwkens teralfene-vk liedekerke 25/11/12
volgende wedstrijd: panters okegem-ophasselt 02/12/12