Hoofdmenu

Hongarije

Gestart door foxalert, jun 21, 2011, 20:39:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hgrm

Citaat van: Olav op sep 22, 2016, 23:26:52
In de derde divisie wordt er wel gespeeld. Er was een heel mooi stadion wat wel iets weg had van een soort kerk met allerlei palen o.i.d. maar ik kan het beeld even niet voor me krijgen en de naam ben ik ook kwijt. Ik kom er nog op terug..!

Bedoel je het BVSC-stadion? (google maps 47.523241, 19.091227). Mooi old skool stadion (al zie ik de overeenkomst met een kerk niet....).

Of de bespeler, BVSC, nog bestaat of weer bestaat is me onduidelijk. Er is iig wel een facebook pagina: https://www.facebook.com/bvsc1911
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Olav

Citaat van: hgrm op sep 23, 2016, 13:27:18
Bedoel je het BVSC-stadion? (google maps 47.523241, 19.091227). Mooi old skool stadion (al zie ik de overeenkomst met een kerk niet....).

Of de bespeler, BVSC, nog bestaat of weer bestaat is me onduidelijk. Er is iig wel een facebook pagina: https://www.facebook.com/bvsc1911

Heb het ff nagezocht. Ik bedoelde de Panchó Arena (die overigens niet in Boedapest ligt, maar in Felcsut). Maar na het zien van de afbeeldingen hoef ik niet veel meer te zeggen. Geweldig stadion.

Robin

Het weekend van 10 tot 13 februari met het vrouwtje in Boedapest, is daar nog wat voetbalcultuur op te snuiven? Zag dat er helaas geen speelronde is. Andere tips die het bezoeken waard zijn? En nee, ik heb geen behoefte aan een uitstapje naar Tatabanya ;)

Bier und Bratwurst

Citaat van: Robin op jan 24, 2017, 08:16:32
Het weekend van 10 tot 13 februari met het vrouwtje in Boedapest, is daar nog wat voetbalcultuur op te snuiven? Zag dat er helaas geen speelronde is. Andere tips die het bezoeken waard zijn? En nee, ik heb geen behoefte aan een uitstapje naar Tatabanya ;)

Een reisboekje kopen bij boekvoordeel! Lege stadions kijken... al zou ik dat niet gauw doen.
Het ene stadion is het andere niet!

De publiekswissel

Citaat van: Robin op jan 24, 2017, 08:16:32
Het weekend van 10 tot 13 februari met het vrouwtje in Boedapest, is daar nog wat voetbalcultuur op te snuiven? Zag dat er helaas geen speelronde is. Andere tips die het bezoeken waard zijn? En nee, ik heb geen behoefte aan een uitstapje naar Tatabanya ;)

Als ik jou was zou ik lekker je zwembroek meenemen en naar Szechinyi gaan. ;-)
Bestel hier het boek: "Plavi, voetbalmania op de Balkan":
https://depubliekswissel.com/PLAVI/

Robin

Haha ik hoor het al. Was er ook al bang voor. Dat wordt dus lekker bubbelen en even geen voetbal! Toch bedankt.

ricodejong4

http://nb1.hu/otp-bank-liga/kisorsoltak-a-kovetkezo-bajnoksagot-ekkor-lesz-a-derbi

Hier staan de eerste 3 speelronden van de nieuwe Hongaarse competitie, alle drie in juli al afgewerkt. Daarom wellicht interessant aangezien veel Nederlanders in die periode een stedentrip Boedapest doen!

ricodejong4

Komende maandag vertrek ik voor 4 maanden naar Boedapest om het laatste deel van mijn studie af te ronden. Nu was ik benieuwd wat de moeite waard is qua stadionbezoeken in Boedapest en omgeving? In dit topic staan veel berichten maar volgens mij is een hoop al niet meer van toepassing aangezien het snel gaat met de stadions in Boedapest. Verder is er op internet weinig te vinden over de veranderingen. Klopt het bijvoorbeeld dat Vasas komend seizoen niet meer in het Bozsik stadion speelt? En is het echt waar dat je voor Ferencvaros tickets een iris-scan nodig hebt?
Ik hoor graag van je als je Boedapest expert bent :) Thanx alvast!

Tribuneklanten

Citaat van: ricodejong4 op aug 16, 2017, 14:33:15
Komende maandag vertrek ik voor 4 maanden naar Boedapest om het laatste deel van mijn studie af te ronden. Nu was ik benieuwd wat de moeite waard is qua stadionbezoeken in Boedapest en omgeving? In dit topic staan veel berichten maar volgens mij is een hoop al niet meer van toepassing aangezien het snel gaat met de stadions in Boedapest. Verder is er op internet weinig te vinden over de veranderingen. Klopt het bijvoorbeeld dat Vasas komend seizoen niet meer in het Bozsik stadion speelt? En is het echt waar dat je voor Ferencvaros tickets een iris-scan nodig hebt?
Ik hoor graag van je als je Boedapest expert bent :) Thanx alvast!

MTK is gesloopt en is nu een nieuwbouw bak.
Naast MTK staat het stadion van BKV Elore, die is echt fantastisch.
VASAS speelt in hun eigen stadion, maar de oude staantribunes zijn compleet gesloopt.
BVSC speelt in hun eigen stadion en is vrij toegankelijk buiten wedstrijddagen.
Ferencvaros is een nieuwe bak, geen idee hoe de kaartverkoop is geregeld.
Om de hoek bij Ferencvaros ligt nog een enorm gaaf stadion, Vajda Péter u. 51, 1101 is het adres.
Csepel is een erg leuke bak, aanradertje. Béke tér Stadion.
Ady Endre u. 150., 1204 Budapest, leuke tribune van een club waar ik de naam even niet van weet.
Ujpest speelt in hun eigen stadion, vrij nieuwe bak. Wordt nog steeds aan gebouwd.
Budai II László Stadion ligt om de hoek bij Ujpest, hier hebben we destijds een vrouwenwedstrijd gezien. Stadion is wel erg goed, voetbal was wat minder.
Puskás Ferenc Stadion is compleet gesloopt, zijn bezig met nieuwbouw.

Dit zijn wel alle toppers in Budapest.

Veel plezier!

hgrm

Mis ik nu het Bozsik-stadion van Kispest Honved?
Daar ben ik een paar jaar geleden geweest voor en Europese voorrondewedstrijd en dat kon stadiontechnisch zeker overtuigen.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Olav

Citaat van: hgrm op aug 17, 2017, 09:16:08
Mis ik nu het Bozsik-stadion van Kispest Honved?
Daar ben ik een paar jaar geleden geweest voor en Europese voorrondewedstrijd en dat kon stadiontechnisch zeker overtuigen.

Volgens mij ook ja! Voor de rest lijstje van Tribuneklanten perfect.
Als ik me niet vergis speelde Honved ivm werkzaamheden in eigen stadion vaak bij Ujpest. Ook speelden ze in Ujpest voorrondes van Europees voetbal.

Omliggende steden in de competitie zijn ook goedkoop te bereizen!

ricodejong4

@ Tribuneklanten: Thanx!! Hier kan ik de komende maanden wel even mee vooruit!

@ Olav: Klopt, volgens mij zijn de treinen in Hongarije redelijk goed en goedkoop. Ook 'buitenlandse' steden als Wenen en Bratislava zijn goed te bereizen.

Tribuneklanten

Citaat van: hgrm op aug 17, 2017, 09:16:08
Mis ik nu het Bozsik-stadion van Kispest Honved?
Daar ben ik een paar jaar geleden geweest voor en Europese voorrondewedstrijd en dat kon stadiontechnisch zeker overtuigen.

Inderdaad. Honved vergeten. Misschien lag het er aan dat we niet even mochten kijken in het stadion van die arrogante beveiliging.

HRM1880

Citaat van: Tribuneklanten op aug 23, 2017, 08:09:09
Inderdaad. Honved vergeten. Misschien lag het er aan dat we niet even mochten kijken in het stadion van die arrogante beveiliging.
Gemakkelijk 7 jaar geleden exact dezelfde ervaring gehad. Zal een voorwaarde zijn voor de job.

Terranova

Ik lees hier net dat MTK stadion gesloopt is. Zonde!!!
Dat nieuwe stadion is verschrikkelijk... net een sporthal.

Zo zijn al twee stadions die ik een jaar of 5 geleden bezocht heb in Budapest gesloopt (MTK en Ferencvaros).
Jammer, was net de charme daar.