Tips goedkope reismogelijkheden

Gestart door Jeje, mei 28, 2015, 15:38:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Appie_M

Thalys bestaat aankomende vrijdag 20 jaar en geeft daarom goedkope ticketaanbiedingen naar Frankrijk weg. Je kunt voor maar 40 euro op en neer naar Marseille of Parijs:

http://www.treinreiziger.nl/reizen/kortingsacties/thalys_treinkaartjes_20_euro_op_20_mei_2016-147598

Footballromantic

Citaat van: Appie_M op mei 18, 2016, 12:43:15
Thalys bestaat aankomende vrijdag 20 jaar en geeft daarom goedkope ticketaanbiedingen naar Frankrijk weg. Je kunt voor maar 40 euro op en neer naar Marseille of Parijs:

http://www.treinreiziger.nl/reizen/kortingsacties/thalys_treinkaartjes_20_euro_op_20_mei_2016-147598

Enige nadeel is dat je op de gok naar Marseille moet gaan!
Groundhopping & Feyenoord Rotterdam

Nort

Bedankt voor de tip! Aanstaande zomer staat het EK op de planning, dus wellicht is het een goed alternatief voor de auto.

spons

Citaat van: nort op mei 18, 2016, 15:51:58
Bedankt voor de tip! Aanstaande zomer staat het EK op de planning, dus wellicht is het een goed alternatief voor de auto.

De aktie zal wel niet tijdens het EK gelden
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

ALenstra

Ga er inderdaad maar van uit dat op hoogseizoendagen gewoon de volle mep betaald moet worden. En volgens mij gaat de thalys naar Marseille alleen op zaterdag.

Appie_M

Citaat van: spons op mei 18, 2016, 15:53:00
De aktie zal wel niet tijdens het EK gelden

Voor zover ik weet is de actie geldig tussen 20 mei en 20 september en kun je er in die periode op elke mogelijke dag gebruik van maken. Ik heb niks gezien over eventuele beperking in verband met het EK.

Joost

Er zijn 50.000 tickets voor het gereduceerde tarief en er lijken geen haken of ogen aan te zitten.

Robbie

Ik heb een ticket geboekt voor 24 juli (aankomst Tour de France). Via treintickets.nsinternational.nl kreeg ik de prijzen te zien zonder korting (€70,=). Via thalys.com was het wel €40,= voor een retour.

FC_Emmen

Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Maat

Citaat van: FC_Emmen op jun 26, 2016, 11:07:21
Ryan Air vrij veel aanbiedingen tot 00:00.
https://www.ryanair.com/nl/nl/reis-plannen/ontdek/promo/aanbieding

Idd! Vrijdag een retourtje Londen (vanaf Weeze) geboekt voor €19,98(!)

FC_Emmen

Ik heb een retourtje Manchester geboekt, heen op maandag en terug op woensdag. Die dinsdag is een speelronde in de Football League :)
Dimitri Verhulst: 'De combinatie geel en zwart, godbetert, smakelozer kan je 't niet bedenken.'

Olav

Dit jaar wil ik met m'n studenten OV een hoop wedstrijden gaan bezoeken, omdat ik natuurlijk gratis kan reizen. Alleen heb ik het probleem dat er vaak na 22:30 geen trein meer rijdt, dus ik niet meer thuis kan komen op een normaal tijdstip.
Bijv een reis naar Antwerpen kost niets tot aan de grens, maar stel er is een wedstrijd om 20:45 begonnen dan red ik het dus niet. Hoe doen jullie dit altijd? Auto is natuurlijk voor de hand liggend maar benzine kost meer geld dan een ritje met een studenten OV !

Penders

@ Olav

Vorig jaar heb ik in Nederland wedstrijden bezocht op doordeweekse speeldagen met mijn studenten ov, dan zijn de speeltijden gunstiger met openbaar vervoer. Ook wordt er een paar keer per jaar op maandag gespeeld in de Jupiler league. In België heb ik geen ervaring met reizen met het ov. Het ligt er natuurlijk ook aan waar je interesse naar uit en waar je zelf woont.

kazimkazim

Citaat van: Olav op aug 31, 2016, 23:15:54
Dit jaar wil ik met m'n studenten OV een hoop wedstrijden gaan bezoeken, omdat ik natuurlijk gratis kan reizen. Alleen heb ik het probleem dat er vaak na 22:30 geen trein meer rijdt, dus ik niet meer thuis kan komen op een normaal tijdstip.
Bijv een reis naar Antwerpen kost niets tot aan de grens, maar stel er is een wedstrijd om 20:45 begonnen dan red ik het dus niet. Hoe doen jullie dit altijd? Auto is natuurlijk voor de hand liggend maar benzine kost meer geld dan een ritje met een studenten OV !

nachtje hostel in Antwerpen doet nu 16,50, Brussel 17,00. Met de eerste trein vanuit Antwerpen ben je om 07:19 in Rotterdam, toch ruim op tijd voor je eerste college;)

Joost

Citaat van: Olav op aug 31, 2016, 23:15:54
Dit jaar wil ik met m'n studenten OV een hoop wedstrijden gaan bezoeken, omdat ik natuurlijk gratis kan reizen. Alleen heb ik het probleem dat er vaak na 22:30 geen trein meer rijdt, dus ik niet meer thuis kan komen op een normaal tijdstip.
Bijv een reis naar Antwerpen kost niets tot aan de grens, maar stel er is een wedstrijd om 20:45 begonnen dan red ik het dus niet. Hoe doen jullie dit altijd? Auto is natuurlijk voor de hand liggend maar benzine kost meer geld dan een ritje met een studenten OV !

Zonder auto is België vrijwel onbereikbaar, zeker vanuit Haarlem. Het Nederlands en Belgisch OV is nauwelijks op elkaar afgestemd en de frequentie van het OV ligt in België behoorlijk lager. Er zijn bijvoorbeeld trajecten waar zondags slechts eenmaal per 2 uur een trein komt.

Het hoofdnet in België is prima en vlot, alles daarnaast gaat gewoon een tikje trager. Helaas voor ons wordt er vooral rekening gehouden met woon-werkverkeer en toeristen en niet met groundhoppers die graag erg laat op de avond nog de grens over willen steken.

Wat voor jou wel interessant kan zijn is het Go Pass-1 tarief. Speciaal voor iedereen jonger dan 26 kun je daarmee een enkele reis boeken voor 6 euro. Voor 12 euro heb je dan je volledige reis in België maar zul je waarschijnlijk wel moeten overnachten.