Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Terranova

Dan leg ik de vraag bij jullie neer ;)

Wil eigenlijk zaterdagmiddag wedstrijdje meepakken ergens in het Ruhrgebied. Woon zelf in Roermond, dus max. 1.5 uur rijden.

Zie tot nu toe alleen Aachen - Paderborn en Fortuna Koln. Bij eerstgenoemde ben ik een maand geleden al geweest. Nog meer clubs die jullie tippen voor de middag?

hgrm

Het vervelende is dat de amateurcompetities in NRW doorgaans op zondag spelen. Er blijft daardoor vaak niet zo veel over.

via www.kicker.de en dan naar matchkalender kun je alles, tot de laagste divisies vinden.

Een greep daaruit:

Bundesliga:
Leverkusen-Bayern, als je op de één of andere manier nog aan kaarten kunt komen.
Dortmund-Mainz om 18.30 uur

2. Bundesliga:
Aachen-Paderborn. Maar bij Aachen schijnt het dit jaar geen feest te zijn, volgens Joost

3. Liga:
Osnabrück-Heidenheim. Is een uut verder rijden, maar qua stadion wel de moeite waard.

Regionalliga:
Dortmund II - Schalke II in het oude stadion (naast het nieuwe) valt op. Is natuurlijk leuk als combi met de wedstrijd van het eerste in het nieuwe stadion ernaast.

NRW-Liga:
Uerdingen-Velbert om 18 uur.

Bezirksliga Mittelrhein
GFC Düren  - Schwarz-Weiss Düren. Niveau kruik, maar wel een derby. En dat in een erg mooi oud stadion
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Terranova

Hmz ik weet het niet....
Jammer dat er zo weinig aantrekkelijks is zaterdag.

Thanks voor de tips btw.

Joost

Citaat van: hgrm op feb 27, 2012, 22:44:31


2. Bundesliga:
Aachen-Paderborn. Maar bij Aachen schijnt het dit jaar geen feest te zijn, volgens Joost

Ze verliezen nog maar zelden, dat is wel positief. 12 gelijke spelen in 23 duels waarvan 6 keer 0-0 en 4 keer 1-1.
Als de verhuizing opschiet ga ik zelf ook kijken.

Hoekie_B

Ik ben er ook te vinden, in combinatie met VVV-NAC

Staat het oude Tivoli nog overeind?

ALenstra

Volgens mij staat het oude Tivoli er nog en kan je zelfs naar binnen om er rond te kijken.

Terranova

Sfeer heeft meer te maken dat er conflicten zijn tussen twee verschillende ultra groepen binnen Aachen, waarvan één rechts extremistisch. De laatste wedstrijd voor de winterstop heeft laatstgenoemde de andere Aachen groep aangevallen.
Vandaar ook de spandoeken van Sankt Pauli een maand geleden.

Oude Tivoli kon ik niet vinden :S , alleen de 'paarden Arena'. Als iemand me kan vertellen waar het oude ligt, graag!

Als ik naar Aachen - Paderborn ga, eens proberen of ik het uitvak in kom.

Joost

Citaat van: Voele_Hondj op feb 28, 2012, 21:01:16
Sfeer heeft meer te maken dat er conflicten zijn tussen twee verschillende ultra groepen binnen Aachen, waarvan één rechts extremistisch. De laatste wedstrijd voor de winterstop heeft laatstgenoemde de andere Aachen groep aangevallen.
Vandaar ook de spandoeken van Sankt Pauli een maand geleden.

Oude Tivoli kon ik niet vinden :S , alleen de 'paarden Arena'. Als iemand me kan vertellen waar het oude ligt, graag!

Als ik naar Aachen - Paderborn ga, eens proberen of ik het uitvak in kom.

Dan heb je van te voren ook niet gekeken waar het ligt. Het ligt namelijk aan de doorgaande weg 100m meer richting centrum...

Waarom het uitvak, op de staantribune van Aken is het veel gezelliger.

Terranova

Nee klopt. Was er van uit gegaan dat het direct aan het nieuwe stadion lag.
Nou zo gezellig is het daar tegenwoordig niet op die staantribune als je de gemiddelde Aachen site er op na bladert. En ik vind het ook wel eens leuk om in het uitvak te zitten, doe ik vaker.

Joost

Citaat van: Voele_Hondj op feb 28, 2012, 23:49:37
Nee klopt. Was er van uit gegaan dat het direct aan het nieuwe stadion lag.
Nou zo gezellig is het daar tegenwoordig niet op die staantribune als je de gemiddelde Aachen site er op na bladert. En ik vind het ook wel eens leuk om in het uitvak te zitten, doe ik vaker.

Er ligt een tennisbaan tussen dat is alles. Je kan de lichtmasten zelfs zien!

cafebac

Ik zit er ook aan te denken zaterdag naar Aachen te gaan.
Gezien de ervaringsdeskundigen hier een paar vraagjes:

Ik neem aan dat tickets aan de poort geen enkel probleem zijn? En is er gemakkelijk bij het stadion te parkeren of valt dat tegen?

ALenstra

Kaarten aan de kassa zijn in Neu Tivoli geen enkel probleem. Gewoon op de dag van de wedstrijd kopen.

Joost

Citaat van: cafebac op mrt 01, 2012, 19:22:35
Ik zit er ook aan te denken zaterdag naar Aachen te gaan.
Gezien de ervaringsdeskundigen hier een paar vraagjes:

Ik neem aan dat tickets aan de poort geen enkel probleem zijn? En is er gemakkelijk bij het stadion te parkeren of valt dat tegen?

Ik zal je per PB advies sturen.

Joost

Citaat van: cafebac op mrt 01, 2012, 19:22:35
Ik zit er ook aan te denken zaterdag naar Aachen te gaan.
Gezien de ervaringsdeskundigen hier een paar vraagjes:

Ik neem aan dat tickets aan de poort geen enkel probleem zijn? En is er gemakkelijk bij het stadion te parkeren of valt dat tegen?

0-3 en bij een stand van 0-2 twee rode kaarten voor Aachener. Na de ongelofelijk saaie 0-0 in Dusseldorf had ik hoop dat er wel een resultaat zou zijn te behalen. Nu uit naar Furth en die gaan als een trein.

cafebac

Leuk om een keer gezien te hebben Aken. Er kwam een hoop sfeer van de staantribune af, al zakte het na de 0-2 uiteraard wel ver weg. Denk dat Aken bij 0-1 recht had op een penalty maar kreeg in plaats hiervan geel voor een schwalbe. Uiteindelijk liep het uit op een zeer pijnlijke Nederlaag met vooral voor de lange zwarte verdediger wel een paar duels schorsing in het vooruitzicht. Overigens gen fatsoenlijke kans gecreëerd dus wel een terechte nederlaad. Vriendelijke mensen daar en voor een modern stadion helemaal niet verkeerd.