Hoofdmenu

Breda in Bels

Gestart door Breda, jan 05, 2009, 00:17:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joost

Ik dacht dat duchtig een echt Limburgs woord was. Sottegem lijkt mij ook erg leuk, ik hoop vurig dat ze binnenkort weer eens Eindronde spelen.

georgesv

Citaat van: Breda op feb 15, 2010, 23:20:47
Let op: pisbakken niet achter, maar gewoon óp de tribune

:-)
indd
op nog niet veel andere plaatsen (ik denk nergens) gezien

HJanneman

Genieten!
Daarom twijfelde ik zo tussen Eendracht Aalst en Rupel Boom, afgelopen november.

Niet alleen om de pisbakken, maar door het geheel, gewoon een erg leuk stadion.

georgesv

leuke foto's !!
en blijkbr tof stadionnetje, met een grappige hoofdtribune!!

TeeZee

Leuk dat je weer inspiratie gevonden hebt om een verhaal te schrijven (en ja, ik weet dat dit de eerste keer was sinds je mededeling daar mee te stoppen).

TeeZee

#140
Citaat van: BredaHet publiek is er vurig, maar zodra het even niet loopt, ook bijzonder kritisch.
Wat doen/zeggen ze dan?

Het is mooi dat je weer verhalen bent gaan schrijven! Ik mis de vouwfiets trouwens wel, maar jijzelf zult waarschijnlijk wel blij zijn met een auto met dit weer.

Jij gaat bijna ieder weekend wel naar een of meerdere wedstrijden. Het is duidelijk een passie van jou, net als Wouter Bos.

georgesv

super veldje blijkbr
ik kende de naam, leuk om er nu een stadion te kunnen bij inbeelden

ik wil ook meer de waalse 4de klasse bezoeken :-( ! volledig m'n ding  !!

Ajoinenfan

hey, erg mooi verslag. is gepost op ons (Eendracht Aalst) forum ook. Temse accomodaties zijn idd nogal minnetjes, maar is pas hun 1ste seizoen in 3de na een lange tijd lager. ze zullen er wel iets aan doen de komende... Voor ons, fans van een club met nogal een rijk verleden in Belgïe, is het vaak slikken als we die stadions zien, en in dergelijke 'tribunes' gepropt worden. Maar vaak is het ook gewoon leuk, zeker als we door de lokale supporters een beetje sympathiek onthaald worden, dan nemen we dat er zo bij. Bedankt om toch met enige sympathie voor ons te schrijven ! Een hart onder de riem in moeilijke tijden voor ons ! Hopelijk kom je ons Pierre Cornelisstadion ook nog eens bezoeken, en spelen we op dat moment weer waar we horen: hogerop !

hgrm

Helaas....
Maar niets zo veranderlijk als een mens, dus ik blijf hopen...
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

georgesv

Citaat van: Breda op mrt 02, 2010, 22:36:12
En na dit verslag van Temse-Aalst ga ik mezelf dwingen om te stoppen met 'Breda in Bels'. Het kost ook met verslagjes in afgeslankte vorm teveel tijd en het plezier (niet in het bezoeken van wedstrijden, maar in het schrijfwerk en vooral het uploaden van al die foto's) is de laatste tijd toch wat afgenomen.




allee jong, de reacties nu bvb uit Aalst moet je toch net stimuleren?!

TeeZee


AthleticHolanda

Twee heerlijke wedstrijden, een Waalse 4e klasse derby is per definitie genieten, vooral met bengaals vuur!
Het stadion in Bas-Oha ben ik redelijk vaak gepasseerd in de trein, vooral die kathedraal die boven het veld uit torent geeft een erg mooi effect!

Dan de wedstrijd van d'n Iendracht Ojlst, ik had precies dezelfde 'behoefte' om ze eens uit aan het werk te zien. Van grote clubs die in verval zijn geraakt en tegenwoordig op (te) laag niveau uit komen kan ik echt genieten, in België is Racing Mechelen natuurlijk een ander goed voorbeeld. Ik zag Aalst aan het werk in Nieuwkerken en zou ze graag nog eens aan het werk zien bij een kleine club, datzelfde geldt overigens voor Racing.

Citaat van: georgesv op mrt 02, 2010, 22:43:24
allee jong, de reacties nu bvb uit Aalst moet je toch net stimuleren?!

Inderdaad dat lijkt mij ook...?

Zelf vind ik het nog steeds leuk, ik maar er ook geen haast mee en doe het alleen als ik er tijd en zin in heb. Vaak ga ik tijdens het schrijven van een verslag nog een boel opzoeken ook en weet ik achteraf weer een pak meer leuke feitjes dan voorheen, en bovendien vind ik het zelf ook leuk om terug te kijken en in mindere mate lezen.

Maargoed als je er geen tijd voor en / of zin in hebt moet je het absoluut niet doen, het moet natuurlijk wel leuk blijven.

Joost

Waar komt die fascinatie vandaan?

TeeZee

Ja, en die mensen laat jij vanaf nu dus in de kou staan ;-)

Inderdaad erg grappig. Het is soms overweldigend hoeveel reacties je op een verhaal kan krijgen. Ik kreeg ooit tientallen mails vanuit de hele wereld n.a.v. een verslag dat hgrm ooit naar Crewe Alexandra stuur na ons bezoek aan die club.

HJanneman

Eendracht Aalst is echt een leuke ploeg. Zowel thuis als uit een fanatieke groep supporters. Ze spelen eigenlijk qua achterban op een veel te laag niveau, maar dat maakt het juist interessant: zo'n gevallen grootmacht.
Het Pierre Cornelisstadion is ook de moeite. Als ze de eindronde halen overweeg ik een zonnige revisit, want het was heel leuk daar.