Flawed Football

Gestart door DanielsenAxedal, okt 08, 2018, 16:57:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stadiumhopper

Citaat van: DanielsenAxedal op sep 05, 2022, 10:56:34
Derby of Budapest: Újpest FC - Ferencvárosi TC
Bekijk hier de foto's en video's van dé Budapest derby. Bergen aan pyro en ontelbaar veel politie, spelers die de shirts teruggeven en schaamte in het stadion. Lilák werd door Fradi naar de slachtbank verwezen: 0-6.

https://boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website/post/budapest-derby-ujpest-ferencvaros

Leuk om te lezen en te zien. Volgend jaar in het laatste weekend van april zit ik er ook.
Bezochte grounds: 69

Instagram: Stadiumhopper.nl
Blog: https://www.stadiumhopper.nl/

DanielsenAxedal

Ruch Chorzów - Motor Lublin
Het afgelopen seizoen won Ruch Chorzów de promotie finale om het tweede niveau van Polen. De club zat in een diep dal maar is bezig met een opmars en dat verdienen de fans enorm. Zie hier het verslag van een te gekke dag in het heerlijke Stadion Ruchu Chorzów.

https://boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website/post/ruch-chorzow-motor-lublin
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Saltacampos

Top!
Ruch zou ik ook wel eens willen doen.
Over land and sea

DanielsenAxedal

FKM Nové Zámky - MŠK Format Martin
Afgelopen zaterdag kwam ik uit in het Slowaakse dorpje Nové Zámky, waar om en nabij 35.000 mensen wonen. Hier speelde de lokale club FKM Nové Zámky tegen MŠK Fomat Martin een degradatiekraker op het derde niveau van Slowakije. De wedstrijd bestond onder meer uit een bizarre keepersblunder van de thuisclub, veel gescheld tegen de vrouwelijke grensrechter (die terecht een doelpunt had afgekeurd) en een kale aanvoerder van Fomat Martin die technisch ver boven iedereen uit steeg. Uitslag: 1-2.

Opvallender is de 'Ajax Pizzeria' pal naast de club. Dit grote en behoorlijk luxe restaurant is vorig jaar een metamorfose ondergaan en ziet er nu spik en span uit. Overal zijn sporen van de Amsterdamse club te zien. Op de ramen is het Ajax-logo te zien, de letters staan in stijl groots op de voorkant, Amsterdamse schilderijen hangen rond en bovendien loopt alle bediening in Ajax schorten en polo's.

Helaas waren de eigenaren zelf niet aanwezig. De bediening kon wel vertellen dat het, zoals is te zien, erg fanatieke Ajax-fans zijn en dat ze uiteraard elke wedstrijd bekijken. Soms ook in het restaurant. Halverwege de pizza's kwam de hele selectie van Fomat Martin nog binnen, die hadden de bovenverdieping afgehuurd. De drie ultras die al in het restaurant zaten ontvingen de selectie met een luid applaus. 





Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

Saltacampos

Bizar. Wel leuk gedaan.
Over land and sea

Cyclebob

De advocaat van de vernoemde club is vast al een gepeperde brief aan het schrijven :0
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

DanielsenAxedal

#186
Hongarije - Griekenland

Afgelopen zondag speelde Hongarije tegen Griekenland een vriendschappelijke wedstrijd in de Puskás Aréna. Dit treffen stond in het teken van de afscheidswedstrijd van Balázs Dzsudzsák, de flankenflitser die de meeste Nederlanders nog wel kennen van zijn periode in Eindhoven. De Hongaar maakte drie jaar geleden zijn laatste opwachting voor het nationale elftal maar is nu toch terug voor nog één keer. Dat is niet zomaar, want bij zijn club Debrecen neemt hij de ploeg al voor het derde jaar op sleeptouw. Hij keerde na goed te hebben gecashed in Rusland, Turkije en de Emiraten terug bij de club waar het voor hem allemaal begon als jeugdspeler en loodste Debrecen weer naar het hoogste niveau.   

Terwijl de eerste wedstrijd van het WK 2022 in Qatar nog bezig is, zijn meer dan 50.000 mensen op weg naar de schitterende Puskás Aréna van Budapest. Bij het betreden van het veld krijgt Dzsudzsák een erkenning van de bond omdat hij door deze wedstrijd de recordinternational van Hongarije is geworden. Wanneer het volkslied wordt ingezet, is op het scherm te zien dat de tranen beginnen te vloeien.

Tijdens de wedstrijd valt op dat Hongarije een heuse ultra sectie heeft. Dit hebben landen normaal niet, laat staan bij vriendschappelijke duels. Onder het bewind van een leider met de megafoon gaat de sectie met de fanatieke supporters de hele wedstrijd tekeer. De banner voor het vak bedankt Balázs voor de vreugde die hij Hongarije door de jaren heen heeft bezorgd, waarna er later een banner komt die de kleuren van de vlag benadrukt: kracht, geloof en hoop.

Balázs Dzsudzsák krijgt na de rust een publiekswissel en doet dit bewust aan de andere kant om nog even langs de ultra sectie te lopen. Symbolisch bindt hij de aanvoerdersband om de arm van Dominik Szoboszlai, die de band ook een paar maanden eerder kreeg bij het afscheid van spits Ádám Szalai. In de 90+3de minuut scoort Hongarije via Zsolt Kalmár de winnende uit een vrije trap en is het feest compleet.

Dzsudzsák legt een interview af met de stadion microfoon en wordt benoemd tot ereburger van zijn geboortedorp. In zijn speech dankt hij de supporters en legt hij uit wat voor eer het is geweest om voor zijn land uit te komen. Vrijwel het hele stadion is gebleven om dit te zien. Hierna komt Dzsudzsák in de ultra sectie staan en drinkt hij een traditioneel shotje met ze. Hij krijgt opnieuw de stadion microfoon en zingt met het stadion het nummer 'The Night will Never End'. Dit is de laatste jaren onofficieel het beginnummer geworden voor wedstrijden rond het nationale elftal. Als afsluiting wordt gezamenlijk nog één keer het volkslied gezongen. Het is een perfect afscheid voor de recordinternational. Uiteraard een hele bijzondere ervaring om mee te maken als buitenlander.





Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

DanielsenAxedal

Goedemorgen GroundhoppersNet forum-leden!

Zoals sommigen gemerkt hebben, bracht ik het afgelopen jaar door in Hongarije. In dit fantastische groundhop-jaar heb ik onder meer alle clubs op het hoogste niveau minimaal één keer bezocht. Een mooie voltooiing waarbij ik terugkijk op veel waardevolle ervaringen en leuke connecties met de lokale bevolking. In lagere divisies waren ook genoeg stadion-pareltjes, alleen Pécs, Kaposvár en Nagykanizsa ben ik echt misgelopen. Hierbij publiceer ik de lijst met bezochte voetbalclubs waarvan ik een thuiswedstrijd heb gezien.

Tegenwoordig schrijf ik elders verslagen, uiteraard veelal over de Hongaarse voetbalbeleving. Ik beschrijf de sfeer, ga in gesprek met supporters en ultra-groepen, bezoek de gekste stadions en vertel over dorpen en steden in heel het land. Daarbij zoom ik ook graag in op de politieke achtergronden van clubs, omdat helaas niet alles even zuiver gaat in Hongarije. Veel leesplezier toegewenst! Ga je zelf die kant op? Dan help ik je graag. Stuur gerust een DM of connect via X.

Meerdere thuisduels bezocht:
Ferencváros 14x
Honvéd Kispest 9x
Újpest FC 7x
MTK Budapest 7x
BVSC Zugló 6x
Budafoki MTE 5x
Hongarije nationale elftal 4x
Csepel FC 4x
Vasas FC 3x
BKV Előre SC 3x
Soroksár SC 3x

2 thuisduels bezocht:
Puskás Akádemia
Győr ETO FC
Siófok BFC
Budaörsi SC
Rákospalotai EAC
MTK -19
Pénzügyőr SE
Zalaegerszeg
DVTK

1 thuisduel:
Kisvárda FC
Debreceni VSC
Debrecen II
Fehérvár FC
Mezőkövesd-Zsóry FC
Paksi FC
Kecskeméti TE
43. SZ. Építók SK
III. Kerület TVE
Szolnok MAV FC
Eger SE
Honvéd II
Mészöly Focisuli
Mátyásföldi LTC
Ferencváros Női
Issimo SE
Vác FC
Ikarus BSE
Dorogi FC
Pestszentimrei SK
Újpest Haladás FC
ESMTK
Testvériség SE
Csep-Gól FC
Hongarije -21
Hongarije -17
Dunaharaszti MTK
XII. Kerület Svábhegy
Fovárosi Vízmúvek SK
Felsőpakony KSE
Sopron SC
Futbology: DanielsenAxedal
Twitter.com/DanielsenAxedal
Tiktok.com/@danielsenaxedal
Flawed Football: boerenkoolvoetbal.wixsite.com/website

watergatehopper

Mooi Daniël !
Bedankt voor het delen.
🇧🇪 Eerste klasse B ✅