Hoofdmenu

Duitsland

Gestart door hgrm, feb 18, 2008, 23:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.


spons

2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Haha wat een grap.

spons

Citaat van: Joost op feb 27, 2013, 11:15:56
Haha wat een grap.

Wat is daar zo grappig aan ?
2.711 wedstrijden ( waarvan 1.556 van Feyenoord ), 671 "clubs", 558 grounds, 43 landen

Joost

Citaat van: spons op feb 27, 2013, 11:29:21
Wat is daar zo grappig aan ?
Alleen een drukmiddel richting de gemeente denk ik.

Terranova

Citaat van: Joost op feb 27, 2013, 12:43:12
Alleen een drukmiddel richting de gemeente denk ik.

Ze zullen wat moeten. Hoeveel toeschouwers komen er nog naar Aachen in de RL West ? 3000 ? 4000 ?
Met dit stadion zullen ze nooit een nieuwe start kunnen maken, mits ze het bijvoorbeeld gaan huren ofzo.
Ook Aachen is in de valkuil getrapt door een nieuw stadion te gaan bouwen omdat er geen doorgroeimogelijkheden waren met het oude Tivoli. Dan degradeer je een keer en dan is het meteen einde oefening voor een vereniging. En helaas is dat een trend in het moderne voetbal. Je nog liever een nieuw stadion laten aanmeten met diverse schuldeisers als gevolg, dan een aantal jaren in de luwte spelen om weloverwogen de beslissing te kunnen nemen.

Joost

Ik zou het eerder wanbeleid van het bestuur willen noemen.

Terranova

Aachen zou uiterlijk vandaag een locatie moeten kiezen. Ben eens benieuwd wat het gaat worden.
Maar goed, de kans bestaat dat wanneer ze de licentie alsnog krijgen en in de 3e Bundesliga blijven door goede prestaties, ze alsnog volgend seizoen 3e Liga spelen. Ik zou het ze i.i.g. gunnen.

Joost

Citaat van: Terranova op mrt 01, 2013, 11:21:09
Aachen zou uiterlijk vandaag een locatie moeten kiezen. Ben eens benieuwd wat het gaat worden.
Maar goed, de kans bestaat dat wanneer ze de licentie alsnog krijgen en in de 3e Bundesliga blijven door goede prestaties, ze alsnog volgend seizoen 3e Liga spelen. Ik zou het ze i.i.g. gunnen.

Dat is al gekozen.

Vooralsnog is voor het stadion in Julich gekozen maar de club heeft nog tot 1 augustus om eventueel te veranderen.
Wanneer handhaving wordt bewerkstelligd dan heeft de DFB als verplichting dat er een stadion in Duitsland moet zijn waar de club speelt. De club is die regeling nu aan het toetsen in Brussel.

Het stadion in Julich is overigens een stuk verder weg dan het PLS.

ALenstra

Julich gaat het niet worden in ieder geval. Ze hebben Alemannia laten weten dat ze niet welkom zijn.

Joost

Citaat van: ALenstra op mrt 01, 2013, 19:22:53
Julich gaat het niet worden in ieder geval. Ze hebben Alemannia laten weten dat ze niet welkom zijn.

Das gek, gisteren in de krant stond dat alles rond was.

Terranova

Opnieuw problemen in de 3. Liga. ARD meldt zojuist dat Kickers Offenbach vanwege het nieuwe stadion met een tekort kampt van 7 miljoen euro. Acute licentie problemen dus voor de ploeg van ex-trainer Arie van Lent.

Hugo

Citaat van: Terranova op mrt 09, 2013, 18:35:48
Opnieuw problemen in de 3. Liga. ARD meldt zojuist dat Kickers Offenbach vanwege het nieuwe stadion met een tekort kampt van 7 miljoen euro. Acute licentie problemen dus voor de ploeg van ex-trainer Arie van Lent.

Opdoeken die 3.Liga, enkel financiële problemen

hgrm

Citaat van: Hugo op mrt 09, 2013, 21:11:12
Opdoeken die 3.Liga, enkel financiële problemen

Ophouden met nieuwe, te dure stadions bouwen, lijkt me.
Van de clubs die in de problemen zitten, hebben er zich flink wat daarop verkeken.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Terranova

Citaat van: hgrm op mrt 09, 2013, 21:12:23
Ophouden met nieuwe, te dure stadions bouwen, lijkt me.
Van de clubs die in de problemen zitten, hebben er zich flink wat daarop verkeken.

Helemaal mee eens, alhoewel de meeste mensen vinden dat je als club met de tijd mee moet gaan om door te groeien. Maar wat is er mis mee om een aantal jaren in de luwte te spelen om vervolgens weloverwogen wanneer de mogelijkheden er zijn het stadion te renoveren / te vernieuwen. Heb af en toe echt het idee dat clubs zich aan hun stand verplicht voelen om iets nieuws te gaan doen, met alle gevolgen van dien. En het fraaie is dat zo'n bestuur er veelal tijdelijk zit. M.a.w. anderen mogen de rotzooi van de veroorzakers opknappen.