DFB Pokal 2012-2013

Gestart door Hugo, jun 05, 2012, 07:23:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

De loting voor de eerste ronde is op 23 juni a.s. De wedstrijden worden dan gespeeld het weekend van 18/19 augustus.

FCT1980

Ik hoop op een leukeloting voor Munster, RWO en Osnabrück. Zijn stadions die makkelijk te bezoeken zijn.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Sebastiaan_W

Citaat van: FCT1980 op jun 05, 2012, 18:58:28
Ik hoop op een leukeloting voor Munster, RWO en Osnabrück. Zijn stadions die makkelijk te bezoeken zijn.

Denk dat je RWE bedoeld.

FCT1980

Nee bedoel RWO. Of spelen die niet mee dit seizoen?
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

AthleticHolanda

Citaat van: FCT1980 op jun 06, 2012, 19:00:26
Nee bedoel RWO. Of spelen die niet mee dit seizoen?

Nee, thuis van Hönnepel/Niedermörmter verloren, dan verdien je het ook niet :-D.

FCT1980

Haha dat wist ik helemaal niet.
Dan verdien je inderdaad niet beter.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Hugo

Wedstrijd in het nieuwe stadion van RW Essen zou wel leuk zijn, anders wil ik Worms, Victoria Hamburg of Offenburg wel eens gaan vincken. In de voormalige DDR hebben zich geen spannende clubs gekwalificeerd.

Terranova

Vraagje aan de mensen die ervaring hebben met het bezoeken van wedstrijden in de DFB bokal;

Ik wil in het weekend van 18/19 augustus een soort van tour maken waarbij ik in totaal 3 wedstrijden ga bezoeken. Hoe pakken jullie dit normaal gesproken aan met kaartjes? Aangezien ik nog niet weet welke clubs ik ga bezoeken (afhankelijk van de loting) kan ik nog geen voorbeelden van clubs geven, maar wellicht dat jullie tips hebben hoe ik in DL het makkelijkste aan kaarten kom.

Als ik bijvoorbeeld de toeschouwersaantallen van de 1e ronde in 2011 zie dan valt me op dat deze enorm hoog zijn, echter niet vaak uitverkocht (statistieken kicker.de). De gok wagen om op de goede gok een aantal uren te rijden zie ik niet zo zitten eigenlijk, geen zin om voor gesloten poorten te staan ;)

Alle hulp is welkom, alvast bedankt.

Verwijderd lid

Het is goed om te weten dat de ploeg die in de laagste competitie uitkomt altijd het thuisvoordeel krijgt. In dat opzicht kan je van een groot aantal clubs al bijna er van uit gaan dat ze een thuisduel zullen krijgen. Je kan je dan in ieder geval alvast vooraf registeren op de clubwebsite zodat je een account hebt. Het wil wel eens voorkomen dat alleen mensen die voor een bepaalde datum hebben geregistreerd aan een kaart kunnen komen.
Verder is het puur een kwestie van afwachten en op een kladpapier alvast wat interessante locaties uit zoeken en een denkbeeldige trip maken.

ALenstra

Ik ben vorig jaar bij Teningen-Schalke in Freiburg geweest. Kaartje vooraf besteld wat geen overbodige luxe was aangezien het stadion vrijwel uitverkocht was. Hou er rekening mee dat je na de loting nog moet wachten op de exacte speeltijden.

Terranova

Loting vandaag om 18:00 !
Volgens mij live op TV

ALenstra

Alemannia Aachen-Borussia Mönchengladbach, Jahn Regensburg-Bayern München en Chemnitzer FC-Dynamo Dresden zijn leuke streekderby's.

wekke


18.08.2012

SG Sonnenhof Großaspach - FSV Frankfurt
Hallescher FC - MSV Duisburg
FC Nöttingen - Hannover 96
Wormatia Worms - Hertha BSC
FC Oberneuland - Borussia Dortmund
1. FC Heidenheim 1846 - VfL Bochum
Victoria Hamburg - SC Freiburg
SpVgg Unterhaching - 1. FC Köln
SV Falkensee-Finkenkrug - VfB Stuttgart
Karlsruher SC - Hamburger SV
VfR Aalen - FC Ingolstadt 04
Offenburger FV - FC St. Pauli
Arminia Bielefeld - SC Paderborn 07
Hansa Rostock - 1. FC Kaiserslautern
1. FC Saarbrücken - FC Schalke 04
FC Hennef 05 - TSV 1860 München
VfB Lübeck - Eintracht Braunschweig
SV Sandhausen - Energie Cottbus
TSV Havelse - 1. FC Nürnberg
Rot-Weiss Essen - 1. FC Union Berlin
SV Wilhelmshaven - FC Augsburg
FC Schönberg 95 - VfL Wolfsburg
Jahn Regensburg - Bayern München
Alemannia Aachen - Bor. Mönchengladbach
Chemnitzer FC - Dynamo Dresden
FC Carl Zeiss Jena - Bayer Leverkusen
Wacker Burghausen - Fortuna Düsseldorf
Erzgebirge Aue - Eintracht Frankfurt
Kickers Offenbach - SpVgg Greuther Fürth
Preußen Münster - Werder Bremen
SV Roßbach - 1. FSV Mainz 05
Berliner AK 07 - 1899 Hoffenheim

Bier und Bratwurst

Het ene stadion is het andere niet!

Voetbalhopper

Preußen Münster - Werder Bremen gaat het worden voor mij. Zal het een probleem worden om 2 kaarten te krijgen ?