Hoofdmenu

Hoe het was

Gestart door TeeZee, apr 28, 2008, 09:26:41

Vorige topic - Volgende topic

headout en 6 gasten bekijken dit topic.

Dieter

Citaat van: hgrm op okt 01, 2020, 16:48:51
@Salsacampos:

Wat ik me afvraag (en waar jij vast antwoord op kunt geven): is er in België ook zo'n kleine maar luidruchtige minderheid die zich actief verzet tegen de maatregelen en soms zelfs beweert dat Corona helemaal niet bestaat?

Belgen zijn een pak minder assertief op dat gebied. Vooral de mondmaskerplicht is de afgelopen maanden redelijk snel ingeburgerd geraakt. Wat dat betreft verbaas ik me er toch over dat in Nederland die discussie daarover nu pas echt op gang komt. Ik ben afgelopen zomer in Maastricht geweest en trok toch grote ogen toen ik vaststelde dat noch in de winkelstraten, noch in handelszaken, noch in de supermarkt mondmaskers gedragen werd.

Idem voor het voetbal, afgelopen weekend Anderlecht-Eupen gaan kijken, max. 5000 supporters en verplicht mondmasker op en meteen steward erbij als je het niet droeg of zelfs nog maar tot onder je neus droeg. Dat men in Nederland dit niet verplicht aan toeschouwers in stadions maar dan vervolgens uit politieke hoek moord en brand schreeuwt omdat er gezongen en gejuicht wordt is te gek voor woorden eigenlijk.

wekke

Citaat van: hgrm op okt 01, 2020, 16:48:51
@Salsacampos:

Wat ik me afvraag (en waar jij vast antwoord op kunt geven): is er in België ook zo'n kleine maar luidruchtige minderheid die zich actief verzet tegen de maatregelen en soms zelfs beweert dat Corona helemaal niet bestaat?

Wij zijn Belgen. Wij klagen tegen onze naasten of vanachter een computerscherm/smartphone over politiek, corona maatregelen, ... maar hebben niet de drang om er actief tegenin te gaan.

Tribuneklanten

Wie heeft er afgelopen weekend daadwerkelijk vanachter een hek een wedstrijd gezien?
Zelf had ik zaterdag dienst op secretariaat en heb zodoende nog wat voetbal gezien, maar had weinig zin om zondag ergens in de bosjes te gaan liggen.

DannyH79

Zaterdag wel zelf gevoetbald, maar het is wel raar op een verder uitgestorven complex en dichte kantine. Als je dan leest dat in Staphorst een kerk bomvol zat met zingende mensen zonder mondkapjes dan vraag je je wel af waarom er geen supporters bij het voetbal mogen, in de buitenlucht, op afstand..... Desnoods met mondkapje....
Mijn blog: https://groundhop-hopper.blogspot.com/

Mijn insta: @groundhophopper

Saltacampos

Citaat van: DannyH79 op okt 05, 2020, 08:54:18
Zaterdag wel zelf gevoetbald, maar het is wel raar op een verder uitgestorven complex en dichte kantine. Als je dan leest dat in Staphorst een kerk bomvol zat met zingende mensen zonder mondkapjes dan vraag je je wel af waarom er geen supporters bij het voetbal mogen, in de buitenlucht, op afstand..... Desnoods met mondkapje....
Dat is inderdaad een typisch voorbeeld van inconsequentie. Dit valt volgens mij niet uit te leggen en lijkt me eerder politiek/religieus gemotiveerd dan doordacht.
Ik denk dat veel van de geviseerde problemen bij het voetbal (en ook op andere plaatsen) te maken hebben met overmatig alchoholgebruik en daardoor "vergeten" van de regels, misschien kan men eens in die richting denken en (tijdelijk) een alcoholverbod (dat in Frankrijk bijvoorbeeld al sinds begin jaren negentig bestaat) invoeren bij voetbalwedstrijden.
Kansloos in België gezien de oppermachtige biersector, maar misschien in Nederland wel een piste.
Over land and sea

Jef400

Als dat er voor zorgt dat er weer publiek naar de velden mag ben ik daar zeker voorstander van. Tot het moment dat we weer veilig allemaal naar het stadion kunnen. Iets wat hopelijk in het eerste halfjaar van 2021 weer zal gaan gebeuren.

Cyclebob

Citaat van: Tribuneklanten op okt 05, 2020, 08:39:50
Wie heeft er afgelopen weekend daadwerkelijk vanachter een hek een wedstrijd gezien?
Zelf had ik zaterdag dienst op secretariaat en heb zodoende nog wat voetbal gezien, maar had weinig zin om zondag ergens in de bosjes te gaan liggen.
Ik heb gisteren 5 minuten door een hek, langs een boom, naar Badhoevedorp - Nautilus gekeken (anders waren het er wellicht 10 minuten geweest). Kwam er onderweg langs
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

FCT1980

Citaat van: Saltacampos op okt 05, 2020, 11:13:12
Dat is inderdaad een typisch voorbeeld van inconsequentie. Dit valt volgens mij niet uit te leggen en lijkt me eerder politiek/religieus gemotiveerd dan doordacht.
Ik denk dat veel van de geviseerde problemen bij het voetbal (en ook op andere plaatsen) te maken hebben met overmatig alchoholgebruik en daardoor "vergeten" van de regels, misschien kan men eens in die richting denken en (tijdelijk) een alcoholverbod (dat in Frankrijk bijvoorbeeld al sinds begin jaren negentig bestaat) invoeren bij voetbalwedstrijden.
Kansloos in België gezien de oppermachtige biersector, maar misschien in Nederland wel een piste.

Nooit aan beginnen. Als dat erdoor komt krijg je nooit je biertje bij het voetbal terug.
There are football grounds and football grounds. Then there is Villa Park!

Cyclebob

Aangezien dit een groundhopforum is een verslag van twee wedstrijden dit weekend:
Zaterdagavond was ik één van de gelukkigen in wellicht de laatste wedstrijd in het Mijnstadion in Beringen, voordat het net als de bijgelegen terril en mijncomplexen opgeknapt, gecultiveerd wordt en zijn klassieke karakter gaat verliezen. Fusieclub KVK Beringen, voorloper FC Beringen was tot 1984 een vaste waarde in de 1e klasse, trad aan tegen traditieclub Racing Mechelen. Spannende pot, bijzonder doelpunt voor het vijfde niveau in de stromende regen en uiteindelijk een luid bezongen 0-1 winst voor denne Racing vanuit het vrijwel uitverkocht uitvak. Tel hamburger en biertje erbij op, en het klopte... De volgende ochtend kon ik het complex met zijn fantastische tribunes opnieuw op doordat er een onderbond wedstrijd op een naastgelegen veld werd gespeeld. Zondagmiddag op de terugweg toch even langs mijn plaatselijke trots SVV, die ik bij de Dussense Boys na een 0-1 voorsprong met 6-1 vanuit de naastgelegen basketbalkooi (gratis Poolse uitvak ervaring) de zoveelste Brabantse pottenbak in zag gaan met hetzelfde scenario als twee weken terug bij SAB. Het merendeel van de spelers heeft zichtbaar XL conditieachterstand, dus werk aan de winkel om niet te degraderen naar de 5e klasse. Alhoewel dat ook weer mooie tripjes zal opleveren.
Laatst bezochte nieuwe grounds, Buitenland: 7/1/24: Castellón - Osasuna Pamplona 0-1. Binnenland: 28/1/24: RDM Rotterdam - Den Bommel 2 5-3 Futbology: Bob Vellinga

Joost

#5829
Ik was al bijna drie weken verstoken geweest van live voetbal. Deels omdat we de stadions niet in mogen, maar ook deels omdat mijn amateurvoetbalbezoekjes niet door konden gaan wegens andere verplichtingen. Hoewel we in Nederland het voetbal helemaal hebben stopgezet mag en kan ik als inwoner van een grensstreek wel nog kort er overheen. Germania Teveren v Sportfreunde Duren was de pot die ik al begin deze week uitkoos.

Voor de oudere lieden zal Germania Teveren wellicht nog bekend klinken. In de jaren 90 speelde de club een drietal seizoenen op het 3e Duitse niveau en trof daar als dorpsclub grootmachten als Alemannia Aachen, Rot Weiss Essen, Fortuna Dusseldorf, 1. FC Saarbrucken en RW Oberhausen. De club scoutte in die tijd al veel in Zuid-Limburg en had ook Gene Hanssen in de late herfst van zijn carriere nog 5 jaar onder contract.

Tegenwoordig is de club alweer jaren actief of het 5e of 6e Duitse niveau, de voorbije 6 seizoenen in de Landesliga Mittelrhein staffel 2. Vorig jaar was Gerrie Senden er nog trainer maar dat verliep niet fantastisch en hij nam ontslag. Dit seizoen gaat het een heel stuk beter en wist de ploeg vorige week zelfs de koppositie over te nemen van Eintracht Verlautenheide. Vandaag kwam Sportfreunde Duren op bezoek dat in de nog prille competitie ook aardig gestart is.

Het Heidestadion is weinig bijzonders. Een kleine zittribune, wat statredes ernaast (beide zonder afrastering richting veld) en een kantine aan de ene zijde. Een graswal met wat crush-barriers aan de andere zijde. Voor de vliegtuigspotters is het wel een ideale plek want het ligt vrijwel direct tegen de NATO basis met vliegveld aan.

Vandaag was het in ieder geval een perfecte plek om alle coronaperikelen even te vergeten. De ruim 250 toeschouwers zaten op de tribune hooguit 1 stoeltje van elkaar of stonden zoals het een jaar geleden ook nog ging langs het veld. In de kantine stond geen tafel minder en het sporadisch waar te nemen mondkapje hing om de nek. Met het heerlijke herfstzonnetje, de kleurige bomen en de geur van vers gemaaid gras was het echt genieten.

Ook op het veld was het bijzonder aangenaam. Teveren kreeg al snel een strafschop na wat gedoe bij een hoekschop. Gezien hun eigen reactie hadden ze er zelf ook niet op gerekend na het fluitsignaal. Al snel 1-0 dus. De gasten waren getergd en al zeer geirriteerd over iedere beslissing van het arbitrale trio maar lieten ook goed voetbal zien. De doelman van Germania had zijn handen vol aan alle doelpogingen maar hield de nul. Aan de overzijde waren minder kansen maar ging de bal er wel in, een schot dat normaal gesproken geen probleem vormt voor een keeper werd getoucheerd en rolde langs de al liggende doelman over de lijn.

In de tweede helft probeerde Sportfreunde het wel om Germania naar achter te duwen maar in de omschakeling was de thuisclub vele malen gevaarlijker. Na een uurtje viel de 3e en een paar minuten later de 4e treffer. Daar zou het bij blijven ondanks een aantal riante mogelijkheden.

Wat (oude) fotootjes; https://www.europlan-online.de/heidestadion/stadion-1484.html

Nort

Gisteren was ik dus een van de aanwezigen op de tribunes in de Goffert. Sinds dit seizoen ben ik namelijk seizoenkaarthouder bij de club en kon ik dus een kaartje voor de wedstrijd krijgen. Dat hield wel in dat ik me op vrijdag moest laten testen in de Goffert, a.s. vrijdag nog eens en mijn specifieke bubbel moest zich ook op zondag laten testen d.m.v. een sneltest. Normaliter een reden om lekker thuis te blijven, echter had ik wel weer erg zin om naar een voetbalwedstrijd te gaan en bovendien help je de clubs/evenementen sector ermee om mogelijk aan te tonen dat er op kleine schaal weer evenementen mogelijk zijn.


Na het aanmelden via de website, kreeg ik een bericht van NEC dat ik mocht komen en daarbij moest ik een App op mijn telefoon downloaden. De communicatie vanuit NEC was goed en duidelijk, de IT iets minder (die buiten NEC lag). Links naar de website om de tests in te plannen en te registreren werkte niet of slechts gedeeltelijk. Toch lukte het uiteindelijk om een test in te plannen.

Bij het hoofdgebouw van de Goffert, moesten alle supporters op vrijdag getest worden. Dat liep allemaal heel soepel en binnen vijf minuten stond ik weer buiten. Op zaterdag kwam de negatieve uitslag binnen en mochten we op zondag de wedstrijd bijwonen, althans als we op zondag ochtend ook nog de sneltest doorstonden. Ook hier was de organisatie feilloos en liep alles snel door (al haperde de IT soms weer eens). Nog geen vijf minuten na de sneltest kwam de uitslag al in de App te staan en was iedereen negatief getest.


Na het scannen van de digitale toegangskaart kregen we een zender om onze nek gehangen en konden we eindelijk weer van een potje voetbal genieten. Bij de catering van NEC geen broodjes worst meer, na het vertrek van Boekhoorn bij Hema, en bleef een broodje bal en een biertje over. Onze bubbel moest het mondkapje ophouden, maar moesten/mochten wel langs elkaar zitten (zonder afstand) en gewoon zingen/schreeuwen zoals het ging voor 2020. Ofwel, lekker nuilen op tribunes.

Met zes verschillende bubbels was het toch wel een aparte gewaarwording, waarbij iedere groep wat andere regels had. Iedereen leek er wel zin in te hebben en dat de tegenstander De Graafschap was maakte het net iets aantrekkelijker. Voor NEC stond er eigenlijk weinig op het spel. Kwalificeren voor de nacompetitie doen ze wel en ze staan te ver achter om kans te maken voor directe promotie. De superboeren zijn nog wel in volle strijd voor directe promotie en konden zichzelf een grote dienst bewijzen. Vanaf de aftrap waren de bezoekers de betere partij en was het enkel de vraag hoeveel het zou worden. Dat werd dus 1-2.


Op de tribune was het erg fijn. De zon scheen als een prachtige lentedag, het biertje smaakte lekker en de supporters konden weer ouderwets nuilen over de scheids, vermeend buitenspel, zwakke passes van hun 'helden' en over nog tig andere zaken. Spannend werd het niet en ondanks een nauwelijks gevuld stadion was er meer sfeer dan bij een reguliere wedstrijd van NEC op het 2e niveau. Na het laatste fluitsignaal voegden de aanwezigen zich onder de andere wandelaars en terug naar het realisme van onze hedendaagse leven. Ondanks alle voorwaarden was het dat zeker waard om voor 1,5 uur ons weer even te wanen in een pre- en post corona tijd.


Dat we weer snel (massaal) de tribunes op mogen.

rogo_breda

Citaat van: Nort op feb 22, 2021, 09:33:48
Dat we weer snel (massaal) de tribunes op mogen.

Mooi verslag en dat laatste hopen we natuurlijk allemaal!

Robbie



Ik vond het heerlijk om weer in het stadion te zijn. En als alumnus van de lokale universiteit is het altijd fijn om in de oudste stad van Nederland te vertoeven.

Aan het wedstrijdverslag heb ik weinig toe te voegen. Ik heb nog wel wat opmerkingen over de zaken eromheen.

-Het was mij niet duidelijk dat de anderhalvemetermaatregel niet zou gelden binnen het stadion. Dat kan aan mij liggen, maar wellicht dat ze daar wat duidelijker over konden zijn. Ik kon gelukkig wel overal afstand bewaren.
-Zoals Nort reeds opmerkte was de IT hier en daar niet in orde. Bij mijn bubble werkte ook de scanner niet goed. Allemaal bijzaken natuurlijk, maar alles bij elkaar kwam het soms wat knullig over.
-Ik heb mij nergens moeten identificeren. Mijn testuitslag werd ook niet goed bekeken. Ik liet het papiertje zien en mocht, zonder dat er naar gekeken werd, doorlopen. Idealiter is de testuitslag uiteraard aan het toegangsbewijs gekoppeld.
-Ik ben zeer geïnteresseerd in de proefresultaten. Ik heb nog nergens kunnen vernemen of er ook mensen positief zijn getest vooraf aan de wedstrijd. Ik hoop dat in een later stadium de resulaten en conclusies gedeeld worden.

Ik verwacht overigens weinig van de proef, zeker niet op korte termijn, in de zin dat we weer snel naar het stadion mogen. Ik vind dat zulke proeven en testen aan het eind van de eerste lockdown hadden moeten plaatsvinden. Hoe meer we weten, hoe meer we uiteindelijk kunnen, is mijn mening.


Nort

Citaat van: Robbie op feb 22, 2021, 16:23:23


Ik vond het heerlijk om weer in het stadion te zijn. En als alumnus van de lokale universiteit is het altijd fijn om in de oudste stad van Nederland te vertoeven.

Aan het wedstrijdverslag heb ik weinig toe te voegen. Ik heb nog wel wat opmerkingen over de zaken eromheen.

-Het was mij niet duidelijk dat de anderhalvemetermaatregel niet zou gelden binnen het stadion. Dat kan aan mij liggen, maar wellicht dat ze daar wat duidelijker over konden zijn. Ik kon gelukkig wel overal afstand bewaren.
-Zoals Nort reeds opmerkte was de IT hier en daar niet in orde. Bij mijn bubble werkte ook de scanner niet goed. Allemaal bijzaken natuurlijk, maar alles bij elkaar kwam het soms wat knullig over.
-Ik heb mij nergens moeten identificeren. Mijn testuitslag werd ook niet goed bekeken. Ik liet het papiertje zien en mocht, zonder dat er naar gekeken werd, doorlopen. Idealiter is de testuitslag uiteraard aan het toegangsbewijs gekoppeld.
-Ik ben zeer geïnteresseerd in de proefresultaten. Ik heb nog nergens kunnen vernemen of er ook mensen positief zijn getest vooraf aan de wedstrijd. Ik hoop dat in een later stadium de resulaten en conclusies gedeeld worden.

Ik verwacht overigens weinig van de proef, zeker niet op korte termijn, in de zin dat we weer snel naar het stadion mogen. Ik vind dat zulke proeven en testen aan het eind van de eerste lockdown hadden moeten plaatsvinden. Hoe meer we weten, hoe meer we uiteindelijk kunnen, is mijn mening.
Er zijn 10 mensen positief getest op vrijdag, niemand met de sneltest.

En uiteraard eens met je conclusie.

Joost

Citaat van: Robbie op feb 22, 2021, 16:23:23
Ik verwacht overigens weinig van de proef, zeker niet op korte termijn, in de zin dat we weer snel naar het stadion mogen. Ik vind dat zulke proeven en testen aan het eind van de eerste lockdown hadden moeten plaatsvinden. Hoe meer we weten, hoe meer we uiteindelijk kunnen, is mijn mening.

Ik vraag me vooral af wat het nut van zo'n proef is.
Hoe kun je het besmettingsgevaar in een stadion testen als er enkel niet positieve mensen in het publiek zitten.

Daarnaast ben je testen aan het doen in een omgeving waar de kans op besmetting sowieso heel erg klein is.