Groundhopping incidenten

Gestart door Stadionhopper, jun 14, 2008, 12:59:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadionhopper

Elke groundhopper maakt wel iets mee als hij onderweg is naar een wedstrijd. In een stadion gebeuren vaker dezelfde incidenten zoals fakkels, streakers, stilleggingen, maar waar ik naar benieuwd ben zijn de obstakels cq. incidenten die jullie hebben meegemaakt naar een wedstrijd toe, onder het reizen dus.

Mijn vreemdste incident was toen ik naar Arminia Bielefeld - Wacker Burghausen wilde gaan. Toen ik nog geen auto had ging ik altijd met de zo beroemde Maas-Wupper-Express de Bundesrepubliek in. Overstappen in Viersen en de trein richting Hamm (waar ik weer moest overstappen naar Bielefeld). Ongeveer 500 meter voor het station van Hamm bleef de trein plots stilstaan. Dit gebeurd wel vaker, soms wordt er omgeroepen wat de reden van de stilstand is. Dit gebeurde nu pas na ruim 1,5 uur, we kregen de melding dat er een bommelding was op het station van Hamm.
Deze reden was na 2 uur diskutabel geworden, omdat er een helikopter boven onze trein bleef vliegen en de Duitse ME (wat ik toen dacht) onze trein bestormde. Alle overige treinen haalden onze trein wel in, dus die konden wel op Hamm aankomen. Na 3 uur (!!!!) kwamen we dan uiteindelijk aan op het station van Hamm. Als er een bommelding was geweest had ik geen mensen en wel wat politie verwacht op het station. Ik stapte uit de trein en er was niets aan de hand op dit station en het dagelijks leven er gewoon doorging. We werden verzocht het perron te verlaten, op een ander perron heb ik nog toegekeken wat er nu precies aan de hand zou zijn. Het enige wat ik kon zien was dat de ME een lijkzak uit de trein haalde.
Als logisch gevolg van dit voorval heb ik de wedstrijd nooit gehaald, heb in Hamm nog wat gegeten en ben terug naar Nederland gegaan.

Toen ik thuis was heb ik het internet af gespeurd naar dit incident. Het enige wat ik kon vinden was dat alle treinen een vertraging van 45 minuten hadden bij Hamm (heel vreemd want onze trein had ruim 3 uur vertraging). Een klein artikel vertelde mij dat de Deutsche Sondereinsatzkommando een trein had bestormd bij Hamm. De reden is niet bekend gemaakt...
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Ici c est Paris

Hierbij stelt dat van mij niet zoveel voor. Heb een keer naar Standard gehad dat er ineens geen trein meer reed tussen Maastricht en Luik en we zijn in Charleroi 2 uur vastgehouden door de politie, maar meer niet.

TeeZee

Treinstakingen, onverwachte hotels, mensen die door een trein vol met voetbalsupporters niet konden uitstappen op hun halte, files, te laat komen door een kwartiertje Stonehenge, bijna iedere trip kent wel een incident.

Ik kom er in de toekomst vast nog op terug, voor nu laat het bij het wijzen op het verslag van Sunderland v Newcastle: http://www.groundhoppersnet.nl/index.php?topic=153.0
Hier was het aantal hindernissen bovengemiddeld!!

hgrm

Op weg naar Faymonville in Maastricht (bij die irritante stoplichten) er achterkomen dat je versnellingsbak het niet meer doet, is ook niet leuk. Gelukkig had de wegenwacht me binnen een halfuur geholpen en heb ik de wedstrijd nog makkelijk gehaald.
Laatste nieuwe stadion (516): De Groote Wielen - Rosmalen

Rinus A.

Ik maakte rond 2000 een trop naar Wuppertal (primair om mijn roots te besnuffelen, maar uiteindelijk werd er ook een heimspiel van -toen nog- WSV bezocht). Op de weg terug bleken we erg mooie plaatsen te hebben in de ICE Internationaal, direct achter de conducteur. Leuk meekijken door de glazen wand, best aardig de eerste 5 minuten. Gelukkig verlegden we de aandacht daarna naar andere zaken, want ergens langs de bossen ter hoogte van Duisburg(?) gingen we opeens vol op de remmen en liet de bestuurder met een druk op de knop meteen de glazen wand ondoorzichtbaar. Wat volgende was heel veel geschok en een harde knal, waarna ik dacht dat we het bosi ngingen en mijn dagen geteld waren. De wielen bleven echter op de rails en de trein legde nog even een kilometer remweg af. De bestuurder is vervolgens met collega teruggelopen en wist naderhand te melden dat we een manspersoon met 200 km/u hadden getroffen en dat er nu 2 andere mannen in shock naast de plek des onheils stonden. De machinist bleef trouwens retecool, maar volgens procede moest hij wel vervangen worden.

Later in de week las ik op internet dat het drie dronken duitsers betrof, die een snelle route zochten door het bos. Één van het stel verloor zijn evenwicht toen ze een spurtje moesten trekken voor de naderende trein. De anderen twee zijn trouwens gearresteerd.

Rinus A.

Citaat van: TeeZee op jun 15, 2008, 17:23:16
Ik kom er in de toekomst vast nog op terug, voor nu laat het bij het wijzen op het verslag van Sunderland v Newcastle: http://www.groundhoppersnet.nl/index.php?topic=153.0
Hier was het aantal hindernissen bovengemiddeld!!

Ja, de Noordzee was die nacht ook een incident an sich. Weet nog goed hoe we vrijdag de haven van IJmuiden uit moesten komen bij windkracht 9. Een vriend van me had zijn broer aan de lijn - die op het Semafoor werkt, de havendienst - en daar was er flink wat paniek. De sleepboten hielden het schip niet meer en even leek het erop dat we tegen de Zuidpier aan zouden knallen. Hoogstaande manouvres van de sleepdienstvaarders wisten dit net te voorkomen, ik schatte dat we op 5 meter van de wand zaten.

reemstercarp

Echt vervelende dingen heb ik nog nooit meegemaakt, behalve die ene keer...

Ik ging naar de stad La Plata, zo'n uur ten zuiden van Buenos Aires om Estudiantes - River daar te zien. Ik was expres met een gewone streekbus gegaan in plaats van de bussen waarmee de fans gingen, omdat die nog wel eens bestormd/bekogeld/beschoten worden. De heenweg verliep perfect. Ontmoette een ander groepje River Fans, en samen liepen we van de bushalte naar het stadion, langs een sloppenwijk.

Na de wedstrijd krijgen de fans van de uitspelende ploeg altijd "voorsprong" om de stad te verlaten. Dus dat was rennen naar de bushalten geblazen in mn River shirt. Daar aangekomen wilde de bus maar niet komen. Opeens zag ik twee andere kerels in River shirts naar me toekomen. Ze zagen er uit als de typische "Villero" (sloppenwijkbewoner), oftewel een donkere huid, vies en kapotte kleren.

Eerst vroegen ze nog vriendelijk of ik wat wisselgeld had voor de bus naar Buenos Aires. Toen ik vertelde dat ik dat niet had, geloofde één van de twee mij niet, en greep naar mijn broekzak. Ik duwde zijn hand weg, en toen begonnen ze me te dreigen: dat ik ze maar mijn geld moest geven. Toch geloofden ze me niet (ook niet vreemd als blonde, blanke kerel in schone kleding rondlopen daaro) en bleven ze aandringen. De een sloeg nog zn fles bier kapot. Totdat ze me gingen bedreigen. De volgende keer als ik naar River zou komen, zouden ze me vermoorden. Gelukkig dropen ze af omdat ze eindelijk overtuigd waren dat ik niets bij me had van waarde...

Dat is overigens wel de laatste keer dat ik in Argentinië naar een uitwedstrijd ga, zonder bekenden, in een stad die ik niet ken.

TeeZee

Citaat van: Rinus A. op jun 23, 2008, 18:10:22
Ja, de Noordzee was die nacht ook een incident an sich. Weet nog goed hoe we vrijdag de haven van IJmuiden uit moesten komen bij windkracht 9. Een vriend van me had zijn broer aan de lijn - die op het Semafoor werkt, de havendienst - en daar was er flink wat paniek. De sleepboten hielden het schip niet meer en even leek het erop dat we tegen de Zuidpier aan zouden knallen. Hoogstaande manouvres van de sleepdienstvaarders wisten dit net te voorkomen, ik schatte dat we op 5 meter van de wand zaten.
Was dit toen ik ook op die boot zat? Op de Noordzee was het die nacht windkracht 10.

Finniemc

Na een avondje FC Koln hebben we ooit eens een goede drie kwartier door Aken gereden hebben omdat de chauffeur de afslag had gemist en weigerde om mijn aanwijzingen te volgen (ik heb een jaar in Duitsland gewoond en ken dat stuk vrij goed). Daarna, bijna terug in Hasselt reed hij ook plots een oprit op ipv een afslag. Doodsangsten uitgestaan.

In september heb ik een goede twee weken door New England getrokken en er stonden matchen van de Revs, Harvard en Dartmouth University op het programma.
New England Revolution en Harvard was geen enkel probleem maar bij Dartmouth ben ik niet geraakt.
Niemand wist waar die ploeg speelde! Zelfs na navraag in de official Dartmouth sportstore was ik nog steeds niets wijzer.
Later las ik op het net dat ze wel degelijk gespeeld hadden maar waar dat dan was is me nog steeds een raadsel.


Rinus A.

Citaat van: TeeZee op mrt 17, 2009, 20:33:35
Was dit toen ik ook op die boot zat? Op de Noordzee was het die nacht windkracht 10.

De haven van IJmuiden is de haven van IJmuiden.