Hallenturnier/Hallen Fußball tijdens de winterstop

Gestart door HJanneman, jan 11, 2009, 15:34:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HJanneman

Ik meen mij te herinneren dat Eurosport en in ieder geval één van de Duitse zenders op de kabel altijd toernooien uitzonden waarin professionele veldvoetbalclubs het tegen elkaar opnamen in de zaal op een soort tapijt(zodat het net leek alsof het op gras gebeurde), en het trok altijd volle zalen met fans van alle meespelende clubs.

Ook in België werd dit gedaan(ik geloof in Gent): ik kan mij nog heel goed herinneren dat Beveren heel goed was toen ze al die spelers uit Ivoorkust in de gelederen hadden.

Heeft iemand zo'n toernooi wel eens bezocht(wat vond je er van/is het de moeite van een bezoek waard?)?
Waarom zijn er nu nog maar zo weinig(of geen) van dit soort toernooien te zien op tv?
Worden ze überhaupt nog wel gehouden nu de meeste grote ploegen naar warmere oorden trekken?
Waar worden ze gehouden?

Stadionhopper

Ik heb ooit enkele jaren geleden de Airmiles Cup bijgewoond in Eindhoven. Clubs die meededen waren PSV, FC Eindhoven, MVV, RKC, Roda JC, 1860 München, verdere clubs weet ik niet meer. PSV won dit toernooi door in de finale van 1860 München te winnen.

In Duitsland worden deze toernooien nog jaarlijks gehouden. Ze komen niet meer op de publieke zenders in ieder geval, of ze op DSF of Premiere uitgezonden worden weet ik niet.

Vorig weekend was er een toernooi in de Westfalenhallen in Dortmund. Borussia Mönchengladbach won in de finale na strafschoppen van Bayer Leverkusen. Eerder in het toernooi had Gladbach haar aartsrivaal FC Köln al met eklatante cijfers weggeveegd (7-2). Verdere deelnemers waren: BVB, Schalke, Bochum, Münster. De publieke belangstelling viel tegen, capaciteit was 10.500, bij groepswedstrijden zaten ongeveer 3.000 toeschouwers en bij de finale ruim 6.000.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Stadionhopper

Citaat van: HJanneman op jan 11, 2009, 15:34:19
Ik meen mij te herinneren dat Eurosport en in ieder geval één van de Duitse zenders op de kabel altijd toernooien uitzonden waarin professionele veldvoetbalclubs het tegen elkaar opnamen in de zaal op een soort tapijt(zodat het net leek alsof het op gras gebeurde)

In Dortmund werd op echt gras gespeeld.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

HJanneman

Citaat van: Dennis1981 op jan 11, 2009, 15:47:24
In Dortmund werd op echt gras gespeeld.
Oke, het is er dus nog wel.
Wat vond jij er van in Eindhoven, of is het niet helemaal echt als het buiten Duitsland(en België) gehouden wordt, en hoe was de belangstelling voor dat toernooi in Eindhoven?

Stadionhopper

Citaat van: HJanneman op jan 11, 2009, 16:22:45
Oke, het is er dus nog wel.
Wat vond jij er van in Eindhoven, of is het niet helemaal echt als het buiten Duitsland(en België) gehouden wordt, en hoe was de belangstelling voor dat toernooi in Eindhoven?

Ja in Eindhoven was het natuurlijk niet zo groots als dat het in Duitsland is. Publieke belangstelling was redelijk goed, maar de capaciteit was natuurlijk niet zo groot. De plaats die ik had (gedeelte) werden ook gebruikt door de spelers en trainers. Op een gegeven moment zag ik op de stoel naast mij 2 lakschoentjes met benen erin, een blik naar achteren bleken deze schoenen van Bobby Robson, die het zichzelf comfortabel maakte.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

HJanneman

Dat zijn toch leuke dingen die in het Philips-stadion minder snel waren gebeurd..of je had al op de grond voor de dug-out plaats mogen nemen, maar dat zie ik niet snel gebeuren ;)!

Ik denk eigenlijk ook niet echt dat het iets voor de Nederlandse topclubs is.
In Duitsland doen de supporters gezamenlijk de wave in zo'n hal, maar ik vrees dat wanneer Ajax, ADO, Utrecht, Twente, Feyenoord, Groningen en/of NAC het tegen elkaar opnemen in zo'n hal dat het dan eerder over gaat in het ontmantelen van de hal.


Pieros

Citaat van: Dennis1981 op jan 11, 2009, 15:46:38
Ik heb ooit enkele jaren geleden de Airmiles Cup bijgewoond in Eindhoven. Clubs die meededen waren PSV, FC Eindhoven, MVV, RKC, Roda JC, 1860 München, verdere clubs weet ik niet meer. PSV won dit toernooi door in de finale van 1860 München te winnen.


Ik kan me herinneren dat NEC daar ook aan meegedaan had.

Vorige week heb ik inderdaad een stukje op Eurosport gezien. Jammer dat het er bijna niet meer is, het ziet er altijd leuk uit om te kijken.

Stadionhopper

Citaat van: HJanneman op jan 11, 2009, 16:48:28
Dat zijn toch leuke dingen die in het Philips-stadion minder snel waren gebeurd..of je had al op de grond voor de dug-out plaats mogen nemen, maar dat zie ik niet snel gebeuren ;)!

Ik denk eigenlijk ook niet echt dat het iets voor de Nederlandse topclubs is.
In Duitsland doen de supporters gezamenlijk de wave in zo'n hal, maar ik vrees dat wanneer Ajax, ADO, Utrecht, Twente, Feyenoord, Groningen en/of NAC het tegen elkaar opnemen in zo'n hal dat het dan eerder over gaat in het ontmantelen van de hal.

Op de eerste dag deden de Roda JC supporters ook erg moeilijk, deze zijn dan ook door de PSV supporters aangepakt.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

Stadionhopper

Citaat van: Pieros op jan 11, 2009, 16:49:12
Jammer dat het er bijna niet meer is, het ziet er altijd leuk uit om te kijken.

Het is er nog wel hoor! Overal in Duitsland zijn er toernooien geweest.
Laatste nieuwe ground: Sportpark De Heikant, Groesbeek

www.facebook.com/stadionhopper
twitter.com/stadionhopper

wekke

Citaat van: HJanneman op jan 11, 2009, 15:34:19
Ook in België werd dit gedaan(ik geloof in Gent): ik kan mij nog heel goed herinneren dat Beveren heel goed was toen ze al die spelers uit Ivoorkust in de gelederen hadden.

Dat toernooi was inderdaad in Gent. Spijtig dat het niet meer doorgaat.


Sebastiaan_W

Het toernooi wat vorige week op Eurosport was te zien was een toernooi in Keulen en was stijf uitverkocht. Overal in Duitsland vinden deze toernooien plaats.

Kan me ook herinneren dat er in de jaren ´80 een zaalvoetbaltoernooi in de Ahoy was en deze werd uitgezonden door de Avro of Vara.

Joost

Citaat van: witte leeuw op jan 12, 2009, 16:29:19
Het toernooi wat vorige week op Eurosport was te zien was een toernooi in Keulen en was stijf uitverkocht. Overal in Duitsland vinden deze toernooien plaats.

Kan me ook herinneren dat er in de jaren ´80 een zaalvoetbaltoernooi in de Ahoy was en deze werd uitgezonden door de Avro of Vara.
Dat staat in mijn VI voetbalboek, thuis eens nazoeken.

Pieros

Citaat van: witte leeuw op jan 12, 2009, 16:29:19
Het toernooi wat vorige week op Eurosport was te zien was een toernooi in Keulen en was stijf uitverkocht. Overal in Duitsland vinden deze toernooien plaats.

Kan me ook herinneren dat er in de jaren ´80 een zaalvoetbaltoernooi in de Ahoy was en deze werd uitgezonden door de Avro of Vara.

Ik kan me er vaag iets van herinneren dat je achter de doelen door kon spelen en dat de bal in het begin van het spel onder het dak hing en dan losgelaten werd.

Sebastiaan_W

Citaat van: Pieros op jan 12, 2009, 22:04:54
Ik kan me er vaag iets van herinneren dat je achter de doelen door kon spelen en dat de bal in het begin van het spel onder het dak hing en dan losgelaten werd.

Inderdaad ja en 3 corners was een penalty.